1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ukraina keskustelu - Venäjän hyökkäys Ukrainaan

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi *Trinity* 24.03.2022.

1. wwallu

wwallu Senior member

Kiitokset:
    3,876
    Pisteet:
    243
    Toteaisivat varmaan saman mitä Ukrainankin kanssa. Eli tuli luvatuksi taata maalle turvallisuus mutta paskat siitä. Annetaan niille jotain pientä torrakkoa näön vuoksi. Taiwanhan sitä paitsi on osa Kiinaa.

Venäjän on vaikea maailmansotaa aloittaa kun joukot ei riitä edes Ukrainan miehittämiseen. Viimeistään Puolalta tulisi turpaan niin että Putinilta viimeisetkin tukanrippeet lähtisi.

2.  
  3. *Trinity*

*Trinity* Senior member

Kiitokset:
    1,258
    Pisteet:
    223
    Ilmari Käihkö: Suomessa on ylioptimistinen kuva Ukrainan mahdollisuuksista – nostaa esimerkiksi Sanna Marinin ”onelinerin” YLE

Sitähän minä olen koittanut sanoa jo kauan sitten.

Vaan, tottahan toki minä olen ollut väärässä ihan yhtä paljon kuin muutkin. Ehkä ongelma on lopulta enemmän se, kuinka me uutisoidaan siitä kuinka Venäjä taistelukentällä toimii (En tarkoita, että venäläisten tekemiä sotarikoksia pitäisi katsoa läpi sormien) kuin se, että Ukrainan toimia uutisoitaisiin ruusunpunaisten lasien läpi.

P.S Se Sanna Marinin "oneliner" oli silti hyvin sanottu.

Viimeksi muokattu: 28.11.2024
  4. 1pertti

1pertti Senior member

Kiitokset:
    1,226
    Pisteet:
    243
    Varmaan suomalaisten enemmistön tuntema sympatia hyökkäyksen kohteeksi joutuneita ukrainalaisia kohtaan vaikuttaa jotenkin toimittajiinkin. Vaikka pyritään olemaan puolueettomia, saavat Ukrainan menestyneet operaatiot ja Venäjän kohtaamat takaiskut (sekä sotarikokset) helpommin huomiota. Tällöin kokonaisuudesta syntyy tai on jo syntynyt vääristynyt kuva.

Samaa mieltä Marinin "onelinerista": siinä tilanteessa se oli onnistunut heitto. Marinkin huomasi sen ja naurahti itse sanomalleen, mikä hieman latisti sen arvoa.

Lisää. Voi myös olla, että suomalaiset haluavat ylläpitää epärealististakin kuvaa Ukrainan mahdollisuuksista, koska Ukrainan tappio merkitsisi, ettei pysyvä rauha Euroopassa olisi enää näköpiirissä. Venäjä on nyt näyttänyt mihin se pyrkii ja aina voi tulla valtaan uusi putin, kun nykyinen väsyy.

Viimeksi muokattu: 29.11.2024 klo 15.48
  5. *Trinity*

*Trinity* Senior member

Kiitokset:
    1,258
    Pisteet:
    223
    Puolen valitseminen on ymmärrettävää, eikä tutkijat, toimittajat, ja poliitikot elä erillisessä maailmassa. Silti varsinkin tutkijoiden soisi kertovan rintamatilanteesta puhuttaessa mahdollisimman realistisesti siitä mikä tilanne oikeasti on.

Jaa tämä sivu