1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

UNITED DVX4067K

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi viuhti 10.08.2004.

1. Finjogi

Finjogi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Laittelin Temen firmiksen joku aika sitten mutta ongelmana oli että tietyt xvid/divx:t alkoivat joissain kohdissa nykimään, vaihdoin takaisin viralliseen päivitykseen ja samat filmit pyöri taas hyvin. :( Laitteena DVX4067K.

2.  
  3. aylaoutin

aylaoutin Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Samankaltaisiin ongelmiin olen törmännyt kuin Finjogikin. Eli tietyt Divx/Xvid -tiedostot (esim. 24s03) ovat alkaneet nykiä ja ääni pätkiä tuon Temen päivityksen jälkeen. Kyseisissä pätkissä ei ole PB päällä. Vaihto toiseen firmikseen poisti ongelman.

Mikäköhän tuon mahtaa aiheuttaa? Ilman tuota ongelmaa olisi Temen päivitys todella loistava, mutta nyt sitä ei pysty käyttämään :(

4. miiqu

miiqu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mun mielestä se temen oma kävi nykimään kun tuli "prosessoritehoa" vaativaa videopätkää. Esim. Veden soljuminen tai vaikka kunnon lumisade ym tms.

5. temi

temi Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joissain leffoissa saattaa kuva pysähtyä vähäksi aikaa (tai hidastua)
    --> johtuu ilmeisesti muistin vähyydestä (firmware ei tue K-mallin suurempaa muistia).
    Nykiikö elokuva koko ajan vai vasta lopussa?
    ja vähän infoa elokuvasta esim: kodekit bitrate yms.

6. miiqu

miiqu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla nyki mun mielestä koodekista ja bitratesta riippumatta sellasissa kohtauksissa jossa oli paljon liikettä. Esim. American Idol sarjan alussa kun valot vilkkuu ja tilpehööriä lentää ruudulla nyki ääni ja kuva niin perkeleesti usean sekunnin ajan. Sitten taas jatkui normaalisti kunnes taas tuli sellainen "graafisesti intensiivinen" kohta. Kun vaihdoin takasin muut firmwaret niin kerran tai kaksi pätkäsee american idolin alussa mutta muuten näkyy hyvin.

7. temi

temi Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joku voisi pyytää MTZ:taa tekemään K-mallin firmwaresta paremman version (minä en osaa ratkaista tuota 50 merkin teksititys rajaa).
    muuten kyllä onnistuisin, mutta tuolta Arm-osasta on vaikea löytää
    tekstitys osiota. Isommat fontit osaan tehdä ja kolmen rivin tekstityksen, mutta 50tai60 merkin raja pitäisi jostain saada muutettua. Olen testannut omassa M-mallissa K-mallin firmwarea->toimii mutta ehkä välillä hieman nykii.
    Edit.
    Tai jos jostain löytyisi vastaava (valmiiksi modattu) firmware missä sattuisi olemaan sama
    servo , Flash ja VFD bit kuin K-mallin firmwaressa

Viimeksi muokattu: 11.04.2005
  8. timtu

timtu Guest

Juuri kukaan ei puhu juuri yhtään mistään muusta kuin DivX/XVid-katselusta. Eli siis Temin modaus summa summarum:
    mpeg4: jotkut nykii joillain enemmän, ei syytä tiedossa
    DVD: jotkut väittäneet epävakaammaksi
    Plussia on sitten kai jotkut pitkät tiedostonimet, fonttien säätö mpeg4-jutuissa ja mitä muuta? sub-tuki?
    Ja entä maailma videoiden ulkopuolella:
    Näyttääkö nyt siis mp3-foldereissakin pitkät tiedostonimet kunnolla?
    Entä toimiiko mp3/jpeg-yhteiskäyttö, joka jollain DanGaard-päivityksellä lakkasi toimimasta? Mulle tää on tällä hetkellä yhtä tärkee kuin mpeg4-tuki.

JOku vois tehdä oikein kunnon testin ja yhteenvedon eri päivitysten hyvistä ja huonoista puolista. Muustakin kuin vain mpeg4-näkökulmasta.

9. lollo69

lollo69 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mites kun mulla tuon temin päivityksen jälkeen jossain DVD filmeissä yhtäkkiä ääni häipyy ja katsomalla selviää että dolbydigital valot on kaikki sammunut vahvistimesta ?? ei auta kun uudelleen käynnistys koko roskalle, laite on kyllä aika lämmin ?

selviääkö tämä jotenkin PLZ ?

10. temi

temi Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Olen huomannut omassa firmwaressa bugin, joissain alkuperäisissä DVD-elokuvissa ei äänet kuulu. En osaa noita bugeja korjata, mutta olen nyt tutkinut K-mallin firmwarea IDA:lla ja löysin sieltä MPeg4 tekstitysosan . Ehkä pystyisin tekemään oman firmwaren K-mallille, mutta siinä saattaa mennä vähän aikaa. Sitten vielä löysin firmwaresta SUB-tekstitys osion, mutta se on ilmeisesti jostenkin poistettu käytöstä (en tiedä miten sen saisi toimimaan).

