1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nokia N95 Ongelmia

Viestiketju Nokia - S60 / Symbian-puhelimet -osiossa. Ketjun avasi KrapNek 20.04.2007.

  1. Hamssi

    Hamssi Guest

    Mäkin ostin eilen N95 puhelimen. Ja päivitin softan heti ennen mitään muita latauksia,kartta ja GPS erittäin toimiva,samoin kaikki muukin.Ainoo juttu et kaipaisin ilmaista kartta softaa missä olis puhe navigointi ilmainen,tai sit joku softa vaan voin itse sitten purkaa sen koodin jos on maksullinen softa.Et antakaa vihjeitä ohjelmasta joka toimii tolla sisäisellä GPS:llä
     
  2.  
  3. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  4. Sampo84

    Sampo84 Guest

    kertokaa minulle miten saa päivitettyä sen uusimman version 12.0.013 nokian n95 kännyyn. oon ajanu nokian software updaterilla mutta ilmottaa että on nuusin softa ja kun puhelimesta kattoo niin versio on 11.0.026 ja miten saa ladattua äänet navigaattorin? mulla on ladattuna maploader.
     
  5. Hmmmh

    Hmmmh Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    983
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Päivitäs PC-Suite, Nokia Software Updater ja MapLoader. Uudemmassa MapLoaderissa on se puheiden latauskin...
     
  6. Mr.Mister

    Mr.Mister Regular member

    Liittynyt:
    19.04.2005
    Viestejä:
    148
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ostin juuri myös n95:n eikä ole hirveesti vielä valitettavaa ainakaan kun päivitin luurin... mut tahtoisin kysyä sellasta että onko joku saanu poistettua valmiusruudulta sen wlan-ilmoituksen? siis pelkästään wlan-ilmoituksen? tiedän kuinka saa poistettua aktiivisen valmiustilan, mut tahtoisin pitää käytössä valmiustilan muuten ilman sitä wlan tilan ilmoitusta...
     
  7. SolidMan

    SolidMan Member

    Liittynyt:
    16.01.2007
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ________________________________________________________________________

    Olen ostamassa N95:ta, mutta jäi mietityttämään kommentti sen akusta. Onko kyse sen kestosta vai mistä? GPS on myös hieman arveluttava muiden kommenttien perusteella, olen tosin lukenut muiltakin foorumeilta puhelimesta.
     
  8. Mr.Mister

    Mr.Mister Regular member

    Liittynyt:
    19.04.2005
    Viestejä:
    148
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä itsellä ainakin kestää ihan hyvin... vaikka kuuntelen mp3:sia töihin mennessä (pyörällä 2,5km matka polkea) ja aamuvuorossa kuuntelen 3h ennen kuin kauppa aukeaa ja vielä sitten töistä kotia mennessä...

    Toi akun kestävyys menee tietenkin sen mukaan kuinka sitä kännykkää käyttääkin... jos gps on jatkuvasti päällä tai tekee jatkuvasti kaikenlaista ihmeellisempää kuin soittaa/tekstaa/kuuntelee musaa, niin tottakai se akku ei kestä mitään hirveitä...

    Tosin olen vasta käyttänyt n95:sta pian viikon verran... :D mutta kyllä nyt ainakin alkaa näkymään se että akku kestää pikkasen enemmän käyttöä kun alkaa oleen enemmän lataus kertoja takana päin... Akuillahan menee ainakin (oma arvio) noin 3-5 lataus kertaa tyhjästä täyteen ennen kuin akku alkaa kestämään "normaalia" käyttöä.

    Ja tuskinpa nokiakaan ole suunnitellut tuota gps:n käyttöä ihan samanlaiseen kovaan käyttöön kuin autoihin myytäviä varsinaisia gps-laitteita...
     
  9. Demus

    Demus Regular member

    Liittynyt:
    12.01.2007
    Viestejä:
    300
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllähän se akku kestää (ainakin mulla) sen 1,5-2,5 päivää normaalikäytöllä, mutta ei tätä mitenkään kehua voi, sillä normaalikäyttö on suurimmaksi osaksi pelkkää valmiustilassa olemista.

    GPS on kyllä suuri pettymys, pitää olla suora näköyhteys taivaalle, pilviä ei saa olla ja puhelinta pitää silitellä ja kuiskia kuinka ihana se on, että se toimis. Auton sisältä ei ole toivoakaan saada GPS yhteyttä... tai sitten en osaa sitä silittelyä ja lepertelyä tarpeeksi hyvin. Isällä Navicore vastaanotin on hansikkalokerossa, eikä ole mitään ongelmia yhteyden kanssa eli n95:n sisäänrakennettu on täysi susi mun mielestä.

    Suurin vitsi on on Nokian "Sports Tracker" -ohjelma. Ohjelma toimii GPS-yhteyttä käyttäen. On muuten tosi hienoa hölkätä puhelin kädessä... käsi jäykkänä kohti taivasta.
     
