1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

GeForce 7800 GS 256 Mt AGP

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi WinWiha 27.10.2006.

  1. WinWiha

    WinWiha Member

    Liittynyt:
    19.03.2006
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko minun järkevä hankkia vielä kokonaan uutta konetta vai riittääkö tehot muuten jos olisin hankkimassa tuon otsikossa mainitun näytönohjaimen.

    Power 350W (ANTEC)
    Intel Pentium IV (3.0 GHz)
    Muistia on 1024MB (4x256 tai 2x512, luulen että 2x 512)

    Tämän hetkinen kortti on vissiin ATI Radeon 9600 Series XT 128mb.
    Jos on järkevää niin voisko joku kertoa että oisko sitä mahdollista kellottaa (riittäkö poweri yms.). Tarkotus olisi saada pelit pyörimään (esim CS:S). Kiitos kaikille keskusteluun vastanneille
     
  2.  
  3. O11i

    O11i Regular member

    Liittynyt:
    01.04.2006
    Viestejä:
    260
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä ehkä hommaisin tuohon kokoonpanoon mieluummin 7600GS:n. Edullinen tapa saada sopivasti potkua lisää. Uuden koneen hommaisin sinuna ensi kesänä, semmonen tunne on, että silloin saa rautaa hyvällä hinta/laatu- suhteella. :p
     
  4. WinWiha

    WinWiha Member

    Liittynyt:
    19.03.2006
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mitäs muut ovat mieltä? (en oikein luota sanaan, minä ''ehkä''.. :p)
     
  5. apilas

    apilas Guest

    No en puutu tuohon valintaan sen enempää kuin että jos saat halvalla 7800:n niin osta pois mutta myös 7600 sarjalainen on ihan ok valinta tuolle kokoon panolle... Kaikki riippuu siitä millaisia pelejä pelaat ja millaisilla säädöillä ja miten kauan ajattelit sitkutella tuolla setillä eli milloin meinaat päivittää koneen kokonaan uudestaan ja ostaa tupla ydin prossun ja pci-e näyttiksen ym.

    Jos haluat asiantuntian mielipiteen niin kääntyisin paikallisten atk-liikkeiden puoleen...(eli kysy vähintään kahdesta liikkeestä) Täältä saa toki hyviä vinkkejä, mutta monet neuvot perustuvat neuvon antajan omiin valintoihin Esim. intel core 2 duo:n hankkinut sanoo ilman muuta, että osta mieluummin intel core 2 duo kuin amd*2 ja toisin päin... Tietysti kun lukee eri keskustelupalstoja paljon niin tulee kokonaiskuva mistä suurin osa kirjoittajista pitää! Mutta edelleen olen sitä mieltä että mene jututtamaan paikallisia atk-liikkeitä sen jälkeen kun olet päättänyt miten kauan aiot sitkutella vanhoilla seteillä ennen kuin siirryt ruplaydin prossuihin ja pci-e näyttiksiin...


    Ps. Osta nyt halpa 7600 ja päivitä kaikki osat uusiksi noin vuoden päästä jolloin ostat tuplaydin prossun ja dx10 näyttiksen jota ei ole vielä edes markkinoilla!!! Tai tee niin kuin seuraava vastaaja tälle palstalle neuvoo.... vaihtoehtoja löytyy :p
     
  6. Undercova

    Undercova Active member

    Liittynyt:
    26.11.2005
    Viestejä:
    1,172
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Osta se 7600GS, ellet saa lähes samaan hintaan 7800-sarjalaista.
     
  7. WinWiha

    WinWiha Member

    Liittynyt:
    19.03.2006
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onpa vaikeeta päättää, kiitos kuitenkin vastauksista.
     
  8. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    @apila

    Entä jos se on tutkitusti tehokkaampi kuin amd:n tuplaytimet? Ja varsinkin paljon parempi hintalaatusuhde.
     
  9. Player_

    Player_ Regular member

    Liittynyt:
    04.10.2006
    Viestejä:
    1,323
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  10. mulccu

    mulccu Member

    Liittynyt:
    30.01.2002
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oikeassa nuo ovat. 7600gs:n saa 130€ ja vanhan saat myytyä ainaskin 20:llä. Jos ton 7800 ostat niin voipi olla että powerinkin kanssa tulee ongelmia.

    Eikä se 7800 pitemmän päälle kuiteskaan auta. Prossu tehoa kumminkin tarvitsee piakkoin lisätä. Ostat vaan kiltisti sen 7600:n ja alat säästelemään rahaa kevääksi. Sieltä on tulossa dx10 ohjaimet ja ei kait sitä tiedä vielä kukaan miten mullinmallin hinnat menee vanhemmissa ohjaimissa.
     
  11. Irratium

    Irratium Regular member

    Liittynyt:
    22.06.2006
    Viestejä:
    1,458
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Halvemmalla lähtee 7600Gt Agp:lle kuin 7800Gs, testien mukaan tuo 7600Gt jopa parempi kuin 7800Gs. Saatavuus onkin sitten hieman heikohkoa.
     
