1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

TrekBuddy paikannus ongelma

Viestiketju S60 -ohjelmat -osiossa. Ketjun avasi ugge 29.08.2010.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. ugge

    ugge Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    1,146
    Kiitokset:
    9
    Pisteet:
    48
    Paikannus softa nimeltä TrekBuddy tuottaa päänvaivaa.
    Alustana toimii Nokia E71

    Ongelma on seuraavanlainen:
    Olen tehnyt kartan 50*50 km joka on png kuvana kokoa 10097*10097, kartta on alunperin kalibroitu oziexplorerilla ja toimii siinä maniosti.

    Olen muokannut kartan Tb cutterilla 1400*1400 kokoisiksi paloiksi.
    Olen muuttanut värit arvoon 8 bittiä/pikseli

    Kun käynnistän ohjelman ja lataan kartan sekä asetan gps seurannan päälle niin ohjelma näyttää kyllä sijaintini ja kulkunopeuden ihan oikein. Siis laitten antama reaaliaikainen GPS data on oikein.

    Kun Selaan trekbuddyn karttaa ja katson sen mukaan oman sijainnin ja vertaan sitä kalibroituun karttaan tietokoneella tai netissä retkikarta.fi.ssä niin toinen koordinaateista (W) heittää ihan häränpyllyä.
    Tästä syystä kartta ei kohdistu sijaintiini koska laite luulee että sijaintini on useita kymmeniä kilometrejä, ellei jopa satoja enemmän idässä kuin todellisuudessa olen.
    N lukema taas on ihan oikein.

    Alkuperäisen kartan kalibroinnin olen suorittanut uudelleen ja ajanut uudelleen Tb cutterilla ties kuinka monta kertaa eri asetuksilla, mutta ei ole auttanut.
    TBMapperia olen myös kokeillut karttojen muokkaamiseen mutta ongelma säilyy täysin samana.

    Koordinaatisto on Ozilla kalibroitaessa WGS84 ja kalibrointipisteitä on 6.

    Edittiä:
    Sain ratkaisun ongelmaan toiselta sivustolta, piti vain muuttaa kalibrointitiedoston läntinen pituus itäiseksi.
    kiitokset tästä PeeVee:lle!!!
     
    Viimeksi muokattu: 29.08.2010
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu