1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

WhatsApp-viive

Viestiketju Windows Phone -osiossa. Ketjun avasi Vesterpester 03.07.2013.

  1. Vesterpester

    Vesterpester Member

    Liittynyt:
    16.12.2012
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin hiljattain Lumia 820:n. Olen ikivanhasta Symbian-luuristani asti käyttänyt WhatsApp-pikaviestintä. Mutta nyt ainakin ryhmäviestien saapumisessa on lähes aina usean kymmenen minuutin viive, jonka jälkeen kaikki sinä aikana lähetetyt viestit saapuvat kerralla. Lisäksi ilmoitukset viestien saapumisesta tulevat lähes aina jopa tunnin myöhässä, useaan kertaan ja viestin lukemisen jälkeen.

    Olen tähän mennesää käyttänyt puhelinta vain omassa wi-fi-verkossa. WhatsApp:in mukaan ohjelma saattaa vaatia dataliittymän toimiakseen kunnolla, mutta voiko pelkkä wi-fi-verkon käyttäminen aiheuttaa tälläisiä ongelmia?

    Kaverillani on Lumia 920 dataliittymällä, ja toimii kuulemma täysin normaalisti. Ongelma ei todellakaan ole nettikeskustelujen mukaan uniikki. Monien mukaan se johtuu itse WhatsAppin huonoudesta, mikä kuulostaa kyllä epätodennäköiseltä.

    Olen kokeillut kaikkia WhatsAppin ongelman ratkaisemiseen antamia keinoja, kuten uudelleenasennusta jne. Wlan-yhteys on asetettu olemaan päällä myös puhelimen nukkuessa.

    Onko kellään ollut vastaavia ongelmia? Korjaako dataliittymän hankkiminen kaiken?
     
  2.  
  3. m0rtal

    m0rtal Newbie

    Liittynyt:
    12.07.2013
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Tää on ihan standardi ominaisuus kaikissa Windows Phonea käyttävissä puhelimissa, joten ei kannata huolestua. Puhelimessasi/liittymässäsi/asetuksissasi ei ole mitään vikaa. Viive koskee myös muita pikaviestimiä, kuten Facebook Messengeriä ja Viberiä.

    Ongelman kanssa oppii kyllä elämään. Muistat vain tarkistella esim. 15 minuutin välein jokaisen ohjelman läpi, että onko niihin tullut mitään uutta. Itselläni on Casion rannekello, johon olen ohjelmoinut merkkiäänen, joka piippaa 15 minuutin välein, jotta muistan tarkistaa WhatsAppin, Facebook Messengerin, Viberin, sähköpostin yms.

    Kuunteletko musiikkia? Älä kuuntele. Kuunnellessasi esim. Nokia Radiosta musiikkia, ei WhatsAppiin tule viestit perille, ennen kuin lopetat kuuntelun ja käynnistät WhatsApp ohjelman uudestaan. Ainoa todellinen ratkaisu ongelmaan on hankkia puhelin, jossa ei ole Windows Phonea.

    Aiheeseen liittyen:
    http://forums.wpcentral.com/windows-phone-apps/217328-whatsapp-messages-delay.html
    http://answers.microsoft.com/en-us/...ages-are/aaf9bfd1-797a-445e-8660-e7a8e2b63307
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1794346
    http://forums.wpcentral.com/windows-phone-8/220553-push-notifications-not-working.html
     
    Viimeksi muokattu: 12.07.2013
  4. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Juu eipä tuossa kai mitään vikaa ole vaan WP:n "ominaisuus" , juuri eilen tuttava kyseli minulta miksi on viivettä saada whatsupissa viestit lumia 720:sella.
     
  5. Michelola

    Michelola Regular member

    Liittynyt:
    13.04.2009
    Viestejä:
    588
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Whatsapin bugi, ei windowsin. Päivitä whatsap. Ei enään ongelmaa uudessa versiossa
     
    Viimeksi muokattu: 12.07.2013
  6. m0rtal

    m0rtal Newbie

    Liittynyt:
    12.07.2013
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Viimeksi muokattu: 12.07.2013
  7. Michelola

    Michelola Regular member

    Liittynyt:
    13.04.2009
    Viestejä:
    588
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    no mitä helvettiä, onko se vieläkin betassa? Lupailivat fixiä jo joskus touko-kesäkuussa. No ei se ole WP:n tai lumian vika että whatsappia kehittää tommonen harrastelijaporukka. Ei auta kun odottaa. Itsellä mitän ongelmaa ei ole ollutkaan joten en osaa tarkemmin neuvoa
     
  8. m0rtal

    m0rtal Newbie

    Liittynyt:
    12.07.2013
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    En oikeen jaksa uskoa, että olisi WhatsAppista tuo viive kiinni. Sama ongelma kun esiintyy myös muilla pikaviestimillä (Facebook, Viber). Saisivat kyllä silti WhatsAppia päivittää. Käyttökokemus on muutoinkin aika kaukana esim. iPhone versiosta. :/
     
  9. Michelola

    Michelola Regular member

    Liittynyt:
    13.04.2009
    Viestejä:
    588
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    nyt on whatsapp päivitys tullut ja pitäisi toimia, ainakin käyttäjien raporttien mukaan
     
  10. Ludus

    Ludus Newbie

    Liittynyt:
    26.09.2013
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Minulla on Whatsapp versio 2.11.59 Lumia 720:llä eikä viestit tule vieläkään perille jos ohjelma ei ole päällä. Toimiiko muilla vai onko minulla jotkut asetukset pielessä?
     

Jaa tämä sivu