1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Creative Zen Vision W vs. Apple iPod Touch

Viestiketju MP3-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Hempatsu 25.03.2008.

  1. Hempatsu

    Hempatsu Member

    Liittynyt:
    25.03.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Uusi soitin olisi hakusessa, vaihtoehdoiksi päätyivät Creativen Zen Vision W ja Applen iPod Touch. Nyt kyselisinkin, mitä hyviä ja huonoja puolia em. soittimissa on? Pääsääntöisesti tarkoituksena olisi leffojen katselu ja musiikin kuuntelu. Sen verran vielä mainittakoon, että muistin määrä ei ole mitenkään ratkaiseva asia tällä kertaa (iPod: 16 GT, Creative: 30 GT )

    Pistetään tähän samaan syssyyn nyt vielä kysymys, että onko helppoa (tai edes mahdollista) saada teksitykset näkymään elokuvassa soittimella katsottaessa?
     
  2.  
  3. joniz123

    joniz123 Regular member

    Liittynyt:
    03.10.2006
    Viestejä:
    435
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo mulla on toi zen w ja videoiden katselu onnistuu sekä tietenkin musiikinkuuntelu.Ei mitään pahaa sanottavaa , paitsi jos on vista , niin tietynlaiset ongelmat ohjelmiston kanssa. Itse olen pistänyt tekstit kiinni tämän ohjeen mukaan http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/tekstityksien_lisaaminen_videotiedostoihin.cfm ja jos subit on sub. muodossa , niin tämä ohjelma http://www.download.fi/video_ohjelmat/tekstitysohjelmat/subtitle_workshop.cfm. Seuraat noita ohjeita niin hyvä tulee , paitsi jos ilmenee sama ongelma kuin minulla http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/630919 tuolta luet mun kysymyksen ja vastauksen ,jos tulee ongelmaa virtual dubin kanssa.
    Lopuksi on hyvä sanoa , että ipodiin ei kannata luottaa sokeasti vaikka minulla ei ole omakohtaista kokemusta ipodista.Osta creative ja osta expertiltä http://www.expertasa.fi/epages/Capnova.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Konepiste/Products/5390660136504 !
     
  4. revareva

    revareva Member

    Liittynyt:
    20.09.2006
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No kyllä asia on niin, että luottaisin ipodiin niin sokeasti kuin vaan mahdollista, jos toinen vertailukohde on creativen laite. Ensimmäinen mp3-soittimeni oli tosiaan creativen muovinen lelu, jota sai sitten kuljetella huollosta toiseen. Myöhemmin halusin satsata hieman enemmän laatuun ja ulkonäköön ja ostin ensimmäisen ipodini. Itselläni kys. valmistajan laitteita on 3 eikä missään ole ollut mitään ongelmia. Ja ei - en ole mikään mac/apple friikki joka aivopesee kaikki omenakuurille, vaikka tosiaan alan hiljalleen sellaiseksi kääntyä, viimeisimmän hankinan, Ipod Touchin jälkeen. Ei vielä varmaan ole ollut päivääkään, että saisi pidettyä näppinsä erossa laitteesta. Nyt varsinkin naurettavan helpoksi tehdyn jailbreakin jälkeen, voi vain ihmetellä, mitä kaikkea soittimella voi tehdäkkään. Ensimmäinen soitin, jolla voin jopa katsella täysikestoisen elokuvan. Ja kyllä, tekstit saa näkyviin.
    Toisaalta, jos käyttö rajoittuu pelkästään musiikin kuunteluun ja elokuvin katseluun, eikä netin surffaus yms youtuben selailu ole tärkeä homma, niin sitten kannattaa valita aika fiilis pohjalta...
    Itse en voi muuta kuin suositella touchia, siinä vaan on sitä jotain...
     
  5. joniz123

    joniz123 Regular member

    Liittynyt:
    03.10.2006
    Viestejä:
    435
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    sinulla oli varmaan huonoa tuuriakin kyseisen creativen kanssa ja jos ostat 50-150e soittimen saat yleensä hinnanmukaisen...
    en ole mikään järjetön aplen vihaaja mutta kyllä tolla 200e saa creativeltä vastinetta rahalleen ja onhan se ipod kalliimpikin.Antaa ostajan päättää!
     
  6. revareva

    revareva Member

    Liittynyt:
    20.09.2006
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jep kyllähän siinä huonoa tuuria oli mukana. Myyjäkin vielä totesi, että siinä missä creativen laitteita tulee huoltoon 10 niin ipodeja 1. Tiedä nyt sitten näitä...
    Ja totta, ostaja päättäköön. Suosittelen kuitenkin lämpimästi, että käyt testaamassa jossain liikkeissä kys. laitteita.
     

Jaa tämä sivu