1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Zyxel ADSL-modeemin porttiohjaus

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi heikki75 13.12.2008.

  1. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Kopteri-liittymät ovat yleensä PPPoA-tyyppisiä ADSL-liittymiä eli eivät ole samanlaisia kuin "tavalliset" Elisan/Soneran ADSL-liittymät. Jos Zyxel on saatu internet-operaattorilta ja siihen on operaattori tehnyt omia asetuksia niin silloin tämän oppaan ohjeet eivät toimi. Älä resetoi modeemia sillä silloin et todennäköisesti pääse enää nettiin ilman modeemin asetuksien muutoksia.

    Soita operaattorisi tukeen ja kysy neuvoa.
     
  2.  
  3. Nadeo

    Nadeo Member

    Liittynyt:
    15.06.2009
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Voiko asiaan vaikuttaa se, että tämä modeemi on vuokralla? Onnistunko tekemään nämä säädöt jos ostan modeemin omaksi?
     
  4. mickeyboy

    mickeyboy Member

    Liittynyt:
    13.05.2005
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen nyt yrittänyt hieroa NAT porttiohjausta ohjeiden mukaan koko päivän,mutta aina Vusen testissä tulee herja ettei porrti ole auki. vusen ikoni on keltainen naamana.

    Ihan vielä tarkennuksena kun portteja on nyt suljettuna ja mitä kaikkea. Voinko valita porttinumeroksi ihan randomilla jonkun vai tulee se kenties valittava numero jostain tarkistaa,että se on avoinna?
     
  5. LateFIN

    LateFIN Member

    Liittynyt:
    19.11.2007
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jees, multa löytyy kans sama ongelma, että pääsen kyllä tuonne status paikkaan osoitteella 192.168.255.1, mutta siinä ei tosissaan näy noita Advanced valikoita.

    En siis pääse sivulle 192.168.1.1, eli minulla on reititin siltaavassa tilassa? Noo, miten oikein saan sen pois siitä? Enhän voi siirtää suoraa sitä reitittävään tilaan, koska en pääse sinne sivulle.. Joten, täytyykö minun lataa uusi firmis vai miten tässä nyt toimitaan? Apujaaaa!
     
  6. zumppi

    zumppi Member

    Liittynyt:
    29.07.2009
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on ihan sama ongelma :S ja Kopteri liittymä tai mikä se nyt on eli pistän minkä tahansa salasanan niin tulee se sama status juttu vai mikä se oli ... :(
     
  7. zumppi

    zumppi Member

    Liittynyt:
    29.07.2009
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  8. zumppi

    zumppi Member

    Liittynyt:
    29.07.2009
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siis tuohon kohtaan jään katoskaa linkki en pääse tuosta eteenpäi

    [urlhttp://www.aijaa.com/]v.php?i=4583297.jpg[/url]
     
  9. zumppi

    zumppi Member

    Liittynyt:
    29.07.2009
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Viimeksi muokattu: 30.07.2009
  10. Jusbax

    Jusbax Member

    Liittynyt:
    02.06.2009
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kun kirjaudun sisään 1234 salasanalla, niin näen vain "Status"-kohdan. Pitäisikö minun kirjautua sisään eri salasanalla, jotta pääsisin säätämään asetuksia? Mulla on modeemissa yksi kone johdolla kiinni ja yksi läppäri langattomasti.

    Kirjauduin sisään soitteesa: http://192.168.1.1/
    Modeemin malli on: P-660HW-D1
    System mode: routing
     
  11. LateFIN

    LateFIN Member

    Liittynyt:
    19.11.2007
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jebajee, minulla ratkesi omat ongelmat.

    Eli en päässyt kirjautumaan advanced setup hommaan, mutta Nokialta annettiin sitten meille uusi salasana, jolla pääsin kirjautumaan 192.168.255.2 osoitteella.

    Siis pienenä neuvona: Jos teille on annettu jostain firmalta ADSL-purkki, niin kysykää firman IT-tuesta, että mikä on firman purkkeihin yhteinen salasana.
     
  12. jahlberg

    jahlberg Regular member

    Liittynyt:
    03.05.2005
    Viestejä:
    171
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Morjesta olis sellanen ongelma et miten toi porttien aukominen oikeen menee. Tai ei siinä aukomisessa mitään ongelmaa ole mutta laitanko oikeen ip:n. Modeemina zyxel p660hw-d1.