11. T.M.O.E.

T.M.O.E. Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on SUB tuki alkuperäisessä firmwaressa. En ole sitä päivittänyt, koska olen odotellut K mallille optimoitua toimivaa firmawarea.

(Tosin mulla ei oo kaapelia että saisin ripattua sen sulle)

12. oml

oml Guest

Voisko joku kertoa mulle että miten kuvan nykimisen saa loppumaan .aveja toistettaessa. Firmwareako päivittämään vai voiko tohon laitteeseen (DVX-4067k)ladata uudet codecit tai jotain.

13. temi

temi Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Viimeksi muokattu: 03.05.2005
  14. oml

oml Guest

Juu kiitos sinulle temi. Loppu se ärsyttävä nykiminen kun otti bp n pois. Hienot ohjeet btw tipahdin vähän yöllä väsyneenä :D

15. temi

temi Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sain valmiiksi United 4067K - mallin firmwaren (alkuperäinen versio on ladattu Sib77 sivulta)
    http://personal.inet.fi/koti/temi/tiedostot/United4067K_v1.zip
    Muutokset:
    -Lisätty tekstitysfontit
    -Tekstitys 3-rivillä 256 merkkiä (mutta käytännössä kuitenkin niin paljon kuin ruudulle mahtuu)
    -Tekstitys keskitetty ja ruudun alareunassa (valign=bottom)
    -Teksteissä mustat reunat

Testasin firmwaren United 4067M soittimella

Tiedostoselain on vielä alkuperäinen, mutta saatan tehdä siihen vielä muutoksia, kunhan luen ensiksi siihen liittyvät dokumentit läpi.

Edit. Huomasin omassa M-mallin soittimessa tekstien katoamista. Saattaa johtua M-mallin muistin vähyydestä, koska K-mallin firmware käyttää enemmän muistia. Uskoisin kuitenkin firmwaren toimivan ongelmitta K-mallisssa

Firmwaren poltto samalla tavalla kuin tuossa ohjeessa:
    http://personal.inet.fi/koti/temi/paivitys2.html
    (päivitystiedoston nimi riippuu siitä mikä firmware koneessa on sisällä. Jos koneessa on minun 4067M firmware, ei tiedoston nimeä tarvitse muuttaa)

Tässä vielä päivitysohje:
    1. Kytke laitteeseen virta.
    2. Avaa levylautanen, ja aseta levy
    3. Sulje levylautanen
    4. Laite tunnistaa levyn päivityslevyksi ja pyytää
    vahvistamaan päivityksen alkamisen Play näppäimellä
    5. Vahvistettuasi päivityksen alkamisen laite avaa
    itsestään levylautasen
    6. Poistat levyn. HUOM!! Kelkkaa ei saa sulkea!!
    TÄSSÄ VAIHEESSA EI SAA TEHDÄ MITÄÄN TAI LAITE VOI VAURIOITUA PYSYVÄSTI!!! ODOTA KUNNES LAITE SULKEE LEVYLAUTASEN AUTOMAATTISESTI!
    7. Kun laite on sulkenut levyluukun on päivitys valmis

Edit.
    Teen vielä oman version 4067M-mallille

Viimeksi muokattu: 05.05.2005
  16. romero

romero Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Osaako tekstitys sanojen mukaan rivittämisen vai jatkuuko se suoraan seuraavalla rivillä siitä merkistä minkä eteen katkoskohta sattuu?

17. temi

temi Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei vaan tekstit jää ruudun ulkopuolelle. En ole vielä mistään löytänyt firmwarea, jossa olisi tuo ominaisuus. Se olisi erittäin hyvä ominaisuus, mutta luultavasti vaikea toteuttaa

18. lettas

lettas Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Eli jos on ensimmäinen tekstillinen virallinen päivitys laitteessa, mikä nimi pitää temin firmwarelle laittaa?

19. temi

temi Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    4067.BIN

Edit.
    Kotisivulleni on lisätty United 4067K v2 firmware, jossa on muokattu
    tiedostoselain pidemmille tiedostonimille

Viimeksi muokattu: 08.05.2005
  20. muxfolder

muxfolder Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hieno homma että joku jaksaa vääntää K-mallinkin päivitystä. Testataanpas jos vaikka toimii paremmin mitä aiemmin...

21. Zombie2

Zombie2 Guest

Temi - mulla ois se K-mallin alkuperänen firmis. Siinä ei toiminut kuin se tekstityksen eka rivi. Saiskohan siihen modattua noi parannukset koska se oli kuitenkin muutoin vakain ja toimivin näistä? Viititkö kokeilla jos lähetän sen? Se on datakaapelilla otettu ja yli 1MB

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.05.2005

Jaa tämä sivu