1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Zyxellin p-660-hw-D1 + verkkotulostin- ja asemaongelma

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi ArskaH 25.01.2010.

  1. ArskaH

    ArskaH Member

    Liittynyt:
    10.07.2009
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi!
    Minulla on verkossa kaksi verkkotulostinta, toinen on OKI ja toinen Epson. Lisäksi verkossa on Linksysin network storage link (tekee usb-kovalevysta verkkoaseman). Purkkina on Zyxellin p-660-hw-D1 ja se on reitittävässä tilassa (NAT käytössä). Verkkoon on myös langattomasti liittyneitä kannettavia xp- ja vista käyttiksillä.

    Verkko toimi hienosti aiemmin ja sain yhteyden kaikkiin verkkolaitteisiin ja niitä pystyi käyttämään normaalisti, sitten tuli sähkökatko ja piti resetoida purkki. En ole saanut client-koneilla enää sen jälkeen pingattua noita verkkolaitteita, vaikka pystyn niitä purkin web-paneelista onnistuneesti pingaamaan. Olen vaihtanut ip-osoitteita siten että purkin ip on 192.168.1.128 ja aliverkon maski 255.255.255.128, osoitteet lähtevät 1.130:sesta ylöspäin. Olen kokeillut myös ilman purkin ja xp-koneella olevan f-securen palomuureja, ei auttanut.

    Auttakaa nyt joku, kiitos!
     
  2.  
  3. ArskaH

    ArskaH Member

    Liittynyt:
    10.07.2009
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Päivitin purkin firmwaren ja vaihdoin ip:t takaisin alkuperäisiksi ja netmaskiksi 255.255.255.0. Tilanne ei ole ihan sitä mitä yritin, mutta pääasia että taas kaikki toimii!
     
    Viimeksi muokattu: 09.02.2010

Jaa tämä sivu