1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nokia N95 Ongelmia

Viestiketju Nokia - S60 / Symbian-puhelimet -osiossa. Ketjun avasi KrapNek 20.04.2007.

  1. Darckey

    Darckey Member

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

    Joo kiitos avusta, mutta siis mulla ei ole suomenkielistä vaihtoehtoa. Mä haluaisin asentaa suomenkielen puhelimeen...

    valikossa on muutama kieli vain se on ostettu ulkomailta!

    kai nyt mä osaan kielen vaihtaa sieltä valikosta ;-)
     
  2.  
  3. Hmmmh

    Hmmmh Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    983
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aah. Sorry.

    Sitten ei taida auttaa muu kuin product coden vaihtaminen, eli video ja lista eri vaihtoehdoista.

    Takuut taitaa mennä sen sileän tien. En tiedä voiko tuota teetättää Nokialla ilman takuiden menetystä...
     
  4. Darckey

    Darckey Member

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei haittaa rupee v***taa toi enkku :D...pistäkää tarkempia ohjeita jos joku tietää....

    Kts!
     
  5. Hmmmh

    Hmmmh Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    983
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No tuosta toiset ohjeet.

    Ei kannata lähteä tekemään jos tuntuu siltä ettet osaa. Sen puhelimen voi saada aika jumiin jos alkaa räpeltämään omiaan...
     
  6. Demus

    Demus Regular member

    Liittynyt:
    12.01.2007
    Viestejä:
    300
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Taisin selvittää mikä minulla oli GPS:n kanssa vikana. Eli jos joku potee samaa ongelmaa, tässä ohjeet:

    Pelkästään A-GPS:n päällekytkeminen ei riitä vaan tarvitaan myös oikeat asetukset kohdassa:
    Työkalut\Asetukset\Yleiset aset.\Paikannus\Paikannuspalvelin\

    Yhteysosoite: Internetyhteysosoite
    Palvelimen osoite: supl.nokia.com

    ...Sen jälkeen alkoi pelittää minullakin selvästi paremmin (puuttui yhteysosoite).
     
  7. frankku

    frankku Regular member

    Liittynyt:
    10.06.2005
    Viestejä:
    874
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vie se huoltoon softattavaksi, maksaa 35€. Tai seuraavalla kerralla kun käyt virossa niin siellä se on halvempi teettää.
     
  8. Hmmmh

    Hmmmh Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    983
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    @frankku: Ootko varma että huolto softaa puhelimen eri aluekoodille? Jos sen tekee itse, ni takuut lähtee, mutta huollossahan teetettynä niiden pitäisi pysyä voimassa.
     
  9. frankku

    frankku Regular member

    Liittynyt:
    10.06.2005
    Viestejä:
    874
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Huollossa ne tekee kielipaketin vaihtoja ihan normaalisti rahaa vastaan.
     
  10. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Olen saanut Nokialta selvää tästä,kun ostin laitteen toisesta
    maasta.Jos ei kielen vaihtoa saa itse tehtyä,mikä on aivan
    luvallista tehdä itse,niin huolto tekee sen ja hinta on kiinni
    heidän mukaan laitteen iästä,jos ostat laitteen joka on vaikka
    5vuotta vanha malli,mutta juuri ostettu siis uusi,tästä peritään
    enemmän koska heillä ei kuulemma ole ohjelmat koneilla vanhempiin malleihin,esimerkiksi 6110:lle joka ihka uusi,löytyy tarpeelinen tieto heti koneelta ilman tankkausta.Silti on takuilla samat ehdot.
     
  11. Hmmmh

    Hmmmh Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    983
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tämä taitaa nyt riippua tavasta millä sen kielen vaihtaa. Ainakin muutama kuukausi sitten vastaus oli yksiselitteisesti niin, että jos puhelimen product code ei vastaa sitä mikä se oli myydessä, niin takuu on rauennut siihen paikkaan. Oli se sitten tehty kielen muuttamiseen tai mallin muuttamiseen (esim. N73 -> N73ME).

    Tämänhän voi kiertää vaihtamalla product coden takaisin alkuperäiseen ennen huoltoon vientiä, mutta jos puhelin on täysin pysähdyksissä, niin tämä ei välttämättä onnistu.

    @okse: Jos kysyit Nokia Carelinesta, niin en kovin pitkälle luottaisi niiden sanomisiin. Vastaukset perustuvat lähinnä siihen mitä niiden tietokanta sattuu hakusanoilla puskemaan ruudulle. Jos kysyit sieltä saako puhelimen kielen vaihtaa itse, niin sait varmaan vastaukseksi "kyllä", mutta jos kysyt onko puhelimen product coden vaihto sallittua, niin saat todennäköisesti "ei". Äsken kun kokeilin huvikseni, niin sain vastaukseksi "en tiedä, vie huoltoon".

    Edit: Siis ilmeisesti huollossa saa vaihdettua ilman takuun menetystä ja aikaisemmin saamani tieto takuusta oli saatu Nokian muulta henkilökunnalta.
     
