Niinpä niin, aina sitä tulee uutta eteen. Olen yrittänyt sinnitellä tuolla Nokia Linkillä, koska Nokia Suite ei tunnistanut puhelintani. Ostaessani minulle kyllä jo kerrottiin, että Nokia Suite ei tue N9:ää. Latasin ja asensin tuo vanhemman 3.0.0.290 version ja todella toimii kuin junan vessa. Kiitos jartar hienosta vinkistä! Nyt tuli sitten ihmettelyä, miksi Nokia on pudottanut sen tuen pois uudemmasta Suitesta, onko siihen kellään vastausta?
Nokia N9 malliin on saatavilla kaksi hallintaohjelmaa: http://www.nokia.com/fi-fi/tuki/tuote/n9-00/lataukset/ Varmaan tämän takia Nokia ei ole laittanut Suiteen Nokia N9 tukea.
Kannattaisi ehkä tutustua puhelimensa ominaisuuksin ensin ennenkö tulee esittämään kaiken karvaisia "totuuksia". Se että luuri on uusi eikä heti osaa käyttää sitä, niin ei tarkoita sitä että laitteesta puuttuisi jokin tai joitain ominaisuuksia. No toisaalta on ymmärrettävää tuollainen kriitisyys ko. puhelinta tai jopa puhelimen valmistajaa kohtaan, koska sehän on niin mediaseksikästä nykyisin. Aina vain ei kommenteista pysty tulkitsemaan kumpaa arvostellaan laitetta vai sen valmistajaa. Ikävintä on se että aina on niitä "hönöjä" jotka nielevät ei vain syöttiä vaan koukun ja kohonkin. Onneksi kyseisen puhelimen tekijät ovat saaneet jatkaa työtään toisen yrityksen palveluksessa. Hyvän tuotteen saivat aikaiseksi niissä olosuhteissa (epävarmuus ja paineet) mitkä vallitsivat silloin "Flobin" tultua taloon. Toivon että N9:n kaltaisia tuotteita tulee lisää markkinoille.
Jos joku ei ole vielä huomannut, niin uusin Nokia Suite on päivitetty toimimaan myös N9:n kanssa. http://www.nokia.com/fi-fi/tuki/tuote/nokia-suite/
Jahas, tähän asti toiminut ilman moitteita, vaikka aluksi olikin ongelmia. Anyways, nyt ilmaantui erittäin kummallinen vika: puhelimessa ei toimi enään äänet. Musiikki ei kuulu puhelimen omien kauittimien kautta ja jos joku soittaa niin soittoääni ei kuulu. Puhua pystyy, mutta jos haluat kaiuttimen kanssa puhua niin ei onnistu. Puhelin on ostettu viime keväänä/talvella (2011) ja tuo vuoden takuu on siis voimassa. Kattaako vakuutus tuollaiset asiat? Olen 99% varma että kosteutta siellä ei ole, aina pidetty kuivassa eikä ole tippunut mihinkään nesteeseen.
Kuinka ton puhelimen sitten saa takuuhuoltoon? En oikein löytänyt N9 tukisivuilta mitään mainintaa mihin pitäis ottaa yhteyttä, jos haluaa puhelimensa takuuhuoltoon. Tarviiko soittaa johonkin, vai riittääkö että pistää puhelimen kirjekuoressa johonkin liikkeeseen ja saatelapun mukana...?
Toimita takuuhuoltoon samaan paikkaan josta hankit sen. Ostokuitista kopio mukaan ja mahdollisimman tarkka kuvaus viasta.
Oikeasti sitä ostokuittiakaan ei tarvita. Myyjän velvollisuus on pitää niistä huolta. Toki helpompaa on jos se löytyy. Tosin löytyy kuittia tai ei niin ongelmaa ei ole koska kaikissa n9 kännyissä on takuut voimassa.