1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kovan luokan pelimylly ~1600€ + näyttö

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi jontsu1 15.04.2016.

  1. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Persjalka teki jo paketin. Miks kasaisin saman uusiks? Siinä on hyvä ilmajäähy joka riittää kellottamiseen. Siihen vain muoks. 980ti ja menoks
     
    roki80 kiitti tästä.
  2.  
  3. Xounari

    Xounari Regular member

    Liittynyt:
    10.05.2015
    Viestejä:
    572
    Kiitokset:
    77
    Pisteet:
    38
    Sanoit, että kaikilla ei riitä mielenkiintoa kellotella näyttiksiä. Näyttis kellotetaan softalta aika helvetin helposti ja siitä saa sen 20% lisää tehoja, että kyllä se kannattais kiinnostaa kellotella. Ne ihmiset, jotka ei kellota on just niitä pullasorsia ku ostaa koneet kasattuna ja pelkää et kone hajoo kun kopan kanne avaa. Eri mieltä?
     
  4. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Minä ostin kasatun koneen enkä ole kellottanut näyttistä. Voihan rähmä...
     
    rick79 kiitti tästä.
  5. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Täysin eri mieltä. Pc-pelaajia on marginaalinen kaikista koneiden käyttäjistä ja kellottajat on vielä marginaalisempi ryhmä. Miksi esimerkiksi työkoneita ei kelloteta? Koska vakaus on nopeutta tärkeämpää. Miksei musiikkistudioiden koneita kelloteta? Katso edellisen kysymyksen vastaus.

    Kellottaminen on pikkuporukan leikkiä koneilla. Suurin osa kun hakee pitkäaikaista konetta isolla budjetilla, ostaa sellasta rautaa ettei sitä tarvi kellottaa koska se on valmiiks tarpeeks tehokasta.

    Joten minäkin olen sun mielestä pullasorsa ja täysin tietämätön tietotekniikan saralla koska en kellota konettani? Olenhan tosin vasta 21-vuotta räpläilly koneita ja kasaillut niitä... Sulla varmaan tuplasti pidempi kokemus tietotekniikasta
     
  6. Xounari

    Xounari Regular member

    Liittynyt:
    10.05.2015
    Viestejä:
    572
    Kiitokset:
    77
    Pisteet:
    38
    Nykyään voi kellotella ihan rauhassa ilman, että vakaus tai käyttöikä kärsisi jos vain pitää jäähdytyksestä huolta. Turha luoda uhkakuvaa kellottamisesta. Ne ihmiset jotka ei kellota on joko laiskoja tai pelkäävät sitä (juuri näiden turhien uhkakuvien takia).
     
  7. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Et sitte niinkö ymmärrä et se ei kaikkia kiinnosta tai ne ei tarvi siitä saatavaa hyötyä.

    Mä soitan kitaraa ja mulla on Fenderin mikitetty akustinen joten mä voisin faktana sanoa tässä että jokainen joka ei soita kitaraa ja omista samanlaista skebaa ku mulla, on kädetön ru*****i.. Ja tää nyt perustuu vaan siihen et kaikkien on tehtävä ku mä tai ne on munattomia idareita.

    Koita hyvä mies nyt ymmärtää että jos sulle kellottelu on seksiä parempaa puuhaa niin kaikki ei niin ajattele, ja ne ei todellakaan ole väärässä vaan siks että sun mielestä kaikkien muiden telluksella kuuluu toimia niinkö sinä parhaaks näät... Kas kun maailmankaikkeudessa on miljoonia galakseja, miljardeja tähtiä ja triljoonia planeettoja. Eikä ne suinkaan pyöri sun navan ympärillä
     
  8. Xounari

    Xounari Regular member

    Liittynyt:
    10.05.2015
    Viestejä:
    572
    Kiitokset:
    77
    Pisteet:
    38
    Siis kellottamalla saa raudastaan sen 20% tehokkaampaa. Se on ihan sama mitä teet niin tehokkaampi on tehokkaampi. Turha tarjota nvidian näyttistä ja sanoa, että sen kellottaminen on turhaa. Jätkä on vaan suolainen ku oot 20v leikkiny koneilla, etkä vieläkään kellota ja hiljattain tajunnu, että prkele mun koneet ois voinu pyöriä nää 20v tehokkaammin ja oisin saanj paremman vastineen rahalleni. Hahah
     
  9. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Ei hyvä helvetti... Jutut on ihan eskaritasolla. Ulosanti ja luetun ymmärtäminen samalla tasolla. Juu, ikäraja tänne ois saatava..
     
  10. Xounari

    Xounari Regular member

    Liittynyt:
    10.05.2015
    Viestejä:
    572
    Kiitokset:
    77
    Pisteet:
    38
    Pyydä ulkopuolista lukemaan tätä ketjua. Hyvin nopeesti selkenee kuka täällä on sekaisin. Mä tarjosin korkealaatuista ylikellotuspakettia jolla pelit pyörii sen 60fps ja renderöinti ja editointi onnistuu hienosti ja sä tuut tänne räyhäämään miten hyvä 980 ti on ja että miten turhaa ylikellotus on ja miten se on pienen porukan leikkimistä tietokoneella. Ei kyllä uskois, että sulla on 20v kokemus koneista.
     
  11. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Ja mä sanoin että kaikki ei kellota mut et tunnu ymmärtävän.

    Sanoit että kellottamisesta saadaan aina hyötyä. Noh, mun pitää ens viikolla trans-litteroida yks juttu joten jos tappiin kellotan prossun ja näyttiksen niin mitä käytännön hyötyä siitä on wordin käytössä?
     
