1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Saakos täällä spurgautua?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi shelby 26.10.2006.

  1. shelby

    shelby Regular member

    Liittynyt:
    06.02.2006
    Viestejä:
    256
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Että näin, ½- vuotta sitten kaikki hehkutti AMD:n prossuun. Nyt sammat hemmot hehkuttaa Intelin voimaan, mites taas ½- vuoden perään?
    Toi inhaa, et tyrkytetään viimesen päälle Inteliä, vaikka kysyjä haluis AMD:n.
    Kaikkihan voidaan manipuloida tekeen mitä vaan, true.
    Taitaa pojat saada provikkaa Inteliltä, siis nyt?
     
  2.  
  3. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Siirretääs ketju toisaalle. Käyttäjien omat mielipiteet tuossa asiassa eivät liity itse forumin toimintaan.
     
  4. Player_

    Player_ Regular member

    Liittynyt:
    04.10.2006
    Viestejä:
    1,323
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mielipiteet muuttuvat sitä mukaa kun laitteetkin, merkkiuskollisuus ei todellakaan ole kannattavaa, vaan on oltava jatkuvasti ajan hermolla, että tietää mikä on laadultaan parasta. Eli ei pidä olla kuin autokaupassa kun tietokonetta ostaa, että kun se on aina ennenkin ollut se Toyota niin Toyota se pitää aina olla, ihan noin esimerkkinä.

    Noista prossuista vaikka sen verran että AMD ei ole kehittänyt prosessorien välimuisteja juuri yhtään vaan ovat edelleen jotain megan luokkaa kun taas Intelin prosessoreissa on jo kahdeksaa megaa, joka parantaa prosessorin suorituskykyä.
     
  5. nerdee

    nerdee Regular member

    Liittynyt:
    02.11.2003
    Viestejä:
    495
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos tällä hetkellä pitäisi ostaa prossu niin kyllä se kallistuisi sinne Intelin DualCore- mallistoon. Johan tuota AMD:tä on tullut päälle 5 vuotta käytettyä.
     
  6. donkeyjr

    donkeyjr Regular member

    Liittynyt:
    15.10.2004
    Viestejä:
    134
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jos kysytään että mitä/mikä kannattaa ostaa niin tottakai sitä suositellaan parasta mahdollista ja tällä hetkellä se taitaa olla intel
     
  7. Player_

    Player_ Regular member

    Liittynyt:
    04.10.2006
    Viestejä:
    1,323
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ainakin mitä tullut lueskeltua niin esim. Mikrobitti on testeissää havainnut että Intelin C2D E6400 on melkeinpä samaa tasoa suorituskyvyltään kuin AMD:n Athlon 64 FX-62, hintaerokin on vaivaiset 600e jos katsoo noita Mikrobitissä olevia hintoja ;) Eli siinä vähän suuntaa noista AMD:n ja Intelin tehoeroista tuplaydinprosessoreissa.
     
  8. turska

    turska Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    4,040
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei ehkä kannattavaaa mutta periaatteellista joillekin.Luen itseni tuohon joukkoon,koneessa aina ollut AMD ja ATI -yhdistelmä ja tulee aina olemaankin sillä ei ole mitään painavaa syytä löytynyt että pitäisi vaihtaa.Nämähän on taasen niitä mielipide asioita.
     
  9. kolmis

    kolmis Regular member

    Liittynyt:
    24.05.2006
    Viestejä:
    285
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    mielipidea sioita... minunmielipiteeni on hinnasta ja laadusta riippuvainen ja taitaapi menna pisteet AMDn puolelle koska intelin kanssa on tähän mennessä olut ongelmia ja AMDn ei.
    kuitenkaan Ati ei ole mielestäni se näytönohjainten ykkönen ajureiden ja hintaluokan ansiosta. (Perusteltuja mielipiteitä :))
    minä olen merkkiuskollinen niinkauvan kuin merkki ei petä minua.

    minuakin todellakin ärsyttää tuo hössötys että kun kysytään AMDtä ni heti tyrkytetään inteliä.

