1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Blu-ray leffat ja resoluutio

Viestiketju Blu-ray -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi epresley 28.10.2007.

  1. epresley

    epresley Guest

    Onko kaikki Blu-ray leffat full hd resolla? eli sillä 1080:lla?
    ja mitä sitten jos minulla on telkkari 1366x768 resoinen?

    häviänkö minä nyt sitte kuvan laadussa hirveän paljon?
    jos siis hommaan bluray soittimen ja alan katsella leffoja sillä?
     
  2.  
  3. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Eiköhän ne suurimmaksi osaksi ole 1080p leffoja, mutta laadussa voi silti olla vaihtelua leffasta toiseen. TV kyllä skaalaa ton reson paneelillesi sopivaksi, mutta luonnollisesti häviät muunnoksessa ja et saa täyttä hyötyä BL:n FullHD resosta. Miten suuri se ero on en osaa sanoa, kun en ole itse nähnyt.
     
  4. BlasterX

    BlasterX Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2006
    Viestejä:
    1,483
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tekniikan Maailman testissä joku aika sitten oli HD telkkarit ja HD sisältö syynissä. Tuossa sitten testasitvat, miltä ero näyttää minkäkin välillä. 1080:n ja 720:n välillä oli eroa, mutta jos ei ruutuja rinnakkain saa katsella, ei sitä huomaa.

    Jos Blu-ray soittimen perään olet, hommaa ps3. Tämän hetken halvin ja laadullisesti paras stand-alone soitin. Tämäkin havaittiin TM:n testissä; itseasiassa laite otettiin verrokiksi sen menestyksen ansiosta. Lisäksi laite tekee paljon muutakin.

    Ja niin, ihan kaikki leffat eivät ole 1080 resolla, ainakaan tässä vaiheessa; nämäkin ovat hieman nimettömämpiä julkaisuja (Spidermanit ja kolmetsadat löydät 1080 julkaisuina). Muutamia kuukausia/vuosia eteenpäin, niin eiköhän ne kaikki ole 1080 resoa.

    EDIT: typo
     
    Viimeksi muokattu: 31.10.2007
  5. 8500gt

    8500gt Guest

Jaa tämä sivu