1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

vähän enemmän tietoa afterdawnin historiasta

Viestiketju Palautetta ylläpidolle -osiossa. Ketjun avasi xXx 01.07.2006.

  1. xXx

    xXx Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    989
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://fin.afterdawn.com/general/company.cfm tuon kirjoituksen olen lukenut monesti, mutta olisi kiva tietää käyttäjänä, kuinka paljon käyttäjiä oli ensimmäisenä vuonna ja miten käyttäjämäärät ovat vuosien aikana nousseet ? kuinka esim. englanninpuoleisella foorumilla kehitys alkoi ja jatkui. otettiinko käyttäjätasot käyttöön jo kun foorumi perustettiin ? jne.
     
  2.  
  3. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    käyttäjätasot otettiin minun käsityksen mukaan käyttöön aika alkuaikoina, vaikkakaan varmaan ihan ensimmäisenä ei, koska dRD ei niistä tittelin "I hate titles" takia..

    'Da Boss' oli ennen 'I hate titles':ä, jos haluaa nähdä aD:n historian sivuja jokunen vuos taaksepäin, suunnatkaas tänne: http://web.archive.org/web/*/http://www.afterdawn.com

    ja aD:n ensimmäisen version screenshottiin linkki vielä, näitä kuvia on harvassa mut tällänen löyty: http://i.afterdawn.com/v3/5yrs/afterdawn_screenshot_1.jpg

    ..parempaan päin ollaan menossa IMO!

    selaamalla vanhoja uutisia http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto.cfm niin löytynee pientä kivaa tietoa aina

    esim. perheenlisäyksiä on uutisoitu etc..


    kehityshän tulee itestään kun sisältöä päivitetään & mainostetaan välil jossain..
     
  4. xXx

    xXx Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    989
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viimeksi muokattu: 02.07.2006
  5. Chi

    Chi Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuli tuosta ekan version linkistä mieleen nettikauppa ;).
     
  6. xXx

    xXx Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    989
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  7. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    xXx, enkkupuolella oli ennemmin modeja jo, mut Jake taitaapi olla suomipuolen eka :)

    ..ja jos etsii minun ensimmäisen viestin niin sitä kirjoittaessahan olin 'Newbie' vaikkakin nyt 'Moderator', joten ei voi päätellä aina noista viesteistä et onks modeks millo päässy :) ..Jakekin vois olla vaikka 2 vuotta sit nimitetty, mutta tosiaankin, taitaapi olla eka mode suomipuolta hoivaamas..
     
    Viimeksi muokattu: 05.07.2006
  8. teppoI

    teppoI Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    30.04.2005
    Viestejä:
    4,166
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    @Jannejt

    Saako kysyä että miten päädyit moderaattoriksi, ja jos saa niin voitko vastata. En viitsi leikkiä Sherlock Holmesia ja selvittämään sitä haulla :)

    e. Samaan syssyyn vois kysyä että näkyykö se ketä lähettää modelle raportin huonosta viestistä tuolla "raportoi viesti moderaattorlle"?
     
    Viimeksi muokattu: 05.07.2006
  9. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    teppoI, vanhat modet suosittelee itelleen avuks uusia ja adminit sit päättää.. toi on se miten se käytännös menee

    eli jos tarvetta on niin afterdawnin ylläpito ottaa kyl yhteyttä, siinä sit saa päättää haluaako modeks vai ei :)

    ja kyllä, raportista näkyy kuka laitto :)
     
    Viimeksi muokattu: 06.07.2006
  10. teppoI

    teppoI Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    30.04.2005
    Viestejä:
    4,166
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Tämä selvä, hämää vain tuossa raportoi modelle kun siinä ei lue omaa nickiä, ajattelin että nämä ilmoitukset tulevat anonyyminä.
     
  11. xXx

    xXx Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    989
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viimeksi muokattu: 08.07.2006
  12. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    xXx, Jake on ihan suth. aktiivinen aD:n käyttäjä muttei ns. virallisesti aktiivinen mode, oli jopa alkuvuodesta uutistointiporukasta joka on nykyään jo historiaa hänen osaltaan, kuten jossain uutisessa sanottiinkin..

    eli Jake kyl näkyy aD:ssä vieläkin, pitkä ura takana ja jatkuu osittain vieläkin..
     
