1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Lumia 900 vs. Lumia 820

Viestiketju Windows Phone -osiossa. Ketjun avasi ernonbogel 01.10.2012.

  1. ernonbogel

    ernonbogel Member

    Liittynyt:
    24.11.2011
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    13
    Elikkäs oon miettiny uuden luurin hankintaa ja mietin kumpi kannattais ostaa?
    Nyt Lumia 900 kovista tarjouksista vai odottaa, että Lumia 820 ilmestyy Suomen markkinoille?
    Lumia 900 plussat:
    - Hinta naurettavan alhainen tällä hetkellä
    - lähes samat ominaisuudet kuin Lumia 820
    Lumia 820 plussat:
    - näyttö toimii hanskoillakin, hyötyä Suomessa
    - muistikorttipaikka, tuplaydinprosessori, muut rautapuolella olevat asiat.

    Nyt vaan kysyn myös teiltä, että mitä mieltä olette kumman hankkisin??
     
  2.  
  3. pasla

    pasla Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2006
    Viestejä:
    227
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No siis tottakai 820 onhan siinä parempaa rautaa ja kuitenkin WP8 tulee siinä.

    Tottakai 900:kin menee jos välttää vähän vaatimattomampi ja hinta ei nyt alennuksen jälkeen ole paha. Pitkä miinus on vaan että ei voi päivittää WP8:siin vaan pelkästään WP7.8:siin.. Mutta nokia on onneks luvannut tukea näitä enisimmäisiä lumioita ainakin sen 18kk softapuolella vaikka ei voi päivittää kasiin :))
     
    Viimeksi muokattu: 01.10.2012
  4. ernonbogel

    ernonbogel Member

    Liittynyt:
    24.11.2011
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    13
    Oot oikeessa, mutta itse olen ainakin ymmärtänyt että ne WP8 uudistukset on pitkälti rautapuolella ja softat tulee WP7.8
     
  5. pasla

    pasla Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2006
    Viestejä:
    227
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo osa softista tulee ainakin ne mitä nokia itse tekee.. Mutta miten itse olen käsittänyt niin softat mitkä tehään vartavasten WP8:siin, eli jos tarvitaan vaikka moniydin prossua yms, niin semmoiset eivät sitten toimi alaspäin eli WP7.8:sissa

    Rautapuolesta pitkälti kiinni osaksi joo.

    Itse annan ääneni L820, mutta ei L900 huono vaihtoehtokaan ole, jos ei tarvitse uusinta uutta heti kättelyssä :))

    http://cdn1.afterdawn.fi/storage/pictures/1024/Nokia_WP7_8_vs_8_0_update.jpg

    Tossa noita jotain eroja, tiedä sit onko miten paikkaansa pitäviä mutta osa on jo tiedossa kyllä noista.
     
  6. jjokkee

    jjokkee Member

    Liittynyt:
    03.10.2012
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse olen kyllä ymmärätänyt että 820 ei voi käyttää hanskoilla koska näyttö on tavallinen amoled eikä tämä 920:n PureMotion HD+, jolla kyseinen temppu onnistuu. Itse annan ääneni 820, koska WP8:lle tulee uutta softaa varmasti paremmin kuin L900:lle
     
  7. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Jos sovellus haluaa käyttää WP8:n uusia rajapintoja niin ne eivät toimi WP7.8:ssa. Tämä rajaa esim. kaikki Unity-pelit pois WP7.8:sta, koska natiivikoodin tuki tulee vasta WP8:ssa.

    Lisäksi osaa softista ei voi tehdä kunnollisina WP7.8:lle tuon rajoitetun moniajon takia. Ja päälle vielä In-app purchase -tuki, joten WP8:n softavalikoima on tok näk laajempi, monipuolisempi ja hinnoiltaan kuluttajan kannalta parempi.

    IMO jos pärjää WP7:n nykyisillä softilla niin luureja saa nyt edullisesti eli voi olla taloudellisesti OK-valinta, mutta oma valinta olisi kyllä edullinen WP8-luuri, jos Windows Phone -puhelimen hankintaa miettisin.
     
    Viimeksi muokattu: 03.10.2012
  8. ernonbogel

    ernonbogel Member

    Liittynyt:
    24.11.2011
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    13
    Puremotion HD+ ei tarkoita sitä, että hanskoilla voi käyttää sitä. Se oli joku Synapticsin SuperSensitive touch näyttötyyppi, joka ottaa minkä tahansa asian kosketuksen. Eli Puremotion HD+ ei liity tähän hanskoilla käyttämiseen ymmätääkseni.
     
  9. jjokkee

    jjokkee Member

    Liittynyt:
    03.10.2012
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joka tapauksessa en ole kuullut, että L820 voisi käyttää hanskoilla
     
  10. ernonbogel

    ernonbogel Member

    Liittynyt:
    24.11.2011
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    13
    http://conversations.nokia.com/2012/10/02/get-a-feel-for-nokias-super-sensitive-touch-displays/
    Tuossa ainakin sanotaan, että myös Lumia 820:ssa on SuperSensitive touch, joka mahdollistaa hanskoilla käytön.
     

Jaa tämä sivu