1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

5800 XpressMusic

Viestiketju Nokia - S60 / Symbian-puhelimet -osiossa. Ketjun avasi Thor1993 29.11.2008.

1. necq

necq Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onkohan kellään kokemusta Sönerän kytky-5800:sta? Lähinnä sitä varten kun Sönerän ja Tëlëfinländin liittymät on niin perk*leen kalliita, tai ei Tëlëfinländilla oo niin kallista, mutta kun itsellä on Säunälähdën puolelta 20 e / kk ja 3kk vuodessa on ilmaisia, niin ei huvittais vaihtaa liittymää. Eli miten tuollainen MagicSim -kortti tai i-SmartSim 2008 etc jne toimii, kellään kokemusta? Nääs nääs.

2.  
  3. Dreamlore

Dreamlore Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Eikö vaan olisi helpompi ottaa luuri Saunikselta? Olisi jopa lukottamaton...

4. Thor1993

Thor1993 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ne joilla Smart Movie pätkii ja lagaa ni päivittäkää uusin versio. Itellä ainakin rupes toimii tosi hyvin sillä.

5. FZane

FZane Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse otin kytkyn telefinlandilta 10€/kk.
    Halvempaa en ainakaan itse löytänyt.
    Videot käännän Superilla näillä asetuksilla. Hyvin toimii sillä vakio playerillä.

6. Rosti

Rosti Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pari juttua on ruvennut ihmetyttämään ton kanssa:

Tuntuu että kello jätättää jonkun verran joka päivä. Muutaman päivän jälkeen kello on jo 2 minuuttia jäljessä. Todella ärsyttävää kun käyttää julkisia!!

Välillä akun varaus tipahtaa yhtäkkiä dramaattisesti. Esim äsken oli 4 palkkia akkua, sitten tuli ilmoitus "akku lähes tyhjä" ja yksi palkki jäljellä.. Tollasta on käynyt pari kertaa. Muutenkin akku tuntuu kestävän juuri ja juuri 2 päivää vähällä puhumisella ja pienellä wlan-käytöllä. (Sammutan kaikki ohjelmat aina kun olen käyttänyt).

Nokia mapsin haussa ei toimi kun pieni qwerty ja aakosnum. -näppikikset. Ja haku nappia saa hinkata välillä monta kertaa ennenkun puhelin tajuaa että sitä on painettu.

Ihmeellisiä lastentauteja muuten hyvässä puhelimessa..

Firmis on tuo 20.0.012. Pitäisi varmaan koittaa päivittää, mutta en tiiä uskaltaako kun joillakin tuntuu puhelin seonneen totaalisesti päivityksen yhteydessä..

7. necq

necq Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu olisi, mutta mulla on tässä nyt syy-seuraussuhde jonka takia tuota Sönerän mallia haluaisin. Muutoin ostaisinkin ihan suoraan kaupasta, enkä kytkyihin hairahtaisi... Eli mitenkäs se on? Toimiiko Magic Simit yms. Sönerän kytky-5800:ssa Sauniksen kortilla?

Viimeksi muokattu: 27.04.2009
  8. konenaatt

konenaatt Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni sama vika vaikka olen päivittänyt puhelimeni uusimpaan versioon. Tuntuu että kello jätättäisi joka päivä hieman ja viikon päästä jo 10min jäljessä oikeata aikaa.

9. kikuu

kikuu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Niin ne jotka ovat jo pystyneet päivittämään siihen uusimpaan v21 firmwareen, niin kertokaapas ihmeessä kokemuksia??

10. kerbo

kerbo Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Matkapuhelinfoorumilla, joku oli eilen saanut päivitettyä samalla product codella olevan laitteen kuin minulla. Päivitän tänään ja kerron kokemuksia, jos vain NSU:lla löytyy. Puhelin itse ei löytänyt päivitystä.

11. kikuu

kikuu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jipii! päivitys itelläkin saatavilla :D. No varmuuskopioin kaiken ensin ja sitten postaan miten meni!

E: Nyt tapahtuikin outo juttu. En ole siis vielä päivittänyt mitään, mutta yritin avata yhden .mp4 elokuvan kännykälläni, mutta jostain kumman syystä siitä kuului vain äänet. Ennen sama elokuva on toiminut hienosti, mutta nyt real player näyttää vain mustaa. Kenelläkään mitää aavistuksia?? Mikään muu .mp4 elokuvakaan ei toimi.

12. kerbo

kerbo Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Perkeleen perkele, empä saanut omaani päivitettyä. Ei NSU:kaan löytänyt päivityksiä. Ihme meininkiä, kun kerran joku oli jo saanut päivitettyä 0559110 product codella...

Koittanut niinkin yksinkertaista ratkaisua kuin uudelleen käynnistys ;) ?

EDIT:

Mitäs muuten yleensä varmuuskopioitte, kun puhelimenne päivitätte? Ja miten?

Ite ruvennu käyttämään tota Nokian Ovi palvelua. On muuten pirun kätevä varmuuskopioida/synkronoida tavarat Oveen turvaan. Jos esim. merkinnät/numerot häviää, niin synkkaa puhelimen oven kanssa ja taas on kaikki tarvittavat tavarat ja merkinnät puhelimessa.

Ja yleensä aina kun päivitän puhelimen, otan muistikortin pois. Välttyy ikäviltä ohjelmien katoamisilta.