  13. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Eihän noita muista, ikiwanhoja uutisia selailemalla saa hyvää osviittaa mitä on tullut ja milloinkin. Saitin ulkoasusta on nyt menossa kolmas versio, joka tuli käyttöön eng-puolelle jouluna 2003 ja suomipuolelle noin 6kk myöhemmin. Sivulatauksien määrää ihan ensimmäisiltä kuukausilta ei ole minullakaan enää ainakaan missään helposti löydettävässä paikassa tallessa. Varhaisin statsi on marraskuun 1999 sivulatausmäärät, jotka olivat ko. kuukaudelle 19,718 sivulatausta. Vertailun vuoksi esim. joulukuussa 2005 sivulatauksia kertyi englanninkielisille sivuille (ml. forumit) noin 24.7 miljoonaa.

    Dawnload.net (eli siis nykyinen http://download.fi ja http://filepedia.com)[/i] avattiin joskus 2001 paikkeilla, MP3Lizard muistaakseni vuonna 2000, siirryttäessä aD:n ulkoasussa "kakkosversioon", jolloin siirsimme samalla bändisivut omaan saittiinsa. CD-RW.ORG:n eli nykyisen bitburners.com:n kanssa olimme sisällönjako- ja serverijakoyhteistyössä muistaakseni vuodesta 2002 vuoden 2005 kesään asti.

    Firma perustettiin pyörittämään saitteja (ihan jo verotuksen ja kirjanpidonkin takia) vuoden 2003 toukokuussa ja kaupparekisteriin se taisi kirjautua kesäkuulle 2003. Eka ihan "oikea" työntekijä oli ja on edelleenkin Dela, sittemmin freelance-uutisnakuttelijoita ja muuta jengiä on tullut mukaan sekalainen määrä pyörittämään hommaa. Itse istun edelleen "kukkona tunkiolla", vaikkakin osallistun esim. forumeihin ja sen sellaiseen äärimmäisen harvoin, aika menee enemmänkin uusien koodiviritysten suunnitteluun ja toteutukseen, jne.
     
  14. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Enkkusaitin moden rjamorim:in jälkeen olin toinen mode koko aD:ssa yhdessä VCDJunkie:n kanssa. VCDJunkie oli myös enkkupuolen mode kuten rjamorim. Eli olin ensimmäinen mode suomipuolella ja Khauron tuli aika äkkiä perässä..
     
  15. tubbana

    tubbana Active member

    Liittynyt:
    01.10.2004
    Viestejä:
    1,316
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  16. xXx

    xXx Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    989
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    varsinkin tuo eka ja toka (jossa dRD tuumasi että jatketaan privana) tuo eka oli varmasti "joke" vai oliko tuo vuosi 2002 niin huono että piti "värvätä" käyttäjiä ? no tuskin, eiköhän tuo ollut vain huulenheittoa.
     
  17. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Itse asiassa ei ollut, edelleenkin aika ajoin muistutamme siitä, että kertokaa sivusta muille tutuillenne, muilla forumeilla, jne, koska ns. word-of-mouth on se tapa, jolla sivustomme on kasvanut ja kasvaa.
     
  18. xXx

    xXx Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    989
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tuo olikin jotain aivan uutta. itse kun päädyin sivustoille ja miten se tapahtui on minulle , huvittavaa kyllä mysteeri. luultavasti kuitenkin googlen kautta ? sääli ettei värvääjät kerro tuleville käyttäjille foorumin sääntöjä, moni ei pääse millään nimimerkillä koskaan edes junior memberiksi. luulisinkin että bannitut ovat lähinnä nuoria joilla ei ole tarkoituskaan olla kauan seuranamme. vaikea uskoa että 20-30 vuotias rikkoo jatkuvasti sääntöjä vaikka moderaattorit heitä jatkuvasti niistä muistuttavat.
     
  19. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Olen täysin samaa mieltä. Kavereille tullu kerrottua sivustosta.
    Googlen kautta tulee valtaosa porukasta, mutta on niitä muitakin keinoja, kuten yllä mainittu. Täällä jossain on viestiketju miten päädyit aD:n sivustolle. Itse päädyin monia vuosia sitten edonkey2000 sivuston kautta :)
     
  20. kiiveri

    kiiveri Active member

    Liittynyt:
    31.03.2004
    Viestejä:
    1,615
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    tässä kun tuli noista modeista puhetta, niin kuinka monta modea on enkkupuolella ja moniko toimii aktiivisesti? niitä on näyttänyt olevan aika monta mitä noita ketjuja on katsellut
     
  21. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118

Jaa tämä sivu