1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows 10 - Keskustelu

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi *Trinity* 29.07.2015.

  1. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Jotain positiivistä nyt vaihteeksi, yksi kaveri päivitti kuin minä eli ilmeisesti se Demin ja sitten se jossa rattaat pyöri. Oli tänään asetuksista katsonut että taas päivitys ja päivitti. Tuli takaisin Torgue ohjelma ja askelmittari, sillä ei ollut muita ostettuja ohjelmia ja raportoi että sai puhelimensa takaisin. Hitaaksi vaan moitti esim. tekstarit niin tulee avataan joka kestää n.15 sekkaa, ei kuulemma haittaa mutta ihmetteli vaan. No sillä sama halpismalli kuin mulla eli 635, akkumittari heitti pari päivää lisää vaikka USBj aWifi päällä kun haluaa että synkronoi kun tulee kotiin. Eilen ei tota päivitystä iltasella näkynyt, kait ne mikkisoftalla korjaa jälkiänsä. Sille mun kaverin puhelimelle jota juuri päivitän löytyi uusi koti, tässä yksi yksinhuoltaja jonka lapsi hihkui innosta että saa hakea ja laitan muistikortin ja prepaid simmin jossa vielä kolme kk on 30€ aikaa soitella, Lataan pikkuneidille ilmaisia pelejä vielä, kuhan rattaat lakkaa pyörimästä, kyllä mä osaan olla kilttikin ja löysin ylimääräisen laturinki.
     
  2.  
  3. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Pysytään tosiaan asialinjalla kiitos. Jos on negatiivisia kommentteja, niin tottakai ilman muuta niitäkin kehiin, mutta asiallisina. Ei mulla muuta, jatkakaa....
     
  4. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Pysytään vielä hetki win10 puhelimessa, mulla oli joku sd-card ohjelma jolla sai siirrettyä sovelluksia muistikortille. En löydä enään kyseistä sovellusta ja nyt nuoren neidin puhelimeen pitäis saada pelejä mahtumaan, onko muuta keinoa siirtää ohjelmia muistikortille. Tarttis saada paljon pelejä, ei ole tietokonetta johon kuvia siirtelis, yhtä raatoa tossa katon saisko siitä vielä koneen ja emännän pikkunen littunäyttö turhana. Elisan simmillä sais jatkuvan datan käytön samaan hintaa ja mulla on noita USB Wlan tikkuja kyllä.
     
  5. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    On ihan Ok puhua Windows 10 puhelimistakin kymppi se on puhelimenkin kymppi.
    Olet siis ladannut Insider Previewn puhelimellesi?

    No alla lainaus Microsoftin sivulta.
    Microsoft - Windows Mobile Insider Preview

    Ja se mikä tässäkin komentissasi ihmetyttää näin ystävällisesti sanottuna, on se että mihin tietokoneesi on yhtääkkiä hävinnyt entä vaimosi.... Tietokone* (*Muokattu - lisätty)

    Foorumilta löytyy myös oma osio puhelimille.
    Windows Phone
     
    Viimeksi muokattu: 09.09.2015
  6. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Ei ole tietokone eikä vaimo kadoksissa, ajattelin tälle yksinhuoltajan tytölle kasata koneen ku on kaksi win7 lisenssiä käyttämättä, noita raatoja kertyy nurkkiin. Tyttö haki puhelimensa täynnä pelejä, äiti sanoi et sun pitää jotenki auttaa mua. Sovittiin että tulee semmosella varrellisella imurilla siivoamaan ja opettaa mun robotti imurin kiertämään koiran pedit. Se oli poijaat jipii, olen sairas ja ehkä joskus kirjoitan niin ettei ymmärretä. Kumminki kerään kavereilta loput osat ja teen tytölle hänen unelmasta totta. Kaikilla ei ole rahaa ostaa aina uutta, mulla ny vielä on vaikka eläkkeellä 7V oltu. Tytön silmät kirkastui entisestään ku näytin koteloa johon kasaan hänelle oman tietokoneen, koneessa win7 tarra joten vähintään puhelimen kautta rekisterööinti onnistuu.

    Mutta tuo sovellusten siirtto muistikortille olis hakusessa. Siis win10 puhelimessa, ihan että tyttö saisi lisää pelejä, olivat tärkeitä hänelle. Kamerahan on ihan romu tossa 635 eli ei paljonkaan kuvia ja jos ne vielä saadaan siirtää omalle koneelle niin jipii.
     
