1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nokia E7-näppäinliukumekanismi hajoaa

Viestiketju Nokia - S60 / Symbian-puhelimet -osiossa. Ketjun avasi maseppan 11.04.2011.

  1. maseppan

    maseppan Member

    Liittynyt:
    27.02.2011
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin Nokia E7:n Saunalahden paketissa. Hinnaksi muodostuu 528 euroa. Yhden viikon käytön jälkeen liukumekanismin kiinnike oli poikki eli näyttökansi repsottaa kun se on kiinni vain toiselta puolen. Saunalahti/Elisashop toimitti laitteen huoltoon, mistä ilmoitettiin, että vika ei kuulu huollon piiriin. Korjaus maksaa 250 euroa!!! Nokian takuupalveluista ilmoitettiin, että jos huolto on todennut, että ei kuulu huollon piiriin, he eivät voi mitään. Saunalahti/Elisa lipeää tietenkin kaikesta vastuusta eli velvoittaa maksamaan rikkinäisestä puhelimesta normaalin maksun. Uskon, että tuon liukumekanismin kestävyys tulee olemaan suuri ongelma E7:lla ja jos sen rikkoutumisen korjaamiseen suhtaudutaan tuolla tavalla eli Nokia olankohautuksella, ei ole ihme, jos Nokian osakekurssi edelleen laskee.
     
  2.  
  3. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei taida olla mikään yleinen vika. Tämä kyseinen liukumekanismi on todella kestävä ja sinun versiossa oli todennäköisesti pelkkä valmistusvika.
     
  4. maseppan

    maseppan Member

    Liittynyt:
    27.02.2011
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toisaalta E7 on ollut markkinoilla hyvin lyhyen aikaa...saapa nähdä. Valmistusvikaa olen itsekin ja tuttavani epäilleet, mutta Elisan käyttämä huolto ei tunnusta, että näin olisi eli ei mene Nokian politiikan mukaisesti takuun piiriin, koska "kyseessä mekaaninen vika".Siis kyseessä yhden viikon normalikäyttö !!! Myyjä eli Elisa siis minuun päin vastuussa ja olen aloittanut valitusrumban. Kerron sitten täällä, miten käy.
     
  5. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mullakin hajos 5800 näyttö ihan ilman mitään järkevää syytä. Itsehän sen sai pulittaa.
    Mulla on ainakin N97 mini ja siinä on samankaltainen liukumekanismi joka on kyllä kestänyt hyvin. En usko että E7:ssa olisi ainakaan huonompi.
     
  6. Kuveerty

    Kuveerty Member

    Liittynyt:
    16.03.2011
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    Enpä ole kuullut toista samanlaista tapausta, vaan pikemminkin on monessa paikassa kehuttu erittäin laadukasta mekanismia. Olen myös itse räplännyt paljon ja tuntuu jämäkältä ja todella hyvältä.

    Maanantaikappale varmaan ollut. Elisalle isoa miinusta tuosta kyllä! Ei todellakaan pitäisi mennä omaan piikkiin tuollainen.

    Itellä N97 mini käytössä, tykkään tästä saranasta enemmän, mutta E7:n sarana tuntuu laadukkaammalta (en siis ole käyttänyt kuin tunteja ~alle 50).
     
  7. mcmopo

    mcmopo Active member

    Liittynyt:
    01.07.2003
    Viestejä:
    1,507
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    68
    Kyllä minä veisin asian pidemmälle. Jos puhelin ei normaalia käyttöä kestä niin kyllähän takuun pitäisi korvata. Ota yhteys kuluttaja-asiamieheen ja kerro tilanteesi hänelle.
     
  8. maseppan

    maseppan Member

    Liittynyt:
    27.02.2011
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
     
  9. maseppan

    maseppan Member

    Liittynyt:
    27.02.2011
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No niin, liekö, että tämä viestien vaihto auttoi :). Tuli puhelinsoitto Elisalta ja kerrottiin, että E7 oli tullut huollosta (2.kerran) ja noudettavissa. Huolto totesi selitteessään, että laite oli otettu "tarkempaan tutkimukseen ja asiakkaalle vaihdetaan veloituksetta uusi laite". Liukumekanismin katkennutta tappia ei siis lähdetty erikseen
    korjaamaan. Hyvä näin, mutta Elisan palvelusta jäi kaikin puolin huono maku.
     
  10. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvä, ettei sun tarvinu pulittaa tommosta summaa! Sehän olis ollu ihan epäreilua.

    Kiva, että asia ratkesi :)
     

Jaa tämä sivu