1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nokia C5-03 vs. Nokia 500

Viestiketju Nokia - S60 / Symbian-puhelimet -osiossa. Ketjun avasi Asbel 13.12.2011.

  1. Asbel

    Asbel Member

    Liittynyt:
    16.01.2010
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noniin, eli tuollaisia puhelimia pitäisi vertailla, mitkä näissä ovat ne merkittävimmät erot? Veli olisi uutta luuria hankkimassa, mutta kun ei itselläni riitä tieto noita kunnolla vertailemaan niin kyselen täällä. Eli kumpi noista olisi kannattavampi hankinta, vai mahdollisesti joku muu(Nokia kuitenkin pitäisi olla)? Puhelin tulee melko peruskäyttöön ja jonkinmoiseen pelaamiseen. Jos voisitte myös kertoa suurimmat erot omaan puhelimeeni, Nokia 5530, esimerkiksi tuo veljeni pelaaminen tuskin on yhtään rankempaa kuin minun pelaamiseni, joka hoituu omalla puhelimellani ihan mallikkaasti.
     
  2.  
  3. pake10

    pake10 Member

    Liittynyt:
    06.12.2007
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse suosittelen ostamaan Nokia 500:n sillä,

    -kapasitiivinen näyttö (ei tarvitse ns. painaa sitä näyttöä niin kovasti)
    -Uusin Symbian (käsittääkseni C5-03:n 5th Editionia ei voi päivittää uusimpaan, tähän uuteen saa käsittääkseni myös mm. Angry Birdsin)
    -suurempi sisäinen muisti (2000 Mt, C5-03:ssa vain 40 Mt, toki tätä saa suurennettua muistikortilla)

    Tuossa ainakin joitain. Viisisatasessa näyttäisi olevan myös 1 GHz prosessori, C5-03:ssa on 600 Mhz. Tosin mitä olen keskusteluja lukenut, niin näyttäisi olevan että tuo 1 GHz ei olisikaan niin tehokas koska on kuulemma vanhempaa ARM11-tyyppiä.
     
  4. Pc_P

    Pc_P Regular member

    Liittynyt:
    28.07.2010
    Viestejä:
    2,517
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    48
    Nokia 500 on parempi. Olen kokeillut molempia.
     
  5. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Oikeassa olet. Nokia C5-03 käyttistä ei voi päivittää Symbian 3 käyttikseen... Eli toi Nokia 500 voittaa Nokia C5-03 mallin 10-0!
     
  6. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Molemmissa kysytyissähän on ARM11-prossu, C5-03:ssa vain pienemmillä kelloilla. Mikään pelikone ei tosin 500:kaan taida olla, siinähän ei ole erillistä GPU:ta, eikä Angry Birdsiä ainakaan tällä hetkellä siihen virallisesti tueta. Mutta kyllähän siihen kai jonkun version saa pyörimään, kun kerran C5:ssäkin peli toimii. Jos pelaaminen tai yhtään raskaammat videot ovat tärkeitä saada pyörimään sujuvasti, jotain GPU:n ja/tai järeämmän prossun sisältävää luuriakin voisi harkita, mutta peruskäyttäjälle tuonkin nopeus riittänee hyvin.
     

Jaa tämä sivu