1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

E52 vai 6730 akun kesto ym?

Viestiketju Nokia - S60 / Symbian-puhelimet -osiossa. Ketjun avasi wildlion 08.01.2010.

  1. wildlion

    wildlion Member

    Liittynyt:
    17.04.2009
    Viestejä:
    73
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    No nyt sitten tuli hankituksi tuo E52 ja alkoi ihan jo hirvittää, kun
    käyttöohjetta, keskustelupalstoja ja puhelinta ilman sim-korttia tutkiessa
    huomasin ostaneenikin pienehkön tietokoneen puhelimen sijasta!- NEUVOT OLISIVAT TARPEEN!
    Ongelmia on nyt jo ilmennyt ennen kuin uskallan käyttää, kun en tiedä

    1)täytyykö laitteen ohjelmistokin "ymmärtää" päivittää (sisältäisi mahd. laitteessani olevien vikojen korjauksia&parannuksia?)
    ENNEN kuin
    puhelinnumeroita ja kalenteri- yms.tietoja siihen siirtää JA/TAI
    ENNEN KUIN LAITTAA SIM-KORTIN
    vai HETI KUN ASENTAA SIM-kortin MUTTEI tallenna mitään em.TIETOJA
    siis nollaantuuko ne tiedot päivittäessä? JA ASETUKSET eli menikö mun kova asetusten asettelutyökin siis hukkaan eli kaikki uusix ohjelmistopäivityksen jälkeen?! Jossain vaiheessahan tuo on päivitettävä kuitenkin ja ois täs vaihees pienin työ korjata mahd.hukkaankin mennyt homma vielä kuitenkin.
    Mitä se varmuuskopion tekeminen sitten tallentais PC:lle ennen päivitystä vain nimi-osoite numero ja kalenteritietojako vai myös nuo jo laittameni asetuksetkin vai voinko "jättää sen väliin" täl kertaa, kun laitteessa ei ole noita henk.koht.tietoja vielä? (SIM korttinikin jolla aion ens puhelinta kokeilla on uusi eli ei sisällä vielä tietoja)
    Kuulin juuri jonkun päivittäneen 5.5.10 uuden version tohon ja mun ostamani laite lienee valmistettu ainakin hieman tuota aiemmin. Mistä sen ohjelmistoversion laitteessa voi katsoa, et onx mulla jo uusin vai tarviiks jo heti päivityksen?

    2) Mistä ja miten VIRUSTORJUNTA-ohjelman voi ILMAISEKSI ladata ja asentaa-(mieluiten EI OPERAATTORISIDONNAISIA & NOKIA tms."kaikkea muutakin tyrkyttäviä" PAKKOMAINOSSYÖTTÄVIÄ!)
    ja mistä tiedän mitkä käy PUHELINLAITTEELLE + mitä muuta pitäisi "ymmärtää" huomioida? Koetan rajoittaa puhelimella Internet- ja kaikki muut kuin puhelu- ja tekstari tai bluetoothkuulokkeeni yhteydet minimiin, mutta joskus liikkeellä ollessa on pakko tai " selain aukeaa vahingossa hetkeksi".
    Saako laitteeseeni "ulkopuolelta" kuitenkin yhteyden ja mahd. yrittää "tunkea" viruksia tai "kaapata" sen, vaikken itse käyttäisi sillä Internettiä ja bluetoothkin "piilotettu" ja olen varovainen jos epäilyttäviä sms tai mms viestejä-en avaa niitä ja haen-nekin joihin luotan-aina manuualisesti?

    Uskaltaisinko siis VIHDOIN kokeilla käyttää puhelinta jo puheluihin ja tekstiviesteihin sim-kortillakin jo, kunnes löydän ja ehdin asentaa päivityksen ja jonkin virustorjunta-ohjelman?
    (Läppärilläni toimivat esim. AVIRA, SuperAntispyware ja Spybot jotka vaikuttaa hyviltä.)

