1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows 10 - Keskustelu

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi *Trinity* 29.07.2015.

  1. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Antaa niiden nyt yrittää päivitystä, vaimo pitää win 8.1 käyttiksestä.
     
  2.  
  3. Tkonemies

    Tkonemies Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2015
    Viestejä:
    249
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    28
    Windows 10 päivityksessä kannattaa edetä seuraavasti

    1. Päivitysasennus vanhan Windowsin päälle jotta aktivointi onnistuu

    2. Asennusmedian teko ja puhdas asennus ( Levyn alustus) jotta Windows 10 käyttö voidaan aloittaa ns "puhtaalta pöydältä" ilman vanhan Windows version roskia tai muita

    Näin Windows 10 toimii koneessa jatkossakin paremmin.
     
  4. rane1958

    rane1958 Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2006
    Viestejä:
    387
    Kiitokset:
    64
    Pisteet:
    38
    -Siis kumpi on parempi tapa....? o_O
     
  5. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,739
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Ensin päivitys ja sitten jos on ongelmia mitkä ei muuten ratkea puhdas asennus.
    Muuten ei tarvi tehdä puhdasta asennusta.
     
  6. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Onkos täällä muilla ollut ongelmaa ettei tuo windowssin haku pelitä silloin tällöin? (Kun avaa käynnistys valikon ja alkaa kirjoittamaan)

    Mitään logiikkaa en ole keksinyt milloin/minkä takia se lopettaa toimimisen, välillä toimii, välillä ei.(ja siis vaikka konetta ei buuttaa edes välissä se saattaa siitä alkaa toimimaan jonkun ajan päästä)
     
  7. Esa1000

    Esa1000 Regular member

    Liittynyt:
    28.02.2015
    Viestejä:
    123
    Kiitokset:
    9
    Pisteet:
    28
    Minulla ollut Windows 10 ja Vaio läppärin kanssa jokunen ajuriongelma. Ensinnäkin ääni oli erittäin säröitynyt eikä oikein mitään pystynyt kuuntelmaan, toinen ongelma oli kosketushiiren kanssa joka ei toiminut kuten piti. Molemmat ongelmat ratkesi kun asensin Vaion alkuperäiset ajurit sekä äänijärjestelmälle että kosketushiirelle. Läppärissä oli ostohetkellä windows 8.

    Niin ja imaantuihan minulla jossain vaiheessa aina käynnistyksen yhteydessä suruisan kuuluisa blue screen vikailmoituksella "dpc watchdog violation". Tämä näyttänee korjaantuneen kun poistin käytöstä "nopean käynnistyksen"
     
  8. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Lähes aina kosketushiirelle (touchpad) parhaiten toimivat ajurit löytyvät tuolta:
    http://www.synaptics.com/en/drivers.php

    Osaako joku heittää tälle rekisteriavainta joka pitää muuttaa? Yhdessä läppärissä ei pysty ottamaan nopeaa käynnistystä pois päältä kun asetusta ei ole, mutta se on silti käytössä ja esim. päivitykset eivät asennu jos koneen vaan sammuttaa.

    E: Löytyi:
     
    Viimeksi muokattu: 30.08.2015
  9. mintylicious

    mintylicious Newbie

    Liittynyt:
    30.08.2015
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    ONGELMA!!
    Uuteen kannettavaani latasin kympin. No nyt sitten kaikki on persiillään, kun esimerkiksi asetukset eivät avaudu ollenkaan. Välähtää vain näytössä ja thats it. Sama tapahtui kun yritin uutta nettitikkuani asentaa.. vaan väläjdys ja sitten ei mitään. Myös palauta 8.1 tekee saman joten olen jumissa koneessa jolla ei voi tehdä mitään kun kansiot vaan välkkyy ja mitään ei voi avata... help meee!
     
  10. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Puhas asennus. Ohjeet löytyy tästä ketjusta
     
  11. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Kymppi näytti taas kyntensä, kesken tekoinen raakile. Saattaa jollakin toimia mutta keskeneräinen se on.
     
  12. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Mä en oikee hokaa tota kympin haukkumista ja mollaamista. Jos mikkisofta ei julkasis uutta niin haukuttas sen takia, kun se julkasee uutta niin haukutaan (näin on menetelty joka käyttisversion kohalla). Käsittääkseni mikkisoftan jätkät ei kuitenkaan kule koneen omistajien kotona ja aseella uhaten pakota päivittämään kymppiin, kertokaa toki jos noin tekevät. Näin ollen jos joku ei tykkään kympistä niin voi olla päivittämättä.

    Tää kommentti nyt siks että tää ketjun tarkotus on ratkoa ongelmatilanteita ja sekä ongelmat että ratkasut pitäs pystyä helposti lukemaan ilman että siellä provo, trolli ja/tai paskanjauhuu viestejä välissä. Eli keskitytään olennaiseen.
     