  10. Hamssi

    Hamssi Guest

    Aika omituista mulla pelaa autossa ihan moitteetta,eikä tartte odotella kun joku30sec kun se paikantaa. Ei boottaile ja akkukin kestää normaalia käyttöä melkein viikon. Olette varmaan saanut maanantaipäivän kappaleita. Ainoo miinus puhelimessa on toi kannen lonksuminen! Niin ja kartan epätarkkuus,joka johtunee vanhasta kartasta,eikä siihen näytä löytyvän edes päivitystä.
     
  11. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
     
  12. SolidMan

    SolidMan Member

    Liittynyt:
    16.01.2007
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    N95 alkaa kuulostaa aika susi painokselta, joten onko muuta vastaavaa puhelinta kuin 6110? En ehdi käymään puhelinkaupoissa joten asiantuntemusta saa tarjota. Wanha 6230i toimii hyvin, mutta uutta tekee mieli:)
     
  13. frankku

    frankku Regular member

    Liittynyt:
    10.06.2005
    Viestejä:
    874
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    GPS yhteyden saa helpommin kun menee valikko - työkalut - gps tiedot ja hakee siellä sen yhteyden. Kannattaa vielä päivittää se 95:n 12.0.0.13 softaversioon koska siinä tulee assisted gps joka auttaa yhteyden luomisessa. GPS tiedoissa vielä kun painaa valinnat - asetukset ja ottaa sieltä bluetooth gps:n pois päältä niin löytää vielä nopeammin. Kun on saanut yhteyden gps tiedoissa niin sen jälkeen se löytää sen kartta sovelluksessa nopeasti.
     
  14. Hmmmh

    Hmmmh Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    983
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Liike vaikuttaa sijainnin löytymiseen ehkä kaikista eniten. Eli jos lähdet ajamaan autolla 80km/h ja laitat sitten navigoinnin päälle, niin varmasti kestää. Eli kannattaa laittaa se navigointi päälle jo kun olet kävelemässä autolle. Se sijainti perustuu etäisyyksiin niistä satelliiteista, ja jos vaihdat paikkaasi jatkuvasti, niin niiden etäisyyksien laskemisessa tulee ongelmia.

    Toinen mikä vaikuttaa on viimeinen paikka missä sitä on käytetty. Jos olet lähellä sitä samaa sijaintia, niin kenttä löytyy nopeasti, mutta jos suljet sen Helsingissä ja avaat Kuopiossa, niin kannattaa valmistautua odottelemaan.
     
  15. jpekkam

    jpekkam Guest


    No joo... Ei kannata yleistää, jos se sun kapula ei toimi. Huoltoon tuommonen puhelin. Tänään esimerkiksi testasin eka kertaa SmartComGPS:ää jahtireissulla (täällä kokemuksia) ja loppumatkasta oli päällä myös reitin piirto. Noksu oli taskussa läppä kiinni ja hyvin oli kokoajan yhteydessä satelliitteihin ja piirti ihan oikein mistä kävelin. Sports Tracker -ohjelmakin pitäisi kyllä toimia vaikka puhelin on taskussa.
     
  16. Demus

    Demus Regular member

    Liittynyt:
    12.01.2007
    Viestejä:
    300
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Rupee jo melkein epäilyttää... onkohan mun puhelimessa sitten jotain vikaa. Minä ku luulin, että tämä on "ominaisuus", mutta jos muilla toimii noin hyvin, pitänee viedä huoltoon.

    Olen kyllä kokeillut vaikka mitä poppamieskonsteja (täälläkin lueteltuja), mutta ei mikään auta. Tai sitten olen liian vaativa tolle vehkeelle?

    Olisikohan mitään keinoa varmistua toimivuudesta ennen kuin lähetän puhelimen pariksi kuukaudeksi Nokian hyllylle pölyä keräämään? Ei viittis turhan takia lähettää. :/
     
  17. jpekkam

    jpekkam Guest

    Ainakin aluksi kannattaa laittaa puhelimen paikannusasetuksista menetelmät Sisäinen GPS ja Verkkoperustainen päälle. Bluetooth GPS ja Avustettu pois päältä.
     
  18. Darckey

    Darckey Member

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moi, kysyisin että jos n95ssa on kielenä muu kun suomi niin voiko sitä muuttaa ja miten ja mistä...linkkejä, kokemuksia....kiitos
     
  19. Hmmmh

    Hmmmh Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    983
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Manuaalin sivu 125. Hieman omatoimisuuttakin voi harrastaa...
     
  20. Darckey

    Darckey Member

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

    Manuaalia ei valitettavasti ole, joten löytyykö netistä ja miten se tehään...??


    Kiitos!
     
  21. Hmmmh

    Hmmmh Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    983
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En nyt anna suoraa linkkiä, että löydät sinne jatkossakin, jos tarvitset jotain tietoa.

    "www.nokia.fi" ->
    "Asiakastuki ja ohjelmistot" ->
    "Puhelintuki" dropdownista valitset puhelimesi (N95) ->

    Tältä sivulta löydät kaiken oleellisen mitä puhelimeesi liittyy (manuaalit, ohjelmistot, oppaat ym)

    "Lataa käyttöopas" ->
    Valitse oikea kieli ->
    Nokia N95 User Guide in Finnish:n kohdalta "dowload now".

    Ja sitten se sivu 125.
     

Jaa tämä sivu