1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

N79 reistailee

Viestiketju Nokia - S60 / Symbian-puhelimet -osiossa. Ketjun avasi marinnek 03.03.2010.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. marinnek

    marinnek Member

    Liittynyt:
    31.07.2009
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Terve.

    Vuoden vanha N79 on ruvennut reistailemaan. Ongelmat alkoivat, kun päivitin itse pari kuukautta sitten softan. Ajoin myös sovellusten päivityksen, minkä mukana puhelimeen tuli jotain uusia sähköpostiin liittyviä sovelluksia. Päivitysten jälkeen puhelin rupesi turhan usein (vähintään kerran päivässä) tekemään sellaista, että puhelua puhuessa linja vain hiljeni ja näytön vasempaan ylänurkkaan ilmestyi datayhteyden kuvake (se nuolet molemmille sivuille -kuvake). Linjalta ei enää kuulunut mitään ja jos puhelun katkaisi ja yritti soittaa uudestaan, luurista ei vain kuulunut mitään. Lähinnä ainoa toimenpide millä luurin sai uudelleen pelaamaan, oli uudelleenkäynnistys. Käytin huollossa, jossa puhelin resetoitiin ja uusin softa asennettiin uudestaan. Ongelma ei ole poistunut, mutta enää sitä datayhteyden kuvaketta ei ole näkynyt. Toinen oire, mikä on koko ajan kulkenut rinnalla, on sellainen, että esimerkiksi taskussa tai pöydällä ollessaan näyttöön on ilmestynyt tekstiä tyyliin "Sallitaanko otttaa yhteys jne.". Siihen olen aina painanut, että ei sallita. Molemmat oireet liittyvät siis jollain tapaa datayhteyteen. Muistikortti on testattu, se ei ole korruptoitunut. Samoin sim-kortti on uusittu, eikä auttanut. En oikein usko, että vika olisi kaiuttimessakaan, kun koputtelut ja naputtelut eivät ole tepsineet. Olen myös testannut puhelinta pelkässä gsm-tilassa kytkemällä verkon kaksitoimisuuden pois käytöstä, mutta sekään ei ole auttanut.

    Onko kenelläkään vastaavia ongelmia? Mistä vika voi johtua? Pitänee viedä luuri taas huoltoon.
     
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu