1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ZTE Blade - ongelmia Flash ClockworkMod Recoveryn kanssa

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi g0at 27.03.2012.

  1. g0at

    g0at Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    78
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tervehdys, yritin googletella sekä käytellä täällä searchia mutta en millään löytänyt täysin suoraa vastausta ongelmaani, muille laitteille ja eri tarkoitusperiin löytyi ohjeita mutta ei suoranaisesti tähän joten ajattelin tehdä asiasta langan. Olen aika uusi puhelimen ohjelmistojen kanssa joten en viitsi pahemmin lähteä soveltamaan, Toivottavasti saan myös asiallisia vastauksia ennen "vitun noobi"-kommentteja. :)

    Elikkäis tarkoituksenani on asennella tuo Cyanogenmod ZTE-bladeeni, löysin siihen monesta paikasta samat ohjeet ja lähdin noilla sitä toteuttamaan mutta matkalla tuli ongelmia Flash ClockworkMod Recoveryn kanssa. Kun käytän sitä tulee teksti "An error occured while attempting to run priveleged commands!"

    - Puhelimeni on rootattu Universal Androotin mukaan.
    - Ask Mr Pigfishin mukaan puhelimeni on Gen2.
    - Olen yrittänyt asentaa Clockworkmodin uudestaan
    - Olen bootannut puhelimeni ennen flash recoveryä.

    Miten saisin homman luistamaan tuosta eteenpäin?
    Kiitoksia vastauksista jo etukäteen. :)
     
    Viimeksi muokattu: 27.03.2012
  2.  
  3. Seppu

    Seppu Member

    Liittynyt:
    16.12.2011
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En ole mikään expertti näissä jutuissa mutta oletko koittanut rom-managerin kautta pistää esim ''Fix permissions'' tai sitten asentaa vanhemman version clockworkmod recoverystä. Löytyy Rom-managerissa ihan alhaalta nuo vanhemmat CWM

    edit: tai voihan vika tietysti olla siinäkin jos roottaus ei mennyt ihan nappiin. Jos katsot huolella että teet kaiken oikein ja roottaat uusiksi. Jossain oli myös mainintaa ''busy box'' nimisestä ohjelmasta. En tiedä mitä se tekee mutta kannattaa kokeilla.
     
    Viimeksi muokattu: 27.03.2012
  4. g0at

    g0at Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    78
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En itseasiassa itse rootannut puhelintani, kun käynnistin tuon Universal Androotin niin se ilmoitti puhelimeni jo olevan rootattu, kun koitin siitä huolimatta rootata tuli virhesanoma.

    Fix permissions runnaamalla sama herja.

    Yritin useammalla eri versiolla mutta sama herja.

    Kiitoksia vastauksistasi joka tapauksessa Seppu.



    Edit:

    päivytystä tilanteeseen, löysin tälläisen linkin http://forum.androidsuomi.fi/viewtopic.php?f=15&t=234
    ja sain käsitteen että ehkä puhelimeni ei olekkaan oikeasti rootattu ja tuo softa vaan puhuu omiaan? koitan poistaa roottauksen ja roottaa uudestaan. ->
     
    Viimeksi muokattu: 27.03.2012
  5. Seppu

    Seppu Member

    Liittynyt:
    16.12.2011
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En kyllä usko että puhelin olisi valmiiksi rootattu kun sen ostaa. Ootko koittanut toisella tyylillä rootata kun tuolla universal androot? Musta tuntuu että herjaa sen takia että puuttuu root tai se on puutteellinen. Omassa optimus 2x latasin vaan jonku ohjelman. Oiskoha ollu ''one click root'' tai joku semmone ja pistin kännyn kiinni koneeseen ja painoin ''Root'' ja sit se rupes roottaamaan.
     
  6. Seppu

    Seppu Member

    Liittynyt:
    16.12.2011
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tosiaan vielä se että onko sulla semmosta ikonia ohjelmissa ku ''Superuser''. Se tulee rootin mukana. Luin netistä että porukat on juuri bladella rootannu universal androotilla ja se on sanonut et root onnistui mutta ei kuitenkaan ollu rootannu. Parin yrityksen jälkeen root sitten onnistui silleen ''Oikeasti'' ja superuser ilmestyi ohjelmiin.

    Edit: En huomannut että edittasit omaa viestiäsi. Tosiaan just pistin samasta aiheesta ehdotusta :) toivottavasti tuo sitten toimii
     
    Viimeksi muokattu: 27.03.2012
  7. g0at

    g0at Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    78
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei ole, löysin itekkin just tuolta aiemmin linkittämältäni sivulta asiasta tietoa.

