1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Lumia 800 akun kesto

Viestiketju Windows Phone -osiossa. Ketjun avasi voivelje_ 14.01.2013.

  1. voivelje_

    voivelje_ Member

    Liittynyt:
    10.06.2008
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kun lataan akun täyteen, niin arvioitu käyttöaika on 15h. Edellisellä latauksella puhelin kesti kuitenkin vuorokauden mutta puhelimen käyttö oli todella vähäistä. Pari sähköpostitiliä löytyy joissa synkronointi puolen tunnin välein, gps pois päältä, muutenkin taustasovellukset vähissä. Whatsapp tietenkin löytyy (siinäkin viestit tulevat välillä viiveellä?), näyttö himmeällä jne.

    Uusimmat päivitykset ladattu. Osaisiko joku kertoa mitä voisi tehdä että akku kestäisi pitempään?
     
  2.  
  3. SoneraPartio

    SoneraPartio Member

    Liittynyt:
    04.06.2012
    Viestejä:
    78
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    18
    Yksi mitä itse harrastan kaikilla älypuhelimilla on se että jos en käytä nettiä just nyt niin otan 3G/4G:n pois päältä.

    Toi vaikuttaa todella paljon akunkestoon. Vähän sellainen kikkailuvinkki, kieltämättä, koska aina kun haluan mennä nettiin niin se 3G pitää napata taas päälle, mutta ainakin itse jaksan tuon tehdä päivittäin lukuisia kertoja :)

    Tero@SoneraPartio
     
  4. voivelje_

    voivelje_ Member

    Liittynyt:
    10.06.2008
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onhan toi tietenkin yksi keino, mutta itse kun käytän whatsapp:a niin sinänsä tuo on vähän huonompi juttu :( Tänään olen käyttänyt puhelinta normaalisti (ei mitään hevi-käyttöä), ja näyttää että latauksesta 5h, akkua jäljellä 51% (7h). Jotain häikkää taitaa puhelimessa/akussa olla?
     
  5. SoneraPartio

    SoneraPartio Member

    Liittynyt:
    04.06.2012
    Viestejä:
    78
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    18
    Voipi olla toki häikkää, mutta kannattaa muistaa että uusi puhelin ja uusi akku (uskoisin että sulla on vasta hankittu se Lumia?) niin menee 5-10 lataussykliä ennen kuin akku alkaa pitämään paremmin virtaa.

    Eli 5-10 tyhjennys- ja latauskertaa, sen jälkeen alkaa olla akku ns. normimoodissa. Sitä ennen ei kannata vetää johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen :)

    Tero@SoneraPartio
     
  6. guugle

    guugle Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2010
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos on mahdollista käyttää wlania, niin datayhteys pois, ja sitten kun ei ole wlania, niin wlan etsiminen pois ja käytä datayhteyttä. Teeman taustaväriksi ehdottomasti musta ja näytön kirkkaus "säädä automaattisesti" asentoon. Värinäkin vie akkua.
     
  7. gr2001

    gr2001 Member

    Liittynyt:
    20.04.2012
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Surullinen totuus on, että etenkin ekan sukupolven Lumioissa akun kesto vaan on heikompi kuin Android- ja iPhone-puhelimissa. Toki Androideistakin löytyy malleja, joissa liian pieni akku. Toki, voidaan tietty sanoa että Nokia on laittanut Lumioihin aivan liian pienen ja tehottoman akun :)
     

Jaa tämä sivu