  7. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    ^Muokkasin edellistä, puhuin tietokoneestasi ja vaimosi tietokoneesta, mihin ne oli hävinnyt.
    Koska sanoit aikaisemmin että ei ole konetta minne siirtää kuvia.

    Ja ymmärräthän että Se windows 10 mobile on insider versio, ja sitä pitää osata käyttää. (latso edellinen viestini)
    Se ei ole lopullinen Windows 10.

    Älä vastaa tähän viestiin ellei ole jotain järkevää sanottavaa. Kiitos!
     
  8. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Sillä tytöllä ei ole tietokonetta, kohta on.
     
  9. Artsa

    Artsa Member

    Liittynyt:
    01.07.2004
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Windows kymppi-päivitystä ovat jatkuvasti tarjoamassa seiskaan. Olen ollut skeptinen tarttumaan syöttiin vanhempien oheislaitteiden toimimattomuuden pelossa. Katkerassa muistissa aikoinaan hyvintoimineen Canonin 660U photo/nega/diaskannerini putoaminen jo seiskan kyydistä. Ajureita kun ei siihen enää ollut.
     
  10. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Tuohan on juurikin monella kynnyksenä siirtyä uudempaan käyttöjärjestelmään. Laitteet saattavat kuitenkin toimia vaikka laitehallinnassa olisikin herjaa.

    Itselläni ykkösmasiinalla videosieppari (Dazzle DVC100) jonka kanssa aikanaan tappelin kun ajurit olivat Vistalle ja 64bit Seiskalle piti saada asennetuksi. Kun tämä onnistui niin itse ohjelman kanssa samanlainen painiminen. "Käyttöjärjestelmä ei tue ko. ohjelmaa." Hiki meinasi tippua mutta asentuipa sitten kuitenkin. Jos nyt kymppiin vaihtaisin niin samankaltainen ralli olisi taas päällä, veikkaisin.

    Tuumaillaan että kun aikaa menee niin kympillekin löytyy hyvin ajureita. Toisaalta taas on ollut puhetta että seiskan ja kasin (8.1) systeemit kävisivät suoraan kympille. Mikähän on sitten lopputulos... käsittääkseni usealla ollut yhteensopivuusongelmia. Ja niitä juttuja tulee ilmi sitä enemmän mitä kymppi otetaan omaksi ja asioista keskustellaan.

    En ole uusia asioita vastaan, päinvastoin. Tuo ^^ Artsan juttu tuntui vain jokseenkin tutulle. Pakottaako käyttiksen uusiminen, vaikkakin on sellaiseen ilmainen mahdollisuus niin uusimaan myöskin oheislaitteistoakin. Se taas ei ole ilmaista. Hmm.

    muoks.
    typo
     
    Viimeksi muokattu: 10.09.2015
  11. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Ykskään kasin ajuri ei ole ollut asentumatta kymppiin. Kunhan muistaa tehä asennuksen yhteensopivuustilassa.

    Tämä siis jo sen verran pitkältä ajalta että osallistuin insider ohjelmaan heti kun se tuli ja asensin TP kympin, joten voi sanoa että aika pitkään on tullu pyörittyä kympin kanssa.
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  12. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    @rick79

    Valaise hieman tuosta yhteensopivuustilasta. :)
     
  13. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Mä näin tänään hienosti toimivan kympin Asus läppärissä, kuulemma ainut vika oli että hiirun rullan painaminen ei ollut tupla klikkaus. Uudet Logitekin ajurit ja sieltä säätö, mies tykkäsi kympistä ku oli kuulemma nopeempi kuin 8.1. Läppärin oma hiiru alusta kyllä toimii mutta ei entiseen malliin, no ei siitä tykänny vaan osti langattoman hiirun. Myös hänelle tuli eilen illalla iso päivitys ja parani kuulemma paljon, akkukesto parani. Mä lähetin mun koneen virhekoodin mikkisoftalle, tuli lähes heti vastaus että tutkivat asiaa, ihmettelivät mun konetta kun valmistaja Eklu ja vähän muutakin. No löysin ohjelman jolla noita sorkitaan ja panin koirani kuvan myös siihen valmistajan logoon, mutta näin toimivan kympin. Näytti hyvälle eli kelpaa mullekkin, katsotaan mitä tuki ratkaisee. Ne muuten näkee että olen tilannut päivityksen ja pyysivät paneen vaimon läppärin päälle, miten ne pääsee natin läpi. Niin selain piti panna päälle ja heidän sivuilleen. Ehkä mustakin tulee kymppimies vaikka vastoin käymisiä on ollu, otin Linuks rompulla täyden levykuvan yhdelle tyhjälle teran kovolle, mulla puoli teranen SSD levy. Paljon olen asennellu toiselle teran kovolle, mutta nyt ohje miten lumian pelit saa siirrettyä muistikortille tarvitaan.