    *Trinity* kiitti tästä.
  13. mintylicious

    mintylicious Newbie

    Liittynyt:
    30.08.2015
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    eli mun ainoa vaihtoehto en luoda toi dvd ja asentaa 10 uusiksi? kyllä mä uskon että mä siinä onnistun :D ehkä.. Ja tää siis onnistuu palauttamatta sitä 8.1 ensin?
     
  14. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,739
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Etsitäänkö tusina ketjuja tältä(kin) sivustolta missä Windows 7 /8.1 ei toimi ja todetaan että joo on ne raakileita?

    Windows 10 on tällä hetkellä yli 90. 000 erilaisessa kokoonpanossa, ja yli 75 miljoonassa laitteessa.
    Joten on ihan luonnollista että ongelmiakin esiintyy, kun niitä esiintyy vanhemmilakin Windows versioilla.
    http://blogs.windows.com/bloggingwi...w-on-75-million-devices/#.Vd3SGmNQNLc.twitter

    Windows 10:stä ei tarvitse tykätä ja kritiikkiäkin saa ja on jopa suotavaa antaa, mutta jos kommentointi on tasoa, se on niinkauheansurkea vaikka en sitä edes oo käyttänytkään niin kannattaa jätttää kommentoimatta.
     
    Viimeksi muokattu: 30.08.2015
    rick79 kiitti tästä.
  15. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Kyllä olen käyttänyt kavereiden koneilla joihon päivitys tullut, kaikilla ongelmia. Mähän olen mikkisoftan mies, ihan kirjallinen lupa käyttää kaikkia heidän ohjelmia. Sopimusta ei ole irtisanottu kun jäin Kemiralta eläkkeelle, vieläkin ex työ kaverit lähettää mulle romppuja joihin ei tarvi mitään koodeja. Tässä suhteessa ei mitään hätää, uusin Office on hyvä kuten visual basik.
     
  16. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,739
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Kuinka estää Windows updatea lataamasta ajureita automaattisesti.

    Kirjoita hakuun:
    Muuta laitteen asennusasetuksia - Paina Enter
    Pistä valinta ruutuun "EI (laite ei ehkä toimi odotetulla tavalla)"
    Tallenna muutokset

    muutos.
     
    Viimeksi muokattu: 16.01.2020
  17. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,739
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Ajattelin että jatkossa voisi (jos intoa riittää eikä laiskuus iske :D ) tuonne ekaan viestiin kerätä linkkejä tän keskustelun aikana tulleisiin ohjeisiin (kiitos Whatta Heck:lle ajatuksesta tuolla höpinä ketjussa) Mieluusti kuvien kera tai muuten selkeästi kerrotuna.
    Se helpttaisi jatkossa ehkä vähän ettei tarvitse koko ketjua selata jos on ongelmia.
     
    Viimeksi muokattu: 31.08.2015
    Whatta Heck ja rick79 kiittävät tästä.
  18. jancce

    jancce Member

    Liittynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsellä kymppi pelaa kuin Buickki, paitsi että... Näytön vaihtaminen ei onnistu. Kun HDMI:n tökkää kiinni, niin eipä vaihdakaan kuvaa esim töllöön, niinkuin seiska teki. Acerin Launch Managerin pikanappi Fn+f5 on poissa pelistä. Näyttis ati amd hd 5650. Laitehallinnan mukaan kumpikin nöyttösovin löytyy ja toimii oikein, sekä intel hg craphics ja ati radeon. Catalyst centeristä ku tutkii eri sovellusten käyttämiä grafiikkaprossuja, niin lähes kaikkiin on lukittu virränsäästö cpu. Esim jos popcortimeen valitsee korkean suorituskyvyn prossun niin näyttö mustana. Oon kokeillu asentaa seiskan ja kasin catalyst-pakettia mutta tulee paketin asennusvirhe. Myös oon yrittäny asentaa uusiks Launch Manageria mutta siinäkin asennus virhe. Läppäri acer aspire 5820TG vuodelta 2011. Täytyykö tässä nyt todeta että pitää mennä tietokonekauppaan saadakseen kuvan telkkariin. Päivitin seiskasta kymppiin ja eukko päivitti 8.1 --> 10 ja sillä vaihtaa hienosti. Kone ehkä vuoden vanha amd A6 vision näyttis
     
  19. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Nyt tuli mun koneeseen haluanko päivittää, no halusin mutta mitään ei tapahdu. Netti on 100/20 eikä muuta käyttöä, meneekö juhannukseen asti. Kolme usb laitetta ei ole yhteen sopivia ja ne olen päivittänyt win 10 sopiviksi mutta ei kelpaa.
     
  20. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,739
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223

    Tuossa nyr ainakin yksi syy miksi se kymppi ei varmaankaan rupea asentumaan.
     
  21. Tinke8

    Tinke8 Active member

    Liittynyt:
    23.01.2010
    Viestejä:
    1,191
    Kiitokset:
    61
    Pisteet:
    78
    otitko windows updatella?
     

Jaa tämä sivu