Ylikellotus

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Kampela 25.06.2005.

1. jhvisto

jhvisto Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kaikki koneestä vähänkään tietävät tuon, ilmeisesti sinä et tiedäkään koneesta niinkään paljoa kuin nuo vähänkään tietävät, ylikellotusta ei suositella amatööreille. takuu katsos ei korvaa palanutta prossua. isikään ei varmaa tykkää jos hajotat oman koneen ja sitten poraat uutta prossua. jos netinkäytön osaat Http://www.google.fi menet tonne ja etsit.

2.  
  3. psymbiote

psymbiote Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Biossiin pääsee painamalla del näppäintä kun kone käynnistetään, voi olla myös jokuu muu näppäin, lukee kyllä selvästi koneen käynnistyessä "hit del to enter bios" tms.

4. Kampela

Kampela Guest

Kiitos.Täällähän osataan vastata mun kysymyksiin eikä väitellä.

5. perhana

perhana Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo kertookin jo riittävästi tän kaverin iästä, eli korkeintaan peruskoulun yläasteella.
    Äiti ja Isukki uskaltanu jättää ainokaisensa ensimmäistä kertaa yksin kotiin
    kun on itse lähteneet mökille juhannukseksi, tuskin tuon ikäinen muuten viettäis juhannuksensa tietokoneen ääressä istuen :-D

6. zapetu

zapetu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kampela on 15 vuotta vanha, ainakin oma väittämänsä mukaan.

Ja emolevyn mukana tulee manuaali, josta voi katsoa miten pääsee BIOS:iin ja mistä löytyvät kellotusasetukset.

7. viliwee

viliwee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tota ehdottaisin, että kannattaa ensin lukasta se emolevyn ohjekirja läpi.
    Sitten vaikka opetella termit läpi ja vaikka tietokoneen toimintaperiaatteet ennenkuin alkaa konetta kellottelemaan.
    Ei mitenkään kettuiluna vaan ihan vinkkinä.
    Ja jos Bios sana tuli nyt esiin ensimmäistä kertaa niin jos kerran sitä rahaa löytyy niin vie johonkin liikkeeseen ja maksa muutama satalappunen niin ehkä ne kellottavat sitä sulle. (Tosin ilman minkäänlaista takuuta, mutta kuitenkin).

8. Pottapää

Pottapää Guest

Miksei kukaan ymmärrä ja hyväksy mua semmosena kun mä oon?
    Siis en tarkota mun ulkonäköä.....

9. al1714

al1714 Guest

Mielestäni kellotus on muutakin kuin pelkkää väylänopeuden nostamista, kun ruvetaan kunnolla kiihdyttään nopeuksia niin silloin täytyy jo jännitteitäkin säätää jos varaa on ja tuuletusta lisätä, väylänöpeuden nosto on mielestäni aika turvallista sillä jos väylä laitetaan liian tiukille kone tilttaa, eikä kone kärähdä jos on pitkään auki, vaan ongelmia tulee pelatessa kun tehot on käytössä, goolereita siis tarvitaan.
    Mutta tietysti koneen normaalit asetukset ovat aina vakaimmat.

10. vempula

vempula Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  11. Keke-

Keke- Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Etkä tiedä missä bios on? :)

12. jonir21

jonir21 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tai ylipäätään että MIKÄ bios on

13. Pahviaivo

Pahviaivo Guest

Tiedän.Eikä tarvitse selittää sitä teille.

14. jonir21

jonir21 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    juu ei tarvii, onn kuitenkin sen tässä kymmenisen vuotta sitten saanu tietää(että mikä/missä bios on)

15. aleksiho

aleksiho Guest

16. keleksi

keleksi Guest

Lol tää kaveri taitaa olla vähän kateellinen pojan prossulle, tuohan on merkkinoiden hirmuisin menopeli.

17. V-kos

V-kos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ettei vaan ois itse Kampela paikalla.

18. perhana

perhana Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tämä topicin aloitus jo kertoo paljon syystä miksi tätä kyseistä ääliötä ei tänne kaivata:

Ainakaan tälle palstalle ei ole tarkoitus tehdä topicceja siksi että ei keksi muutakaan tekemistä, vaan siksi jos on oikeasti jotain ongelmia koneen komponenttien kanssa ja haluaa kysyä neuvoa muilta.
    Kuten joku osuvasti jossain täällä mainitsikin, tämä ei ole chat jossa keskustellaan mitä sattuu pelkästään huvikseen.

Eli jos nyt kysyinen jästipää jälleen on uuden nikin luonut niin luulisi jo olevan sen verran järkeä että ei postaile näihin aikaisempiin topicceihinsa kommentteja joista paljastaa henkilöllisyytensä, käsittääkseni bannit tälle idiootille tulee tällä kertaa automaattisesti pelkän olemassaolonsa paljastamisesta.

19. NeoGeo1

NeoGeo1 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Enpä olis uskonu että täälläki on tälläst kettuiluu, ku tähä asti on kaikki muut ketjut ollu aika reilu meininki tyyppist mitä oon nähny. Ihmettelenpä vaa että miks admin ei oo heittäny tätä lukkoon jo kauan sitte... ja helpommalla kaikki olis päässy ku olis vaa kertonu niitä linkkejä eikä kettuillu ja tarjonnu googlee vaa :D

eihän asia mulle kuulu mutta tää on vaa nii turhauttavan tuntust jos olis ollu ite tos kysymäs tota prossu hommaa, toisaalta luin nytte vasta noita ton kaverin toilailuja ja ymmärrän miks se o suosios :D :D :D
    edit:
    lause huonosti muotoiltu siis tarkotin ettei olis tarjonnu tolle ihme hyypäl googlee

Viimeksi muokattu: 17.07.2005
  20. morbir

morbir Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuule kyllä sitä googlea on moneen kertaan tarjottu

21. pisberg

pisberg Guest

ihme kyynel ketju tää=)
    ilman googlea ei tietokoneen kanssa pääsis kovinkaan pitkälle!

mulla wanhempi epox (8krai) emo jossa 2800+ bartoni kiinni ja sitä olis halunnu vähä virittää muttaku emo ei anna lukita agp/pci väylän hertzejä, joten jotain softa oc ohjelmaa kai tarttisin mutta ku ei löyty oikein mitään järkevää.clockgeniä en saa ladattua ja cpuboost ei toimi..
    jos vihjeitä niin kiitollinen

Jaa tämä sivu