    Eli pitäs Xbox360:lle saada portit 80, 88, 3074 ja 53 auki, niin laitetaanko siihen ip osoitteeksi boxin ip mikä mulla on 192.168.1.36 vai pc:n ip mikä on 192.168.1.34
     
  13. LateFIN

    LateFIN Member

    Liittynyt:
    19.11.2007
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Laitat siihen sen koneen oman IP:n. Eli CTRL + R -> "cmd" -> ipconfig ja sieltä nappaat sen =)

    Kannattaa myös muistaa, että joudut tekemään palomuuriin säännöt. Eli kirjaudut sinne boksin sivulle, sitten meet sinne firewall kohtaan, ylävalikosta Rules ja sinne teet myös poikkeuksen. Itelläni en nimittäin saanut portteja auki, ennenkuin niitä sääntöjä sinne tein.
     
    Viimeksi muokattu: 07.09.2009
  14. LateFIN

    LateFIN Member

    Liittynyt:
    19.11.2007
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Todennäköisesti väärä salasana. Oletko resetannut boksin? Onko boksi saatu työpaikalta vai ostettu kaupasta?

     
  15. jahlberg

    jahlberg Regular member

    Liittynyt:
    03.05.2005
    Viestejä:
    171
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo siis tosta modeemista ei ole palomuuri päällä. En ole ikinä jaksanu sen kans alkaa kikkaileen. Eli ip osotteeksi laitan 192.168.1.34 minkä tolla ipconfiglla löydän eli siis mun tietsikan :)

    Kiitokset
     
  16. Jusbax

    Jusbax Member

    Liittynyt:
    02.06.2009
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No niin, nyt ovat kaikki NAT-ongelmat poissa. Vanha Zyxelin modeemi sanoi sopimuksensa irti ja ostin tilalle Telewellin palikan. Telewellissä oli valmiina asetettu 3 ja 4 portista NAT pois päältä, hyvä Telewell. Vain piuhan paikkaa vaihtamalla saa NATin päälle tai pois.
     
  17. UTG

    UTG Member

    Liittynyt:
    03.05.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oon itsekin hommaamassa uutta modeemia, ja tuollainen vaihtoehto kuulostaa hyvältä. Mikä Telewellin malli mahtaa olla kyseessä?
     
  18. Jusbax

    Jusbax Member

    Liittynyt:
    02.06.2009
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    TeleWell TW-EA510 ADSL Modem Router
     
  19. Derekki

    Derekki Regular member

    Liittynyt:
    16.05.2008
    Viestejä:
    151
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Terve! Olisi tälläiset kysymykset: Minulla on 2 konetta (toisessa vista ja toisessa XP). Modeemina toimii Zyxelin 660 HW - D1

    Ajatus olisi saada siltaus tehtyä ja? kiinteä IP, jotta kaverit pääsisivät pelaamaan tekemälläni serverille.

    Eli pitäisikö minun tehdä siltaus ja määrittää kiinteä IP?

    Entäs löytyisikö jostain ohjeet tälläiselle toopellekkin?

    Kiitos.

    Ps. Olen koittanut googlettaa mutta en ole vielä löytäny ohjeitä kyseisiin asioihin.
     
    Viimeksi muokattu: 30.09.2009
  20. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Minulla ei ole koskaan ollut peliserveriä mutta homma luultavasti onnistuu seuraavasti.

    - Pidä Zyxel reitittävässä NAT-tilassa.

    - Tee molemmille koneille kiinteät IP-osoitteet Zyxelin asetuksiin, jotta pelin porttiohjaus toimii. Ohjeet löytyy tämän oppaan ohjeista.

    - Tee pelin porttiohjaus Zyxelin asetuksiin. Asetuksiin tulevan tietokoneen IP-osoitteen katsot ipconfig-komennolla siitä koneesta missä peli on asennettuna.

    Huomaa että IP-osoite jolla kaverit pääsevät pelaamaan ei ole tietokoneesi ipconfig-komennolla näkyvä IP-osoite (se ei näy nettiin kun modeemin NAT on päällä), vaan peliserverin IP-osoite on nettiin näkyvä IP-osoite joka näkyy http://www.myip.dk
     
  21. Derekki

    Derekki Regular member

    Liittynyt:
    16.05.2008
    Viestejä:
    151
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Kiitos Heikki75!
    Hetki meni että sain asiat jakeluun, mutta ymmärryksen jälkeen ohjeillasi se olikin helppoa :)
     

Jaa tämä sivu