    3) Laite pyytää koko ajan luodaanko sähköpostitili nyt, MUTTEN AIO ainakaan vielä (ja mahdollisesti ollenkaan) OTTAA E-mailtiliä käyttöön-MITEN SAAN TUON KAIKEN KESKEYTTÄVÄN JATKUVAN HUOMAUTTELEMISEN JA PAKKORUUDUN ILMESTYMISEN LOPPUMAAN et pääsis käyttämään laitetta?!

    Aikaa kuluu enkä ole uskaltanut viel sim-korttiakaan laittaa ennen kuin "100 turva-aukkoa + automaattista "rahastusyritysaukkoa" oon ensin LAITEasetuksista yrittänyt "tukkia", vaik tosi kaivattujakin valintoja on saanut toki tehdä valinnanvaraa:)
    Mitähän automaattisesti alkaa vielä sittenkin "tyrkyttää" ja yhteyksiä yrittää, kun sim-kortin asentaa? Oltava kyl tosi tarkkana ettei tule tahattomasti vain "muhkeaa" laskua! Mutta parempi "kertarytinä kuin ainainen kitinä" ja pahimmas tapauksessa laitteen tuho jos nyt olisin kärsimätön ja huolimaton vai mitä?

    KIITOS TOSI PALJON HELPOTTAIS JOS JOKU OSAIS VASTATA...koitin ettiä vastauksia tuolta sivustolta mihin tällä keskustelupalstalla vinkattiin jo, mut näihin en löytänyt/keksinyt vastausta, vaik moneen muuhun sieltä jo löytyikin apu.

    Ai niin viel pari asiaa
    Pitäiskö E52:n selainkin vaihtaa kuten ennen vaihdoin aina Operaan, et toimii netis ne mitä kipeimmin liikkuessa joskus tarvitsin -esim. pankkiyhteydet yms.
    ja MIKÄ se SYMBIAN ON -onko se "vastaava" käyttöjärjestelmä (kuten esim. Windows Vista), jonka avulla laitteen kaikki sovellukset toimii vai...? ja
    Olisiko syytä "vaihtaa" selain taas Operaan (ladata ja asentaa-apuva?!) kuten tein vanhemmissa Nokia (kuten 6300-mallissa) vai onko E52:ssa järkevintä pitää se, mikä Nokia on alunperin asentanut että kaikki toimii suurinpiirtein parhaiten? Pääkin on jo kuin "Haminan kaupunki" näitä ihmetellessä...


    Nokia E52 vai 6730?
    Onko kellään kokemusta näistä puhelinmalleista-kumpikohan malleista olisi luotettavampi
    tärkein kriteerini on ehdottomasti akun kesto KÄYTÄNNÖSSÄ eikä mainsotekstien tyhjät lupailut...
    petyin karvaasti Nokia 2:n edellisen ostamieni mallien virrankeston laatuun oli laskenut kuin lehmän häntä!

    toinen kriteeri olisi perustoimintojen valikoiden selkeys -nopeasti valittavissa tai laitettavissa pikanäppäimen alle-ilman alavalikon alavalikoita mm.tekstarit ja bluetooth-valikot

    vai onko näillä paljoakaan eroa kannattaako E52:een vähän enemmän satsata?
    Jos oikein tuoteselostusta ymmärsin E52:lla voi "vain" enemmän kuin 6730:llä liikutella ja käsitellä tiedostoja jopa liitetiedostoja-miten niiden tason laita mahtaa olla?

    Kolmas tärkeä tekijä on (ulkopuoliselta palveluntarjoajalta) tilattavissa oleva lisäsovellus, että toimisikohan sellainen sovellus näissä malleissa tai toisessa,jolla voisi estää jostain tietystä numerosta tulevat puhelut ja tekstiviestit k.o.puhelimeen kokonaan?
     
    Viimeksi muokattu: 13.05.2010
  2.  
  3. Tiimoo

    Tiimoo Regular member

    Liittynyt:
    22.07.2008
    Viestejä:
    660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Akun keston puolesta ehdottomasti E52! Kolmanneksen isompi akku. Muutenkin fyysisesti laadukkaampi puhelin teräskuorien ansiosta. Valikoiden selkeys on mielipideasia, kannattaa itse käydä testaamassa kaupassa. Pikanäppäimet Nokialaisissa älypuhelimissa ovat vakiovaruste, lukuunottamatta kosketusnäyttömalleja joissa ne on toteutettu eri tavalla...
     