  12. Xounari

    Xounari Regular member

    Liittynyt:
    10.05.2015
    Viestejä:
    572
    Kiitokset:
    77
    Pisteet:
    38
    Ostaisitko ehdottamaasi pakettiin sen budjettiin mahtuvan 980 ti LE ja olisit kellottamatta sitä?
     
  13. Xounari

    Xounari Regular member

    Liittynyt:
    10.05.2015
    Viestejä:
    572
    Kiitokset:
    77
    Pisteet:
    38
    Ap:lle osta toi mun paketti ja jos tehot joskus loppuu 1080p niin uppaa näyttis tähän https://hardwarium.com/product/278/36/evga-geforce-gtx-980-ti-superclocked-acx2-0-6-gb mutta tuskin loppuu ainakaan pariin kolmee vuoteen. High/ultra ms x2-4 asetuksillla meet vielä pitkään 1080p.

    Ja se windows10 tosiaan huuto.netistä ei siis hardwariumista. Siitä säästyvillä rahoilla osta laatu lämpötahna ja ne ledit koppaan ^^
     
  14. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Et kertonu mitä mullistavaa wordin käytössä tapahtuu jos kellotan koneen tappiin? Saanko myös kellottamalla fb:ssä kavereiden tilapäivitykset jo ennenku ne on niitä kirjottanukkaan? Saanko kellottamalla kuunneltua spotifystä levyjä joita ei oo vielä tehtykkään? Jos noin on niin kellotan heti
     
  15. Persjalka

    Persjalka Guest

    Liittynyt:
    07.06.2011
    Viestejä:
    1,792
    Kiitokset:
    398
    Pisteet:
    93
    Niinpä näkyi allekirjoittaneelta unohtuneen poweri paketista,mutta asiasta kolmanteen.Näkyy taas olevan semmoista meininkiä tällä sivustolla,että kun mullakin on niin sullakin pitää olla,ja kun minäkin teen noin niin sinunkin pitää tehdä.Ei hyvää päivää!.
     
    rick79 kiitti tästä.
  16. Persjalka

    Persjalka Guest

    Liittynyt:
    07.06.2011
    Viestejä:
    1,792
    Kiitokset:
    398
    Pisteet:
    93
    Jos et sattunut huomaamaan niin löytyy windows 7 lisenssin linkki,ja jos se ei riitä niin ei kyllä kannata ostaa windows 10 oem lisenssiä 100 eurolla kun vähän kalliimmalla saa retail version.EVGA G2 750W powerin lisäämällä paketille tulee kokonaishintaa 1677 euroa.
     
    Viimeksi muokattu: 16.04.2016
  17. Xounari

    Xounari Regular member

    Liittynyt:
    10.05.2015
    Viestejä:
    572
    Kiitokset:
    77
    Pisteet:
    38
    Tein vaihtoehtoisen ylikellottamiseen hyvin soveltuvan paketin. Oma pakettisi oli myös todella hyvä vaikka siellä olikin amd näyttis.

    http://keskustelu.afterdawn.com/threads/kone-ei-käynnisty.752405/#post-5033468
    http://keskustelu.afterdawn.com/threads/uusi-kone-i7-6700-r9-390-toimiiko-oikein.760832/
    http://keskustelu.afterdawn.com/threads/kone-ei-käynnisty.245476/#post-1511587
    http://keskustelu.afterdawn.com/threads/kuva-hävisi-yht-äkkiä.758032/#post-5067860
    http://keskustelu.afterdawn.com/threads/uusi-kone-ei-toimi-kunnolla-apua.234326/#post-1435669

    Noi nyt tuli ekana kun laitoin searcheen "näyttis ei toimi". Aika amd painotteiselta näytttää.
     
    roki80 kiitti tästä.
  18. Persjalka

    Persjalka Guest

    Liittynyt:
    07.06.2011
    Viestejä:
    1,792
    Kiitokset:
    398
    Pisteet:
    93
  19. akselic

    akselic Active member

    Liittynyt:
    28.09.2012
    Viestejä:
    393
    Kiitokset:
    110
    Pisteet:
    53
    Ei toimi tuolla adapterilla. Pitäisi olla niitä aktiivisia adaptereita jotka maksavat Saksasta melkein satasen eikä siltikään ole satavarmaa toimiiko 144hz kuten pitäisi. Mielummin näyttö vaihtoon sellaiseen malliin jossa on oikea liitäntä.
     
  20. Hyperx1

    Hyperx1 Regular member

    Liittynyt:
    18.01.2014
    Viestejä:
    225
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    On kaapelilla hintaa,mulla tommosen hinta on 5e,käytettynä. Ja, mun mielestä kannattaa ostaa, vaikka 980ti ensin ja lähtä siitä tänä päivänä, jos rakentelee kunnon pelimyllyä.Prossu ei ole se tärkein.Mulla on omat komponentit, vm2014, alennusmyynti 23e, modatussa kopassa, siihenkään ei kannata, mun mielestä lyödä yli 100euroa. Jaa piti vielä sanoa, että useimmat sanoo, että ompa hienon näkönen kone :)
     
    Viimeksi muokattu: 16.04.2016
    roki80 kiitti tästä.
  21. roki80

    roki80 Member

    Liittynyt:
    01.05.2014
    Viestejä:
    85
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    18
    Amd tietää ongelmia! Gtx 980ti on oikea vaihtoehto!
     

Jaa tämä sivu