    Hain juuri marketista ohjelman nimeltä Superuser ja koitan sen avulla saada sen toimimaan. ( en vain ole vielä keksinyt miten se toimii :D )

    edit: juu en oikee keksi miten se toimii, ainakaan tuolla käyttämälläni tavalla siitä ei ollut apua.

    Olisko ehdotuksia rootti ohjelmista? ei ole tällä hetkellä mahdollisuutta liittää puhelinta tietokoneeseen.
     
    Viimeksi muokattu: 27.03.2012
  8. Seppu

    Seppu Member

    Liittynyt:
    16.12.2011
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voisin kuvitella että superuserin asentaminen marketista ei liene paras vaihtoehto koska sillonhan roottaus itse puuttuu? En ole 100% varma tästä mutta superuser ei oo mun mielestä ainoo juttu miks rootataa. Ei sitä superuser silleen tarvii käyttää vissiin. Kysyy kait vaan aina että haluutko antaa luvan tietyille ohjelmille. Voit toki odottaa jonkun vähä mua paremmin näihin perehtyneen henkilön :D

    edit : Oota hetki niin koitan kattoo roottaus vaihtoehtoja
     
    Viimeksi muokattu: 27.03.2012
  9. g0at

    g0at Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    78
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mietin ite ihan samaa ja hyviä neuvoja sulta on tullut. Taidan poistaa tuon superuserin ja etsiä jostai toisen root-työkalun. :)
     
  10. Seppu

    Seppu Member

    Liittynyt:
    16.12.2011
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itestä tuntuu että roottaus yleensä tehdään tietokoneen kautta. ainaki ite tein. sama tyyli tosin ei vissiin toimi zte bladella (eli one click root). En tosiaan tiedä miten toi universal androot toimii.
     
  11. g0at

    g0at Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    78
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juuh kokeilin uudestaan tuolla universal androotilla, sillä kun yrittää roottaa niin tulee vaan teksti "Failed! NO ~~~ Fu goo~~~" onko kellään tiedossa miten sen saisi toimimaan tai millä ohjelmalla saisi rootattua ZTE Bladen? ja Seppu suuret kiitokset avustasi. :)
     
  12. Seppu

    Seppu Member

    Liittynyt:
    16.12.2011
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1044765 Siinä mun viimene ehdotus enään. En takaa että se toimii kun en itse ole kokeillut. Otin huomioon että et pysty tietokoneelta käsin tekemään tätä nyt. Toivottavasti luet hyvin englantia. Uskon että myöhemmin kyllä jotkut muut osaa paremmin opastaa täällä :). Gingerbreakkiä käytät omalla vastuulla. Niinku kaikkea puhelimen modaukseen liittyvää :)
     
  13. g0at

    g0at Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    78
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyl maar, kiitokset vielä kerran. :)
     
  14. Seppu

    Seppu Member

    Liittynyt:
    16.12.2011
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eipä mitään :) Harmi ku en nyt saanu tarpeeksi autettua että ois saanu toimii mutta eiköhä päivällä ilmene afterdawniin porukkaa ketkä sitte osaa auttaa sua paremmin. Itse en tosiaan törmännyt tuollaisiin juttuihin rootatessa. Kävi helposti one click rootilla. Onnea sen puhelimen kanssa sulle. :)
     
  15. g0at

    g0at Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    78
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  16. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
  17. nippey

    nippey Guest

    Ite oon rootannu bladeni. Rootti ei tosiaan heti toimi, vaan jouduin roottaa 3-4 kertaa ennen ku superuser kuvake ilmestyy valikkoon. Eli roottaa ja rootin jälkeen meet kattoon ilmestykö valikkoon kuvake. Jos ei niin homma uudestaan läpi niin monta kertaa, että kuvake ilmestyy valikkoon. Kun ite roottasin niin heitin sisään: "Tontza-CM-7.1.0-Blade-RLS4_fi_GEN2" Toi ny siis ollu joku 2kk puhelimes. Ihan ok.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 01.04.2012
  18. Zte

    Zte Member

    Liittynyt:
    02.04.2012
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuolta itse löysin tarvittavat ohjeet ja ROMit. android.modaco.com/forum/488-zte-blade-libra-roms-rom-customisation/

    Swedish snow täl hetkel puhelimessa ja erittäin hyvin pelannut jo monta kk:tta.Suomalainen tyyppi vielä tehnyt customin siitä niin helkkarin hyvä.
    Roottaus oli myös ongelma ja käytin ohjelmaa z4root.apk
     

Jaa tämä sivu