    Viimeksi muokattu: 05.10.2007
  12. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    @Hmmmh
    Juuri tuolta,ja kysyin tätä ennenkuin ostin N95:sen
    olin Elisan konttorissa Keravalla,sieltä soittivat
    Carelineen,ennen kun maksoin koneen.Tämän jälkeen
    olen keskustellut heidän kanssaan melko usein,ja välillä
    tuntuu että siellä vastaa joku Ei suomalainen koska
    Soumenkieli ei ole kotikielenä.
    Takuusta olen kysynyt useammankin kerran,ja saanut vastaukseksi
    että ei ole mitään merkitystä sillä,mistä laitteen ostaa
    ja mihin sen jättää huoltoon,ei myöskään silloin jos on
    ladannut ohjelmia,kunhan vaan on ladannut Nokian hyväksymiä
    ohjelmia.
    olen samaa mieltä kanssasi,tästä Carelinen toiminnasta,vastaus ei tunnu aina olevan ihan siihen mitä kysyy,tai sit se kaartaa
    hiukan sivuun, on kumminkin aika liki.

    Edit:kirjoitin väärin tuon konttorin ei Sonnera Vaan Elisa.
     
    Viimeksi muokattu: 05.10.2007
  13. Hmmmh

    Hmmmh Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    983
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jep, eli takuu toimii paikoista ja ohjelmista riippumatta, mutta jos menee itse vaihtamaan product codea, niin takuu raukeaa. Kysyin juuri äsken Flagship storen huollosta.
    Kävin hakemassa sieltä kaverin puhelimen, jota takuu ei korjannut kosteuden takia ja vaihtamassa LD-4W:n uuteen, kun ensimmäinen oli viallinen. Välillä vähän mietityttää Nokioiden laatu...
     
  14. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Moi on muuten toinenkin numero mihin soittelen,
    jos on tarve ja se on:077-66 22 222 kun olen soittanut,
    numeroon niin vastaukset ovat tavallaan asiallisemmmat,
    näin minun oma tunteeni,tää on totta vaikka tämä on Ruotsin help desk.
    Nokialta,niin tiedän että välillä tähän vastataan jopa Intiasta,
    mutta silti selvällä Ruotsin kielellä.

    Nokian mielestä ei tätä product codea,voi edes itse vaihtaa
    ei ainakaan tämän iltaisen yhteyden oton mukaan.

    Zap:Välillä vähän mietityttää Nokioiden laatu...
    niin minuakin.
     
    Viimeksi muokattu: 05.10.2007
  15. Nks123

    Nks123 Regular member

    Liittynyt:
    05.10.2007
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse omistanut nyt kyseisen puhelimen pari viikkoa. Olen muuten ollut tyytyväinen, paitsi tuohon kartat-sovellukseen. Satelliiti kyllä löytyuy nopeasti, mutta sitten kartasta puuttuu itse tiet. Ne päivittyvät netin välityksellä, mutta siitä tulee niin kallista... Asensin äsken puhelimeen nokia maps1.0 ja Nokia Map Dowloaderin. Jälkimmäisestä pitäisi käsittääkseni saada ladattua koko maan kartta kerrallaan, mutta ongelma on se, että ohjelma ei havaitse puhelinta, vaikka muut ohjelmat havaitsevat puhelimen välittömästi. Apuja? Kiitos
     
  16. Hmmmh

    Hmmmh Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    983
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kun yhdistät puhelimen kaapelilla tietokoneeseen, niin valitse puhelimesta (kun laaitat kaapelin kiinni) se yhdistä massamuisti -tilassa. Vai oliko N95:ssä sen nimi datasiirto? No mut kuitenkin älä yhdistä siinä PC-Suite tilassa.
     
  17. Nks123

    Nks123 Regular member

    Liittynyt:
    05.10.2007
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jooh, vähän tämän viestin jälkeen kekkasin yhdistää massamuistitilassa ja sain toimiin. Satelliitti löytyy nopee ja muutenkin ojelma toimii täydellisesti nyt tuon nokian sivuilla julkaistun kartat-ohjelman päivityksen jälkeen. Puhelinkin toimii täydellisesti, oon niin pirun tyytyväinen. =)
     
  18. questy

    questy Guest

    Reilu viikko on N95:n käyttöä takana päin ja oon kyllä tyytyväinen ostokseen.
    Asensin tässä kännyyn ilmaisen amAze-navigointiohjelman ja se toimii kyllä varsin hienosti. Ainoa mikä tuossa nyt vähän pistää hanttiin, on tuo ajastuksella toimiva näytön-/virransäästäjä, joka pompsahtelee tuohon luurin ruudulle kesken navigoinnin. Oon selaillu kaikki asetukset läpi ohjekirjanen kädessä, mutta jostain syystä en tunnu saavan tuota näytönsäästäjää pois käytöstä ??
    Jossain tuli vastaan n. 5 puntaa maksava sovellus, jolla saisi puhelimen toimimaan niin, että näytönsäästäjä ei tulisi päälle kun jokin sovellus on käytössä, mutta saa kai tuon muutenkin kuin maksamalla pois päältä ?
    Saahan ?
     
  19. Janitsuku

    Janitsuku Guest

    Saako tuota:
    "WLAN-haku pois käytöstä"-tekstiä jotenkin pois tuosta työpöydältä kokonaan?

    Työkalut -> asetukset -> yleiset asetukset -> muokkaus -> valmiustila -> akt.valmiustila=ei.
    - Tuolta saa tuon ATK-valmiustilan kokonaan pois, mutta haluaisin säilyttää nuo pikavalinnat kuitenkin... Pelkästään tuo WLAN-haku viesti pois kokonaan :)
     
  20. makinee

    makinee Member

    Liittynyt:
    04.03.2006
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mites ton n95:sen sai forkattuu ja asennettuu uuden softan?
     
  21. frankku

    frankku Regular member

    Liittynyt:
    10.06.2005
    Viestejä:
    874
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Jaa tämä sivu