    Mulla seiska haki itse Epson vainaaseen ajurit ja ihan muun merkkiset mutta toimi, Epsonissa ei tule patruunassa tulostus päätä ja kesä printtaamatta tukki ne suuttimet. Oma moka ja olihan se jo vanha vaikka erikois paperille teki hienot kuvat.
     
  14. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Eli kun lataa ajurin niin klikkaa hiiren oikealle korvalla asennuskuvaketta ja valitsee ominaisuudet, sieltä yhteensopivuus välilehti ja sieltä "suorita yhteensopivuustilassa". tällee on voinu jo vistasta asti asennella eri käyttiksen ajureita ja ohjelmiakin joita käyttis ei virallisesti tue. joskus vaihtelevalla menestyksellä.
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  15. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Nonnih tämä on jäänyt kokonaan hoksaamatta. Kiitoksia tuosta!
    1 peukku.PNG
     
    rick79 kiitti tästä.
  16. Tkonemies

    Tkonemies Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2015
    Viestejä:
    249
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    28
    Windows 10 vissiin tukee natiivina USB3 portteja joten onko enää pakollista asentaa emolevyn valmistajan ( tässätapauksessa Asus m5a97 evo r2.0) usb3 ajureita? Niitä ei edes taida olla 10 versiolle.
     
  17. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Joo ei tarvi ladata erikseen oikeastaan mitän ajureita Windows 10 lataa automaattisesti uusimmat. Joissain tapauksissa voi olla että täytyy manuaalisti asentaa mutta liene harvinaisempa se.

    Jos taas ei halua että Windows lataa automattisesti ajurit niin, Tästä ohje kuinka ottaa ajureiden automaattinen päivitys pois käytöstä.

    Siinä alimmassa kuvassa ne asetukset on oletuksilla, mun pitää vaihtaa se jossain välissä niin että siinä näkyy niin miten ne pitää muuttaa. Vaikka eipä siinä oteta kuin valinta pois toisesta ja pistetään toiseen ruutuun.
     
    Viimeksi muokattu: 12.09.2015
  18. Joeyy

    Joeyy Newbie

    Liittynyt:
    17.09.2015
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Päivitin tänään Windows 8.1 -> Windows 10. Tämän jälkeen esim. Popcorn Time ei enää toiminut; äänet kyllä kuuluu, mutta kuvan tilalla on vain musta ruutu. Sama ongelma on myös eräässä ulkomaalaisessa maksullisessa palvelussa (livego.tv), jolta voi katsoa mm. urheilua. Youtube ja Netflix kuitenkin toimivat normaalisti.

    Osaisikohan joku viisaampi auttaa?

    Lisäys: Myöskään ruutu.fi-sivuston videot eivät toimi - niissä sama ongelma.

    Lisäys 2: Voikohan kyse olla näytönohjaimesta? Mulla se on AMD Radeon HD 7340 Graphics. Koitin vähän googlailla ja ilmeisesti tuolla on jotain häikkää ollut Win10:n (64bit) yhteydessä.

    http://answers.microsoft.com/en-us/...0/3f9604c9-beb2-4af3-aa0e-693e5e8a75a4?auth=1

    Tuollaisen ketjun löysin, mutta aika hepreaa alkaa olla nuo jossakin viestissä mainitut ohjeet, kun en ole muutenkaan mikään haka näissä hommissa. Osaisiko joku siis auttaa? Vai pitääkö tässä heivata koko Win10 hevonperseeseen ja palata takaisin 8.1:n pariin, jos se on edes enää mahdollista?

    Tämä taitaa olla lopulta väärässä osiossa, sopisi paremmin varmaan tuonne näytönohjaimiin..
     
    Viimeksi muokattu: 17.09.2015
  19. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Sanoisin enemmänkin että AMD:n ajuriongelma.

