1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nokia E7 - näppäinliukumekanismi rikki

Viestiketju Nokia - S60 / Symbian-puhelimet -osiossa. Ketjun avasi Vilpoinen 13.01.2012.

  1. Vilpoinen

    Vilpoinen Member

    Liittynyt:
    08.01.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  2.  
  3. aapii

    aapii Member

    Liittynyt:
    08.07.2009
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Älä mene tilaamaan turhaan varaosia - olen itse töissä huollossa ja jos tarkoitat katkenneella tapilla sitä ohutta vasemmassa reunassa olevaa tappia, niin se menee kyllä takuuna. On niitä ollut muutamia tapauksia - mutta vaihdettavan osan laajuudesta johtuen se tehdään helsingissä keskushuollossa, veitpä sen mihin huoltoon tahansa. Varaudu 1-2vko huoltoaikaan ja puhelimen täydelliseen tyhjentymiseen (varmuuskopio on hyvä tehdä)
     
  4. Vilpoinen

    Vilpoinen Member

    Liittynyt:
    08.01.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei mennyt takuuna, vaan vaativat juuri tuota 160e korjauksesta. Oli muka "iskun jälkiä" puhelimessa.. Ei siinä pitänyt olla muuta kuin normaali käytön jälkiä.
    No, en jaksanut tapella vaan pyysin lähettämään korjaamatta takaisin. Siinäkin meni vielä muutama päivä, eli n. pari viikkoa yhteensä, turhalla reissulla.. :(
    No, korjasin laitteen sitten itse, kustannus 0e. :)
    Löysin sopivan paksuista kovaa muovia, josta veistelin mallin mukaisesti tapin siihen (pikaliimasin alkuperäisen tapin malliksi). Ja reiät peinillä porilla.
    On toistaiseksi kestänyt tuo, vaikka alkuperäinen ilmeisesti onkin jonkinlaista alumiinia, tms metallia. :)
    Luulen, että huollossa vaihtavat koko rungon laitteeseen, eikä pelkästään vaan tappia ja siitä noin kallis hinta.. Mikä ei kyllä omaan järkeen käy...
     
    Viimeksi muokattu: 01.02.2012
  5. koez

    koez Member

    Liittynyt:
    17.06.2010
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tein saman operaation itse, Youtubesta löytyi video laitteen purkamiseksi.
    Nokian olisi pitänyt tehdä tuo kyseinen osa metallista tai jostain huomattavasti kovemmasta materiaalista...
     
  6. Vilpoinen

    Vilpoinen Member

    Liittynyt:
    08.01.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu, ja yllättävän vähän sitä edes tarvitsee purkaa tapin irroittamiseksi.
    Tosin luulen että tappi oli alunperin jo alumiinia, koska rapsutellessa pinta alkoi kiiltää. Mutta ei kuitenkaan tarpeeksi kestävää joka tapauksessa.
    Käytitkö myös jotain kovaa muovia, tms?
     

Jaa tämä sivu