Siis periaatehan tuossa on se, että kun vaihdetaan fontti isommaksi --> valikoidenkin fontit suurenee --> valikoiden fontit voidaan muuttaa pienemmiksi vaihtamallaa osd2 kieliin fontit language1 language2 language3 jne.. joka kohtaan fontin määrite muutetaan (356 kohtaa per kieli) http://personal.inet.fi/koti/temi/kuvat/fontti.jpg Esim tallennetaan language1 ja avataan se MTK language editorilla ja muutetaan kaikkiin kohtiin fonttien määrite Mtk language editori löytyy: http://personal.inet.fi/koti/temi/tiedostot/MTKLangEditor.zip Mutta eikos siinä softpedian foorumin suraavassa viestissä ollut vieläkin parempi firmware
Ajoin tuon muokatun päivityksen soittimeen ja tulos oli tämä. DivX tekstitysfontti on kyllä muuttunut siihen mikä Temin modaamassa fw:ssä on, mutta tekstitysrivien riviväli on sama kuin softpedian fw:llä eli lähekkäin. Tuossa on yhdenlainen kuva lopputuloksesta: http://personal.inet.fi/koti/hannu.mikkola/LG/uusi.JPG Muiden firmisten kuvat on kotisivullani. [bold]Edit[/bold] Olisiko jotain keinoa tekstirivien välin kasvattamiseen. On ainakin minun mielestä selkeämpi tuon kokeilu fw:n fontti, vaikkakin pienempi kuin softpedian firmiksessä.
newacid1: Onnistuiko löytää toimivaa ratkaisua? Ei haittaisi jos vaikka tulisi sellainen versio jossa tekstitys olisi kuin Temin firmiksessä.
En ole keksinyt mikä tuohon auttaisi. Nettiä olen kahlannut kaksin käsin ja yrittänyt selvitellä, mutta vielä ei ole selvinnyt millä tuon korjaisi. Sehän minulla tavoitteena oli, että saisi Temin firmwaresta tekstityksen mikä on selkeä ja hyvä, mutta valikot pysyisi ennallaan. Kun jollain ilveellä saisi selville millä sen rivivälin saisi isommaksi. Muuten se sinun muuttamasi oli kyllä hieno. Divx:n tekstitysfontti on silmälle miellyttävä, mutta se riviväli... Täytyy jatkaa kaivamista.
Ilmoittelehan jos onnistuu. Itsekin olen jos jonkinlaista kokeillut ja etsinyt. Viimeisimpänä epätoivoisena yrityksenä oli tallentaa FontCreatorilla Temin fontti .txt muotoon ja lisätä kokoa siten, että lisäsin jokaisen fontin alle ylimääräisiä rivejä ja alkuun määritin fontin kooksi 32. Mutta mitään vaikutusta ei teksteihin ollut (ainoastaan MTKRemaker näytti fonttien alle tulleen lisää tyhjää. Eli apua kaivataan.
Olen lähiaikoina ostamassa uutta dvd soitinta ja värkki tulisi lähinnä xvid/divx/wmv käyttöön ja haluasin muutamaan kysymykseen vastauksen ennen ostopäätöstä... -Uusimmilla firmiksillä ei ole ilmeisesti bitsream ongelmaa enään (xvid) ?? - Mulla on suurin osa omista kotivideoista windows media video muodossa joten tämä LG lienee pyörittää wmv:tä ?? - Onko soitin kranttu dvd levyjen suhteen? Eli kyseessä lähinnä verkkokaupan teosto vapaat levyt... vai mitä merkkiä olette käyttäneet itse?
Soitin oli tossa justiinsa huollossa 1kk ja 1 viikko ja nyt näkyy jotkin divx/xvid leffat mustavalkosena, säädin kyllä joitakin asetuksia, mutta samoilla asetuksilla jotkin leffat näkyy väreissä. Kertokee nyt mikä vialla, video menee scartin kautta. En jaksais ettiä vastausta noista 20 sivulta.