    Jos et ole vielä koittanut niin koita popcorn timen uudelleen asennusta.
    Oletko millä selaimella kokeillut Ruutua ja livego.tv:tä?
    Oletko kokeillut ruudun laitetestiä. https://kauppa.ruutu.fi/laitetesti

    Voi olla että joudut poistamaan nykyisen ajurin ja asentamaan valmistajan sivulta astetta vanhemman.
    Tässä on ohje kuinka jollain toisella on auttanut. https://community.amd.com/thread/185164
    Toi ohje ajureiden autommaatisen päivityksen pois ottamiseksi löytyy myös täältä. Kts. viesti, #217
    Mutta tuossa jutussa mainitaan että Windows siitä huolimata lataisi ajurit, kannattaa kuitenkin testata.

    Kysy jos tarvitset tarkempaaa ohjetta noiden näytönohjainajureiden poiston kanssa.
     
    Joeyy kiitti tästä.
  20. Joeyy

    Joeyy Newbie

    Liittynyt:
    17.09.2015
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Popcornin uudelleen asennus ei auttanut.

    Firefox on mun oletusselain ja sillä tosiaan ei toimi, kuten ei myöskään Edgellä. Chromella toimi, mutta jos nyt oikein katsoin, niin laatu oli aiempaa heikompi; kuva hieman epätarkempi ja pientä tökkimistäkin havaittavissa.

    Ruudun laitetestin kokeilin ja kaikista muista tuli vihreää valoa paitsi tuosta viimeisestä, videotoistosta. Siinä ilmeni samat ongelmat, eli ääni kuului (pätkien), mutta kuva ei näkynyt.

    Nyt perehdyin tuohon linkkiisi: https://community.amd.com/thread/185164

    "1- How to stop Windows 10 from automatically updating your video card driver:

    Go to this page (you must have cookies enabled in your browser).

    Download this Microsoft tool from that page. Run it. This is a tool to "Show or hide updates".

    In the "Show or hide updates" screen click "Next", a scan will start. After the scan click in "Hide updates" and your video driver update show be on that list. Just check it for not to be updated automatically and click "Next". If your video driver is not found, you'll have to wait for the system to automatically update it first and then it should be there. Wait for a bit and that should do it. When it's done, click "Close".

    Mitä tulee tuohon lihavoituun, niin eikö tuohon listaan pitäisi ilmestyä joku AMD-blaa-blaa, joka on se videoajuri. Vai onko se joku näistä muista?
    hideamd.
    Ja sitten toinen juttu. Pitääkö mun siis laittaa tuo asetus tuolta ohjauspaneelin kautta (kuten neuvoit tämän ketjun viestissä 217) niin, ettei Windows update lataa automaattisesti ajureita? Tuossa englanninkielisessä linkissähän tuo kohta on yliviivattu eli tarkoittaako se sitä, että tuo on hyödytöntä, koska Windows tästä huolimatta asentaa ajurit automaattisesti vaikka tuo asetus olisikin pois päältä? Eli onko tuolla nyt väliä, kumminko se mulla on asetuksissa valittuna?
     
  21. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Onko noi kaikki päivitykset asentamatta?
    En ole tuota Microsoftin omaa ikinä koittanut, niin en valitetavasti osaa sanoa sen toiminnasta.
    Mutta varsinkin toi KB3081455 kannattaa asentaa se on kumulatiivinen päivitys ja parantaa toimivuutta ja sen lisäksi sinä on turvallisuuteen liityviä asioita.

    Kun oot päivittänyt kaikki päivitykset, niin testaa onko vaikutusta.

    Jos noilla päivityksillä ei ollut merlitystä niin koita aluksi vain ajureiden poistoa perusteellisesti DDU:la ja anna Windowsin sen jälkeen asentaaa automaattisesti ajurit.
    http://www.wagnardmobile.com/forums/viewtopic.php?f=5&t=113&sid=49b6b23db91d2a4e0c1b80208497b928
    Ohjelmaa on helppo käyttää se opastaa vaihe vaiheelta.

    Jos se ei auta nin sitten täytyy yrtitääniitä vanhempia, lataa valmiiksi valmistajan sivulta jos vain löytyy vanhempi ajuri paketti. Muuta ajureiden päivitysasetuksia ja poista nykyiset ajurit ja asenna vanhemmat.

    Ja joo jotkut on sanonut että Windows siitä huolimatta lataisi ajurit, mutta se on helppo vaihtaa takaisin.
    Täällä on Ten Forumsilta sama ohje http://www.tenforums.com/tutorials/...matic-installation-turn-off-windows-10-a.html (siinä mennään hiukan eri reittä mutta muten sama.)
    Sieltä löytyy myös rekisteritiedosto ajetavaksi mikä tekee automaattisesti tuon muutoksen.
     
    Joeyy kiitti tästä.

Jaa tämä sivu