  12. WinWiha

    WinWiha Member

    Liittynyt:
    19.03.2006
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo-o tuli sit ostettua tuo 7600 GS, voisitteko laittaa vielä ohjeet/keskustelut kellottelusta, kiitos kaikille vielä kerran.
     
  13. Player_

    Player_ Regular member

    Liittynyt:
    04.10.2006
    Viestejä:
    1,323
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse ainakin olen omaa 7600GS:ää kellottanut suoraan nVidian Forceware ajureilla, eli ei pitäisi olla mitenkään kovin vaikeaa, vierittää vain vierityspalkkia oikealle, painaa test -nappia ja tämän jälkeen OK:ta :)
     
  14. WinWiha

    WinWiha Member

    Liittynyt:
    19.03.2006
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kuinka paljon noita arvoja voisi nostaa, jos kokemuksia niin voisitteko laittaa minulle.
     
    Viimeksi muokattu: 29.10.2006
  15. Player_

    Player_ Regular member

    Liittynyt:
    04.10.2006
    Viestejä:
    1,323
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Molemmat tällä hetkellä 400 MHz eikä ole ongelmia ollut.
     
  16. WinWiha

    WinWiha Member

    Liittynyt:
    19.03.2006
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla ne oli alun perin 400 MHz, et eipä nyt hirveesti auttanut ;), mut ei se mitään. Oisko jollain muulla tietoa asiasta?
     
  17. Player_

    Player_ Regular member

    Liittynyt:
    04.10.2006
    Viestejä:
    1,323
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Vähän kerrassaan lähdet nostamaan (5-10 MHz)testaat ja nostat lisää, kun raja tulee vastaan, puotat yhden pykälän ja annat olla siinä. Kortin lämpötiloja on myös hyvä hieman tarkkailla ettei kuumu rasituksessa liikaa ja hajoa.

    Ja tulipas nyt sitten tarkastettua nuo kortin kellot, eli aikaisemmat kellot eivät pidä paikkaansa vaan ne ovat: Core 450, Mem 420 ja defaultit Club3D:n kortilla ovat Core 400, Mem 366.
     
  18. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joo no mieltymyksistähän ei voi kiistellä, mutta kyllä täällä neuvoja osataan antaa aivan yhtähyvin, atk-liikkeessä... Suurin osa täällä aktiivisesti kirjoittelevista tietää kyllä mistä puhuu, aivan yhtä hyvin kuin atk liikkeiden myyjätkin (ellei jopa paremmin, kuin osassa joissa olen itse asioinut;)). Yhtä hyvällä todennäköisyydellä löydät sieltä atk liikkeestä ihmisen joka on mieltynyt itse johonkin tiettyyn merkkiin ja suosittelee sitä sen takia, kun täältäkin. Itse en ainakaan ole merkki uskollinen millekkään tuotteelle, vaan juoksen sen perässä missä on paras hinta/laatu suhde.
     
    Viimeksi muokattu: 30.10.2006
  19. Player_

    Player_ Regular member

    Liittynyt:
    04.10.2006
    Viestejä:
    1,323
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Samaa mieltä juhha84:n kanssa. Kyllä täältä asiantuntevaa neuvontaa löytyy, osa on merkkiuskollisia, mikä ei välttämättä ole kovin järkevää jos haluaa parasta hinta-tehosuhdetta, mutta osa ei ole sitoutunut mihinkään merkkiin (itseni mukaan lukien). Ja näin sivumainintana, olen töissä atk-liikkeessä ;)
     
  20. corepappa

    corepappa Regular member

    Liittynyt:
    23.08.2006
    Viestejä:
    450
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja osa on muuten vaan "harrastuksena" tapellut näiden vehkeiden kanssa pienen ikänsä. Kehityksen seuraaminen voi sitten olla kyllä ajoittaista, vähän omista tarpeista riippuen. Itse ainakin sain täältä uusimmista virroista nopean käsityksen tässä jokin aika sitten, kun koneen kasasin. Hyviä kokemuksia voi mielestäni mainostaa ja huonoistakin pitää saada kertoa, mutta yksilöidyin tiedoin.
     
    Viimeksi muokattu: 30.10.2006
  21. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Gainwardin 7800GS 512Mb on periaatteessa sama kortti kuin 7900GT. Väittäisin sitä silloin melkoisen nopeaksi.

    Mutta itse asiaan. 7800GS agp versio on jo elänyt aikansa. Kohta pitäisi löytyä suomestakin Atin X1950PRO korttia AGP versiona ja eräiden arvioiden mukaan sen hinta olisi jotain 240€ luokkaa.
    Alkaa olemaan siihen hintaan hyvinkin järkevä kortti laittaa hieman vanhemmille AGP-emoille.
     

Jaa tämä sivu