1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tekstit elokuvaan

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi FarQus 21.02.2008.

  1. FarQus

    FarQus Member

    Liittynyt:
    23.12.2006
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli miten tekstit saa näkyviin elokuvissa kun katson mp3-soittimen kautta. Omistan Creative Zen -soittimen
    Siis video tiedosto on XviD ja tekstitiedosto on .srt
    Pitäisikö ne laittaa jotenkin kiinteiksi elokuvaan ? Kiinteiksi olen yrittänyt laittaa, mutta en ole onnistunut. Ohjeitakaan en pääse katsomaan kun jostain syystä http://www.nefernetti.com/ ei toimi mun koneella millään selaimella :S Enkä ole toimivia ohjeita oikein löytännyt :/

    Pahoittelen jos aiheesta on jo muualla, mutta en itse ainakaan löytännyt ja olen aivan pihalla näistä jutuista. En ole mikään tietokone ekspertti :)
     
  2.  
  3. BlasterX

    BlasterX Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2006
    Viestejä:
    1,483
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  4. FarQus

    FarQus Member

    Liittynyt:
    23.12.2006
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei, mutta tuo soittimen mukana tuleva ohjelma muuttaa ne toiseen muotoon
    että niitä voi katsella.

    Entäs jos tekstitystiedosto on .sub ? Sitten ei onnistu tuolla keinolla, ainakaan Conversor SRT to SSA ?
     
  5. BlasterX

    BlasterX Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2006
    Viestejä:
    1,483
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  6. FarQus

    FarQus Member

    Liittynyt:
    23.12.2006
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitti, nyt homma pelittää :)
     
  7. joniz123

    joniz123 Regular member

    Liittynyt:
    03.10.2006
    Viestejä:
    435
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    minä olen kanssa yrittänyt pistää tekstejä kiinni avi tiedostoon... mutta kun yritän avata video tiedostoa virtual dubissa se ilmoittaa virhesanoman: "couldnt locate decompressor format" mikä vikana?
     
  8. BlasterX

    BlasterX Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2006
    Viestejä:
    1,483
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    koodekki tuntuu puuttuvan. Koeta ladata ffdshow, ja jos sekään ei auta, niin K-lite full. Jos tuokaan ei poista ongelmaa, tiedosto saattaa olla jotenkin vioittunut, tai koodekki feikki.
     
  9. joniz123

    joniz123 Regular member

    Liittynyt:
    03.10.2006
    Viestejä:
    435
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  10. BlasterX

    BlasterX Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2006
    Viestejä:
    1,483
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Juu, ymmärrän - vaatii omanlaisensa perehtymisen tämä koodekki/video -jumppa.

    Eli ffdshow ja k-lite ovat juuri niitä pakkaustyökaluja, virtualdub hoitaa itse homman (putkimieskään ei pärjää ilman jakoavaintaan, ja tästä on siis kyse).

    Eli siis sinun kannattaa ladata tuo k-lite tai TÄMÄ (<-- sisältyy k-liteen, mutta vaatii vähemmän asentamista), koska joudut pakkaamaan prosessin aikana - ffdshown kanssa pakkaus vaatii pidempää perehtymistä. Ja tämä pakkaus ei siis vaikeuta elämääsi sen enempää, että kun olet asentanut tuon k-liten, niin virtualdubiin compression kohtaan ilmestyy se oppaan vaatima XviD MPEG-4 koodekki.
    [​IMG]

    Korostan vielä, että älä säikähdä tuota äskeistä. Asennat vaan k-liten tai siis tämän (<-- sisältyy k-liteen, mutta vaatii vähemmän asentamista), ja voit tehdä oppaan neuvoman prosessin alusta loppuun ihan niinkuin oppaassa neuvotaan. :)
     
    Viimeksi muokattu: 18.03.2008
  11. joniz123

    joniz123 Regular member

    Liittynyt:
    03.10.2006
    Viestejä:
    435
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kiitos paljon auttamisesta mutta tuntuu että teksti ei tule samaan aikaan puheen kanssa.mikä neuvoksi?
     

Jaa tämä sivu