  4. vvl

    vvl Member

    Liittynyt:
    06.10.2004
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    E52 on ainakin näppäimistön osalta parempi. 6730:ssä kaikki nappulat samassa tasossa
     
  5. wildlion

    wildlion Member

    Liittynyt:
    17.04.2009
    Viestejä:
    73
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Kiitos kommentista, mutta tarkentaisitko, että tarkoitatko, että E52:ssa on näppäinten väleissä selkeät "raot", että pimeässäkin tuntee tunnustelemalla eri "osat" ja voi näpytellä ulkomuistista
    vai että siinä on kokonaan toinen näppäimistötaso ekan tason "alla" missä on lisää toimintoja?
     
  6. vvl

    vvl Member

    Liittynyt:
    06.10.2004
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep, rakosia tarkoitin :) ja itsellä akku kestää kyllä ainakin 5 päivää. Edellinen luuri oli 5800xm ja samanlaisella käytöllä(surffausta, musiikkia ja tietysti puheluita sekä viestejä plus ehkä muutama kuva) 3 päivää alkoi olla ihan maksimi.
     
    Viimeksi muokattu: 11.01.2010
  7. wildlion

    wildlion Member

    Liittynyt:
    17.04.2009
    Viestejä:
    73
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Näin kyllä "mallikappaleen" kaupassa, muttei niihin kaupassa saa juuri koskea...eikä valikoihinkaan juuri KUNNOLLA pääse tutustumaan ennen kuin on jo "myöhäistä" eli kaupat tehty, mutta teräskuoret on akun keston lisäksi eräs aika painava kriteeri.

    Kiitos kommentista.

    Onhan niitä pikavalikoita, mutta jos niihin ei saa valittua haluamiaan toimintoja varsinkaan usein "lennossa tarvittavia" niin eipä toimi, mutta sellainen ongelma tulikin Sony Ericsonin mallissa, minkä akun kesto oli parempi, mutta valikoiden jäykkyys ja toimintojen puutteet ja äänen voimakkuuden taso täysilläkin on surkea. Heikoin laatu ja huollon toimimattomuus minun kohdalleni osui kuitenkin Samsungin kanssa, joten ne "harhaostokset" tuli toistaiseksi tehtyä, siispä katselen tällä kertaa jälleen Nokialaista, vaikka niistäkin viimeisin hankinta meni takuuhuoltoon-koko kone vaihtoon- parissa kuukaudessa! Tosin tällä kertaa edes huolto toimi kohtuullisesti.

    Nyt ymmärrettävästi minua pelottaa hankkia koko uutta kyseistä aparaattia -varsinkaan noin kallista-
    kun en tarvitsisi "liikaa" tomintoja tarjolla oleva malliviidakko on aikamoinen. Moneen hyvältä vaikuttavaan malliin on ympätty "extraa" musa- tms.peli- tai navigaattori- "hörhelöitä" -ja siten minun näkökulmastani vain turhaa-ja siten myös turhaa hintaa lisää tai sitten "liian vähän" ja lisäksi usein muotoilukin on käyttööni melko sopimaton. Muistikapasiteeteissakin on yllättäviä eroja ja katson myös mitä kuuluu myyntipakkaukseen - ja varsinkin mitä siihen ei sisälly!

    Minulle ns. "lisukkeista" riittää vaihdettavat soittoäänet ja taustat, mutta kaikkein tärkeintä on tarvittavien ja toimivien joustavien perustoimintojen lisäksi
    simppelit ja toimivat internet- ym. tiedon siirrettävyystoiminnot - ja laatu
    sekä muotoilu: käteen istuvuus eikä liian suuri koko, eli: kapea,ohut ja ehdottomasti terävälinjainen muotoilu. Mietin myös tota E52:nväriä white eli oiskohan se lähinnä kromia -kuvista ei oiken saanut selvää, mutta josko sitä kaupassa näytettäisiin.