Hakuakin toki voi käyttää... Itelläki näky päivityksen jälkeen mustavalkosena, korjaantu ku asensin saman firmiksen uudestaa. Eli polta itte se temin muokkaama firmis missä on isommat tekstitki ja asenna se ohjeiden mukaan. Ohjeet löytyy edelliseltä tai sitä edelliseltä sivulta. Jos ei auta niin käy asetukset soittimesta läpi. Wmv:tä ei soita mutta ei tarttekkaa. Kannattaa muuttaa wmv:t aviks, koko/laatusuhde paljo parempi. Ja itellä ainakaa ei ole vielä tullu vastaan semmosta levyä mitä soitin ei olis soittanut eikä kukaan muukaan ole sitä valittanut. Koko ketjun ajan olen ketjua seurannut.
Pari sivua kun selaa taaksepäin niin on tuosta mustavalkoiseksi menemisestä juttua. Eli laitteen PAL/NTSC asetuksen ja RGB/komponentti asetusten tarkistus. Tuo PAL/NTSC on vaikuttanut ainakin tuohon mustavalkoisuuteen. Tuolla minun sivuillakin on muistutus asetusten tarkistamisesta. Toivotaan et korjaantuu.
Wmv:tä ei soita mutta ei tarttekkaa. Kannattaa muuttaa wmv:t aviks, koko/laatusuhde paljo parempi. No mulla on noin 30 kpl dvd levyjä jossa on kamaa wmv formaatissa joten aviksi muuntamisen voi unohtaa niitten osalta. Ja kysyn vielä kerran että nykiikö xvid pätkät uusilla firmiksillä? (packed bitstream)
Ainakin tällä palstalla olleiden kokemusten perusteella ei nyki, mutta kelaus toimii vain 2x nopeudella. {Tämäkin selviää kotisivultani }
Juu luin nyt tämän sivuston kaikki viestit ja olen saanut ohjeet ja kaikki. Nyt vain asennan firmiksen ja rupeen katteleen leffoja... Ei kun nyt rupesin kattoon tarkemmin noita ohjeita ja tota firmistä niin ei se oleekaan niin simppeli juttu mulle, kun tässä olis ohjeet: 1. Pura zippitiedosto, siten että saat seuraavanlaisen hakemistopuun: LG_DVD\FIRMWARE\UPGRADE\LG Tämän viimeisen kansion sisällä on sitten file nimeltä LV8D3020B.MIH Mutta tossa temin firmiksessä ei tule kun pelkkä LV8D3020B.MIH tiedosto. Et poltanko sen vaan LG_DVD nimiseen kansioon????
Kansiorakenne pitää olla juuri se mikä ohjeessa on eli: LG_DVD\FIRMWARE\UPGRADE\LG\LV8D3020B.MIH Eikö tuossa Temin LGfontmod firmiksessä ole kansiorakenne oikein?
Harmaan taustan poistava modi löytyy täältä. Sisältää myös kehystetyt fontit sekä muita pieniä parannuksia. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/196107
Kiitos br0max. Pitänee laittaa testiin (on tätä jo odotettukin). [bold]Edit[/bold] Hyvältä näyttää, yritän saada illan aikana kuvan nettiin, ja jos sallitaan niin lisätä omalle kotisivulle muiden firmisten joukkoon.
matti_90: Oletko koekeillut purkaa pakettia sekä WinRAR että Winzip -ohjelmilla? Saattoi nimittäin olla niin, että toinen noista ei osannut purkaa tuota hakemistorakennetta oikein jos en nyt ihan väärin muista. -iec (Kai te nyt hyvät ihimiset käytätte WinRARria?
Käytän yleensä WinZippiä mut joskus WinRaria. No tein ne kansiot ite ja sain asennettua; parannuksina oli menun suurempi fontti sekä videon..mutta xvid muotoiset leffat yhä mustavalkosia ..lieneekö asetuksista vai mistä kiinni?? DVDitä en ole vielä kokeillut.
matti_90: onko PAL/NTSC -asetus asennossa PAL eikä AUTO (voi vaikuttaa) Uusi firmis: Eli tuossa on jonkunlainen kuva teksteistä ilman taustaa (ei ollut kamerajalkaa lähellä, eikä valoja voi käyttää (50hz)) http://personal.inet.fi/koti/hannu.mikkola/LG/ei_taustaa.JPG