    olen merkkiuskollinen seuraaville...
    AMD
    NVIDIA (on minulla Atinkin kortti ollut)
    ASUS ja MSI
    KINGSTON JA TWINMOS (VAI MIKÄ OLIKA?)
    NEXUS JA ZALMAN JÄÄHDYTYS...
    COMPUCASE JA ANTEC KOTELOT (TOKI MINÄ MUITAKIN OLEN OSTANUT)
    LOGITECH (HIIRET JA NÄPPÄIMISTÖT)
    MICROSOFT (VAIN NÄPPÄIMISTÖT) (EI KÄYTTÖJÄRJESTELMÄÄN LITY MITENKÄÄ)
    LG ja SAMSUNGM (CD/DVD ASEMAT)
    WESTERNDIGITAL JA SEAGATE (onhan minulla 4 maxtoriakin mutta nykyäänhän se yritys on SEAGATEN omistuksessa vai mitenkä?)

    olen myös "linux uskollinen" eli windows on vain pelikäyttöä varten.
     
  10. Player_

    Player_ Regular member

    Liittynyt:
    04.10.2006
    Viestejä:
    1,323
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Hauska lukea kuinka tuo merkkiuskollisuus on joillekin pinttynyt, tekniikka kehittyy todella kovaa vauhtia, joten jos pari vuotta sitten oli jonkinlaisia ongelmia, ei todellakaan tarkoita että niitä olisi tällä hetkellä, vaan kaikkihan itse päättävät mitä ostaavat.

    Yleisesti ottaen tällä foorumilla henkilöt jotka suosittelevat laitteita, ovat hyvin perillä laitteiden ominaisuuksista ja tämän perusteella pyritään aina suosittelemaan parhaita laitteita, varsinkin jos kysyjät eivät itse juuri tiedä laitteista tai niiden ominaisuuksista.
     
  11. shelby

    shelby Regular member

    Liittynyt:
    06.02.2006
    Viestejä:
    256
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No, antaahan ajan rientää. Kohta pelihemmot kehuu AMD:tä taas. :=)
    Se on nimenomaan se merkkiuskollisuus ja tottumus.

    e. Ja kaikilla ei ole sitä pätäkkää ostaa niitä huippuvehkeitä.
    Kaikki ei nimittäin ole peliaddikteja.
     
    Viimeksi muokattu: 27.10.2006
  12. Hz4

    Hz4 Guest

    HipHei! ja täältä saapuu kaiken pahan alku ja loppu. Intelille merkkiuskollinen käyttäjä jonka varmasti moni aktiivinen Ad käyttäjä on huomannut:D

    Elikkäs nyt vingutaan sitä, kun Inteliä tyrkytetään, kun AMDtä kysytään. Mites se menikään viimevuonna? olisikohan ollut niin, että AMDtä väännettiin jokapaikkaan vaikka Inteliäö kysyttiin.
    Nyt, kun intel on johdossa niin jotenkin näitten AMD poikien on vaikea hyväksyä se että sitä tyrkytetään. Saahan sitä purkautua, taidan kuitenkin vetää vain hermosavut ettei tule sanottua taas mitään jota myöhemmin katuu-> :)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 27.10.2006
  13. kiiveri

    kiiveri Active member

    Liittynyt:
    31.03.2004
    Viestejä:
    1,615
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itsekkin olen amd:lle uskollinen, ennen olin atillekkin, mutta ollut muutamia ongelmia korttien kanssa joten saatan siirtyä nvidiaan. Pitää vielä kuitenkin katsella mitä atilta ulos tulee tämän amd:n ja atin fuusion jälkeen.
    Vaikka intel onkin nyt johdossa prosessori markkinoilla niin ainakaan minun vaatimukset eivät ole niin korkeat että pitäisi olla aina parasta koneessa kiinni joten kyllä olen ihan tyytyväinen amd:n ja intelin historiassakin on ollut näitä hienoisia mokia niin silläkin voi olla jotain vaikutusta, mutta tiedä vaikka ostaisin vielä joku kerta intelin taas kokeilumielessä ja vaihtaisin mielipidettä samalla.
     
