1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kannattaako ostaa Nokia N85?

Viestiketju Nokia - S60 / Symbian-puhelimet -osiossa. Ketjun avasi TemeM 30.03.2009.

  1. TemeM

    TemeM Member

    Liittynyt:
    07.07.2008
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Otsikko sanoo oikeastaan kaiken, että kannattaako ostaa Nokia N85 vai jokin muu nokian "Multimediatietokone"?
     
  2.  
  3. Tiimoo

    Tiimoo Regular member

    Liittynyt:
    22.07.2008
    Viestejä:
    660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni käytössä n85. Olen ollut tyytyväinen. Näyttö on uutta Oled-tekniikkaa, joka on hyvä. Akkukesto on parhaimpia s60 puhelimissa ikinä. Mulla kestää 4 päivää, jos vain puhuu. Ihan sopiva mitoiltaan. Uusimmalla päivityksellä softa ei tilttaile(olisikohan puolen vuoden aikana kaatunut nelisen kertaa, se ei mielestäni kauheen paha ole). Kamera on 5-mpix, riittää mulle hyvin. Kuvanlaatu on valossa hyvä. Dual-led salama valaisee pimeässä ihan hyvin. Ainoana miiinuksena sanoisin liukannen pienen klapin... Mutta kaupassa kattelin, että on jämpti. Lienevätkö korjanneet vian? Kaikin puolin toimiva paketti. Mitä itse puhelimelta odotat? Saa kysyä jos jotain jäi mainitsematta :).
     
    Viimeksi muokattu: 31.03.2009
  4. TemeM

    TemeM Member

    Liittynyt:
    07.07.2008
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ok!! Toimiiko puhelimessa Smartmovie ohjelma? Kuinka paha se "klappi" on? Kuulin että puhelimessa on Micro-USB laturi, onko huonopi vai parempi kuin esim. N70 puhelimessa joka on nykyinen puhelimeni.
     
  5. Tiimoo

    Tiimoo Regular member

    Liittynyt:
    22.07.2008
    Viestejä:
    660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Valitettavasti en osaa sanoa toimiiko smartmovie ohjelma tuolla. Tämä kyseinen "klappi" ei ole paha(itseäni ei häiritse), mutta sanoin siitä koska halusin olla rehellinen. Mutta tosiiaan kun satuin ottamaan tämän puhelimen kaupassa käteeni, niin ei ollut enää yhtään klappia. Ovat varmaan korjanneet myöhemmin, ostin puhelimen heti kun se viime marraskuussa tuli kauppoihin. Juu puhelimessa on Micro-USB laturi. Lataaminen on hieman hitaampaa usb-laturilla kuin vanhemman mallin pyöreällä pika-"piikkilaturilla", epäilen että sinulla on sellainen tullut ton n70 mallin mukana. Ja akkua pystyy lataamaan tien päällä, jos on läppäri, koska samasta liittimestähän puhelin liitetään tietokoneeseen. Itse pidän laturia kätevämpänä kuin vanhemman mallisia latureita. Kysy vielä vaan lisää jos haluat tietää lisää :)
     
    Viimeksi muokattu: 02.04.2009
  6. TemeM

    TemeM Member

    Liittynyt:
    07.07.2008
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mites videokuvaus, jossain sanottiin, että parhaalla laadulla rupeaisi tahmaamaan noin 30sek kohdalla. Onko musiikin laatu hyvä jos kuuntelee "nappikuullokkeilla"? Jos muuten se Smartmovie kiinnostaa niin sen kokeiluversion saat täältä!
    Se on mielestäni paras ohjelma jos haluaa elokuvia puhelimesta katso, tosin en kyllä tiedä millainen Video soitin on N85:ssa.
     
  7. Tiimoo

    Tiimoo Regular member

    Liittynyt:
    22.07.2008
    Viestejä:
    660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos! Itse en ole tuollaiseen tahmaamiseen törmännyt lainkaan.
    Musiikin laatu on hyvää kuulokkeilla, tehoakin löytyy tarpeeksi, että kuuluu tarpeeksi kovaa. Puhelimen mukana tulevillakin kuulokkeilla pääsee alkuun jos et ole vaativammasta päästä? En katso puhelimella elokuvia, mulla on psp sitä varten... Tai no olen yhden katsonut... Videosoitin on nokian perinteinen, mutta uusitussa käyttöjärjestelmässä tietysti hieman uusittu. Saahan niitä videonkatseluohjelmia jos ei perinteinen kelpaa, esim. tuo SmartMovie.
     
  8. TemeM

    TemeM Member

    Liittynyt:
    07.07.2008
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Huomasinpa, että on tulossa näköjään N86 8MP, kannattaakohan sitä ootella vai ostaa N85? Tosin taitaa olla kyllä aika kallis tuo N86 8Mp jos 8mp kamera ja muut herkut :/
     
    Viimeksi muokattu: 06.04.2009
  9. Tiimoo

    Tiimoo Regular member

    Liittynyt:
    22.07.2008
    Viestejä:
    660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Puhelin on fyysisesti hieman paksumpi. Näyttö on saman kokonen. Jos kuvaaminen on sinulle tärkeää, niin suosittelisin odottamaan sitä. On kerrottu että siinä on linssisulkija, joka siis säätelee valon pääsyä kuvaan. Sekä kuvanlaatua parantava Cmos laajakuvakenno kamerassa. Mukaan on lisätty myös 8gb kovalevy micro-sd muistikorttipaikkoineen. Prosessoritehoa on lisätty n. 60 Megahertsiä, eli hieman uusittu kättöliittymä varmaankin toimii vieläkin sulavammin. Päätös on tietysti sinun, onko kuvanlaadulla väliä? Tarvitsetko muistia lisää? Veikkaisin, että jos puhelin on paksumpi niin se on myös jämäkämpi. Hinta tosin on kovempi varsinkin uutena. Yritin etsiä uutista jossa oli kerrottu tuo kaikki, mutta en löytänyt sitää enää millään :)
     
  10. TemeM

    TemeM Member

    Liittynyt:
    07.07.2008
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  11. Tiimoo

    Tiimoo Regular member

    Liittynyt:
    22.07.2008
    Viestejä:
    660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Päätös on sinun. Itse voin kuvanlaadusta sanoa n85 sen, että valossa on oikeen hyvä. Mutta valon vähentyessä kuvat huononevat aika pahasti, sitä tossa n86 on korjattu valotusarvoa säätelevällä sulkijalla. Tuo verkkokaupan hinta on mun mielestä ennakkotilaushinta. Aika kallis siihenkin nähden. Hinta tulee varmaan alussa olemaan n. 500€.
    Kumpi on ulkonäöllisesti hienompi? Tuolla voit katsoa molemmista lisä kuvia, klikkaa oikeassa reunassa olevaa pientä kuvaa niin tulee isot kuvat.

    n86: http://www.gsmarena.com/nokia_n86_8mp-2713.php

    n85: http://www.gsmarena.com/nokia_n85-2496.php
     
  12. TemeM

    TemeM Member

    Liittynyt:
    07.07.2008
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä tuo N85 on vaan hienompi.
    Tuossa N86 numeronäppäimet näyttävät vaikeasti painettavalta.
    Eli ulkonäon perusteella n85
     
  13. Tiimoo

    Tiimoo Regular member

    Liittynyt:
    22.07.2008
    Viestejä:
    660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ok, tosin n86 kuoret näyttävät olevan sormenjälkiähylkivämpää mallia kuin n85. Jos rehellisesti puhutaan niin itsekkin olen sitä mieltä että n85 on hienompi. Ei n86:kaan oo paha.
     

Jaa tämä sivu