    Tahtoisin jo tästä jatkuvasta mallin etsintä-ja vaihtorumbasta eroon toistaiseksi- mielellään edes pariksi vuodeksi.

    Kommenttisi perusteella kuulostaa kyllä jo edes vähän siltä, että E52 voisi olla minulle nyt markkinoilla olevista lähinnä kokeilemisen arvoinen.

    Kysyisin vielä tiedätkö tarvitseeko siihen hankkia virus- ym. suojaus ja jos niin olisiko vinkkejä mistä sellaisia luotettavia ja toimivia (ja suht helppokäyttöisiä) saisi sitten hankittua vai tulevatko ne yleensä sellaisen puhelimien "ohjelmiston mukana" missä ne ovat tarpeen?

    Tekninen kieli tuottaa minulle ongelmia-sen erot eri myyjien ja laitevalmistajien sivuilla eri malleja vertaillessani, vaikka jotain jo tiedänkin, en aina kaikkea osaa yhdistää oikeisiin toimintoihin vaikka miten pengon ja koitan päätellä.

    Lisäkommenteista tänne olisin toki myös vielä kiitollinen
     
  8. wildlion

    wildlion Member

    Liittynyt:
    17.04.2009
    Viestejä:
    73
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Noi rakoset on ehdottomat!
    Mulla ei ole ainoankaan puhelimen akku viime vuosina noin hyvin kauaa vastaavalla käytöllä kestänyt, vaikka myyntipuheissa lupailevat vaikka mitä ja olen koittanut noudattaa ohjeita....mut aika vastaavaa käyttöä mullakin...tosin säilytän muutamaa kuvaa n. 5-6 kpl puhelimessa-haittaakohan se virrankestoa...?
    Kauanko sulla ollut tää malli ja oletko muutoin ollut siihen tyytyväinen? Alkaa vaikuttaa jo lupaavalta...
     
  9. vvl

    vvl Member

    Liittynyt:
    06.10.2004
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noi rakoset on ehdottomat!
    Mulla ei ole ainoankaan puhelimen akku viime vuosina noin hyvin kauaa vastaavalla käytöllä kestänyt, vaikka myyntipuheissa lupailevat vaikka mitä ja olen koittanut noudattaa ohjeita....mut aika vastaavaa käyttöä mullakin...tosin säilytän muutamaa kuvaa n. 5-6 kpl puhelimessa-haittaakohan se virrankestoa...?
    Kauanko sulla ollut tää malli ja oletko muutoin ollut siihen tyytyväinen? Alkaa vaikuttaa jo lupaavalta...[/quote]

    Joulua ennen ostin eli ei kauaa. Muistelisin, että kolme kertaa on puhelin ollut piuhan perässä ja silloinkin yx palkki vielä jälellä eikä varoitusta akun loppumisesta ole tullut. Toki on ollut välillä koneessakin kiinni ja samallahan se latautuu.

    Eihän ne kuvat siellä mitään vaikuta vai onko jollain parempaa tietoa ?

    Kuuloke ääni vois olla töissä ehkä kovempi vaikka on täysilläkin(normisti kuulee ihan hyvin vaikka ei olisi täysilläkään).

    Tuolla lisää asiaa luurista ja kuten viesteistä huomaa kaikki eivät suinkaa ole olleet tyytyväisiä.

    http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/keskustelu/showthread.php?t=53230
     
    Viimeksi muokattu: 11.01.2010
  10. wildlion

    wildlion Member

    Liittynyt:
    17.04.2009
    Viestejä:
    73
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Kiitos linkistä:) Tuollahan on sivukaupalla kommentteja ja vinkkejä...täytynee lueskella niitä pikkuhiljaa, et mitä on pahimmillaan ja parhaimmillaan odotettavissa, mut enimmät ongelmat taitaa olla ilmenneet viestien päiväyksistä päätelleen viime syksyn myyntierien laitteissa, joten toivottavasti nyt jos ostaa, ei osuis (ainakaan mallin alkuerien) "susikappaletta".
     

Jaa tämä sivu