  14. extralow

    extralow Active member

    Liittynyt:
    25.05.2003
    Viestejä:
    1,493
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Olen sukulaisille kasannut muutaman koneen lähiaikoina ja hinta/laatu-suhde on ollut parempi mielestäni AMD:llä.
    Syystä että kevyeen käyttöön ja surffailuun riittää 3000+ joita saa alle 60€.Täydellisen koneen saa 350€, eikä ole mitenkään hidas kunhan ei ole pelimiehiä.
     
  15. Player_

    Player_ Regular member

    Liittynyt:
    04.10.2006
    Viestejä:
    1,323
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Laitanpa vielä omankin mielipiteeni noista komponenttien valitsemisesta. Lähinnä valitsen parasta mitä saa, tietyissä rajoissa, eli budjetti rajoittaa usein, eli jos koneeseen on rahaa se 500e niin turha on haaveilla siitä C2D -prossusta vaan sitten ruvetaan laskemaan ihan uudelta pohjalta noita komponentteja. Toinen mikä rajoittaa, on [bold]todistetusti[/bold] huonot merkit. Esimerkiksi voisi ottaa vaikka Maxtorin kiintolevyt, joita töihin tulee järjestään rikkinäisinä kun taas esim. Seagateja ja Western Digitaleja huomattavasti vähemmään. On ymmärrettävää, että jokaisella merkillä on ns. maanantaikappaleita, ihmisethän ne noitakin tekee, ainakin osittain ;) ja mikään ei ole täydellistä mutta yritän pitää avointa mieltä eri valmistajien välillä kaikissa komponenteissa. Jos vielä toisen esimerkin haluaa niin virtalähteissä on hyvä suosia laatua hinnan ohi, made in ping pong -virtalähteet tahtovat olla vähän mitä sattuu ja niitä on myös saanut vaihdella aika urakalla.

    EDIT: Jäi näköjään mainitsematta, olen siis töissä atk-liikkeessa, joka korjaa, huoltaa ja myy tietokoneita.
     
    Viimeksi muokattu: 27.10.2006
  16. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    "Syystä että kevyeen käyttöön ja surffailuun riittää 3000+ joita saa alle 60€."

    Kyllä tälläisen Intel 805 D:n saa myös tosi halvalla ja on kuitenkin tuplaydinprossu, jolle tuollainen mopo ei pysty mitään!!

    Mutta- kyllä AMD ja Intel niinkuin Ati ja NVIDIA:kin ovat kaikki erittäin hyviä ja merkkiuskollisuus sucks!! Vain paras on kyllin hyvää!!

     
    Viimeksi muokattu: 30.10.2006
  17. kolmis

    kolmis Regular member

    Liittynyt:
    24.05.2006
    Viestejä:
    285
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    amd athlon 3000+ noin 66e halvimmillaan uutena
    amd sempron 3000+ noin 55e halvimmillaan uutena
    Intel Pentium D 805 89e halvimmillaan uutena

    revi siitä kyl se vaan on ihan erijuttu ku saa 30e-40e halvemmalla ja amd on täysin riittävän tehokas hintaansa nähden. celeron on semmonen jota en viitsi edes sotkea tähän kun se ei sovi kovin hyvin minkäänlaiseen pelaamiseen.
     
  18. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Kyllä 805 D on aivan eri tasoa ainakin työpöytä käytössä juuri tuplaytimensä ansiosta ja tämähän kellottuukin ihan mukavasti!!
     
  19. shelby

    shelby Regular member

    Liittynyt:
    06.02.2006
    Viestejä:
    256
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vais niin, olkoon. Intelin ukko. ;/
     
  20. Fidelaar

    Fidelaar Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2003
    Viestejä:
    817
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "juuri tuplaytimensä ansiosta" kaveri heivas sen hel..tin kuuseen ja palas takas amd64-prossuun ku ei ne pari peliä, joita heppu viittii pelata toiminukkaa kunnolla tuplaytimellä...

    vaan taitaa olla samanlaista peliä tuo kuin autoissa, mul on 180 heppaa ja sul vaa 176... kumpi lähtee.. molemmilla yleensä pääsee perille...
     
    Viimeksi muokattu: 03.11.2006
  21. Hz4

    Hz4 Guest

    No sehän oli varsin fiksu kaveri -___-
     

Jaa tämä sivu