1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nokia 5800 WLAN

Viestiketju Nokia - S60 / Symbian-puhelimet -osiossa. Ketjun avasi H8Virus 02.06.2009.

  1. H8Virus

    H8Virus Regular member

    Liittynyt:
    30.09.2005
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ongelmana sellainen että kun käytän tällä puhelimella WLAN-yhteyttä niin puhelin käyttää samalla myös puhelinoperaatorin GPRS-yhteyttä josta tulee sitten lisä maksua. Laittamalla puhelimen Offline-tilaan se ei käytä tietenkään GPRS-yhteyttä mutta löytyykö parempaa ratkaisua?
     
  2.  
  3. Dreamlore

    Dreamlore Regular member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    1,381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kai olet valinnut siitä käyttämästäsi softasta yhteydenmuodostuksen WLANin kautta, etkä GPRS:n?
     
  4. H8Virus

    H8Virus Regular member

    Liittynyt:
    30.09.2005
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä olen ja puhelimen näytössäkin näkyy kuvake joka osoittaa että WLAN-yhteys on päällä, GPRS-kuvakettaei sen sijaan näy.
     
  5. Dreamlore

    Dreamlore Regular member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    1,381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos kerran ei GPRS-kuvaketta näy, mistä tiedät että yhteyttä käytetään? Oletko katsonut operaattorin laskutuksesta tjsp?
     
  6. H8Virus

    H8Virus Regular member

    Liittynyt:
    30.09.2005
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu tarkistin laskutuksesta. Eikä operaattorin tekninen tukikaan osannut neuvoa asiassa.
     
  7. Dreamlore

    Dreamlore Regular member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    1,381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kannattaa kokeilla resettiä / uudelleenasennusta. Jos ei rupea skulaamaan, niin huoltoon sitten.
     
  8. Ddarud

    Ddarud Regular member

    Liittynyt:
    21.08.2007
    Viestejä:
    275
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuli kanssa mieleen sellanen kysymys että eikö tuo puhelin osaa unohtaa tallennetun WLANin tietoja muuten kuin hard-resetillä? Että nyt kun oon tallentanut sinne mun kotiverkon salasanan niin se käyttää sitä yhteyttä aina kun oon kotona vaikka voisin haluta käyttää mobiililaajakaistaa.
     
  9. Dreamlore

    Dreamlore Regular member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    1,381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Yhteydet > Verkkokohteet > Internet > Valitse omasi > Poista.
     
  10. Ddarud

    Ddarud Regular member

    Liittynyt:
    21.08.2007
    Viestejä:
    275
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitoksiakiitoksia.
     
  11. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Miten voin olla varma että puhelin käyttää wlan yhteyttä? Yksityiskohtaisia neuvoja kiitos. Esim. kun menen nettiin operalla, niin kysyy vaan saako käyttää verkkoa???
     
  12. Dreamlore

    Dreamlore Regular member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    1,381
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ainakin oma luuri kysyy ensin että sallitaanko verkon käyttö, ja kun painaa että Salli (tämä kerran) niin hyppää esiin ruutu jossa kysytään että mitä kautta yhteys muodostetaan.
     
  13. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28

    Jep. Itsellä tekee jossain kohtaa ihan samaa, mutta esim Operaa käyttäessä jää epäselväksi että minkä kautta yhteyden loppujen lopuksi ottaa. Mulla on se wlan säädetty "prioriteetti 1". Riittäisköhän se säätö. Ja sama pätee navigointiin, jos sen kanssa leikkii kotona, niin ei kysele mitään minkä kautta yhteyttä ottaa.
     
  14. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Kyllähän sen näytöltä näkee mikä yhteys on käytössä. Wlanilla ja 3g yhteyksillä on omat merkkinsä.

    Jos epäselvyyttä esim. sen operan kanssa, niin paina valikko nappia ja pääset valikkoon. silloin ainakin ne yhteyden merkit näkyvät näytöllä.
     
  15. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28

    Joo, näinhän asia tietysti on. Olisko jollain ollut vaan asetukset siten, että yhteys on aina wlan, ellei sitä itse muuksi muuta?! Toivottavasti itsellä nyt on niin. Puhelin ollut vasta muutaman päivän itsellä, niin on vähän lumitöissä vielä..
     

Jaa tämä sivu