13. kikuu

kikuu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

No persetti johan lähti. Olin kerennyt latailemaan ties mitä converttereita sun muita koneelle, mutta tuohan auttoi.

Kiitoksia kovasti :)

Niin ja en ole oikeastaan huomannut vielä mitään uutta tuossa uudessa firmwaressa. Oli ehkä pieni pettymys, kun ei uusia ominaisuuksia tullut, mutta enpä oikeastaan Nokiaan mitään muuta kaipaa, kuin sen Ovi storen. Aukeaakos se myös 5800:selle ensi kuun alussa, vai pelkästään uudelle n97:lle?

Eiköhän noita uuden firmiksen parannuksia rupea pikkuhiljaa putkahtelemaan, kun pääsee tuota puhelinta ihan käytännössä käyttämään. Nyt olen lähinnä selaillut..

Ite oon kaiken mahollisen aina varmuuskopionu tuolla nokian Pc suiten content copierilla. En ole jaksanut muistikorttia irrottaa. Olen kyllä lähes 10 kertaa tuon 5800 päivittänyt, eikä ikinä ole mitään hävinnyt. Silti otan noin kahden viikon välein aina varmuuskopio ihan muuten vain. Eivät meinaa kauheasti tilaa vie.

Tykkään kyllä enemmän pc-suitesta, kuin Ovi suitesta. Vaikka Ovea olen vain kerran nopeasti kokeillut.

14. kerbo

kerbo Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Jeps, se boottaaminen on yleensä ensimmäisenä aina hyvä ratkaisu ;)

Eiköhän se aukea ihan kaikille nokialaisilla...? Varmaankin siis ainakin S60 käyttiksille. Tai miks ei sinne S40 ohjelmiakin tulisi?

Mä tykästyin tohon oveen, kun voi synkata/varmuuskopioida tiedostot lennossa, ihan missä vaan netin kautta. Ite varmuuskopioin vain kalenterimerkinnät, puhelinluettelon ja muistikirjan.

Se on myös kätevä, että koneelta voi katsella kalenteria isompana ja myös sitä kautta lisäillä kalenteriin merkintöjä. Sit vaan synkkaa ja tiedot on luurissa ;)

15. Dreamlore

Dreamlore Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Onko se Soneran luuri sitten lukotettu? Jos ei mainita netissä, niin taas yksi syy lisää boikotoida koko lafkaa. Mutta mikäs siinä jos haluaa elää 80-luvulla ja maksaa itsensä kipeäksi kaikesta mistä muut operaattorit eivät veloita...

---

Usko tähän luuriin alkaa hiljalleen palautua tuon v21 firmiksen mukana. Mitään käyttiksen nopeutumista sun muuta en ole huomannut, mutta yhteystiedot eivät enään näy tuplana.

16. kikuu

kikuu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  17. Thor1993

Thor1993 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itekkin kyl petyin aika pahasti tohon Ovi kauppaan jos ei puhelin laskuun saa :S Pitää toivoo et tilanne viel korjaantus

18. kikuu

kikuu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niinpä... Oon vaa kaverille niin kateellinen, kun pelailee iphonella pelejä. Toivoisin nokiaankin hieman suurempaa pelivalikoimaa.

Offtopiccia: Pystyykös Visa Electronilla maksamaan verkossa ihan yhtä hyvin kuin esim Visa Goldilla? Ilman ihmeempiä säätöjä siis?

19. Peg0

Peg0 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt kysyisin tällaista yleistä kysymystä, että toimiiko Suomessa esim. Nokia 5800, joka ostetaan Amerikasta. Nyt olisi mahdollisuus itsellä hankkia puhelin Amerikasta, mutta tuo toimivuus vähän pelottaa.

Edit:

Mitä nyt netistä lueskellu, ei taida kannattaa ostaa puhelinta Amerikasta, ellei saa erittäin halvalla. Tuo telefinlandin 10e/kk x 24kk näyttää ihan hyvältä paketilta.

Viimeksi muokattu: 02.05.2009
  20. niko207

niko207 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vein oman 5800:n huoltoon kun viimehuollossa oli jääny joku roska näytön alle ja näkyi näytöllä :p, oli sii myös sillee et galleria ei oikee toiminu ja näyttö muuttui välil täysin sinertäväks tai vihertäväks tai punertavaks :), nyt ku tarkistin nii pistivät siinä sit v 21.0.025 firmiksen puhelimee :) on toiminu paljon nopeammin :p en tiedä muita eroja? ja Mail for exchange löytyi myös päävalikosta yhtä äkkiä :), ihan loisto puhelin on ollut, ois se kyl kiva jos ois semmoset rullattavat valikot niinku photo browser ohjelmassa =)!!!!

21. kikuu

kikuu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Juu ne sellaiset valikot olisivat aika siistit:) Ja itseasiassa paremmat kuin nuo nykyiset. Pitäisköhä oma viedä huoltoo, kun firmiksen päivityksen yhteydessä vaihtu suojakoodi ja itelläkin tuo ongelma, et välil näyttö muuttuu vihertäväks. En nyt huoltoon veisi tuon suojakoodin vaihdon takia, mutta tuo värin vaihto on kummallista?? Kenelläkään kokemusta markantalon huollosta? Jos vien sinne, saanko samantien uuden tilalle?

Jaa tämä sivu