1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ylikellotus _itulleen APUA!!!

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Matukka12 20.10.2008.

  1. Matukka12

    Matukka12 Regular member

    Liittynyt:
    03.10.2008
    Viestejä:
    147
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yritin joku päivä ylikellottaa tota mun 8600gs korttia RivaTunerilla. Kellotin jonkin aikaa hyvin, mutta sitten laitoin liian isot hertzit ja koneesta lähti ininää ja näytön kuvan päälle tuli jotain oranssia ja punaista "lumisadetta", ruudunpäivitys loppui siihen.

    Kone uudelleen käynistäessä hiukan inisee ja työpöytä näkyy vain noin 30 sek, jolloin tulee "lumisadetta" ja näyttö jumittuu... Ei kerkii käynistää RivaTuneria palauttaakseen vakio settingsit, olen kokeillut jo pari kertaa. Myöskään ei pystynyt toiseen kortin kanssa samalla käynistäminen: eli näytön piuhat siihen toimivaan, siis ei Sli vaan erikseen eri porteilla.
    -Kone toimii, olen kokeillut toisella näyttiksellä.

    Miten saan näytönohjaimen vakiokellotukset takaisin jotenkin muuten???

    P.S. En ole omalla koneella, joten vastaukset voip tulla vähän harvaan... Kiiti jo etukäteen
     
  2.  
  3. mrcheeky1

    mrcheeky1 Regular member

    Liittynyt:
    25.10.2007
    Viestejä:
    1,729
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Menet vikasietotilaan (F8 windowsin käynnistyessä) ja poistat Rivatunerin käynnistävalikon käynnistys kansiosta, siten se ei lähde käyntiin windowsin matkassa.
     
  4. Matukka12

    Matukka12 Regular member

    Liittynyt:
    03.10.2008
    Viestejä:
    147
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    NYT KUULET VUODEN HAUSKIMMAN JUTUN:

    6.lokakuuta latasin RivaTunerin ja aloin kellottamaan, koska tilasin HD 4850 TOXICin ja päätin kerrankin kokeilla, meni tunti kellottaessa täydellisyyteen, ja sit yks tuttu mesessä vitsillä sanoi, et pistähän kellot maxeille, ni katotaan mitä tapahtuu... No mie vähän ajattelin ja sit kuiteski yritin...
    - Kellot tuli nostettua 2x ja parin sekunnin päästä kuva jumittui ja tuli oranssinpunaisia viivoja(liikkumattomia), lähti ininää ja sammutin koneen virtalähteestä, koska näyttö ei enää vastannut.
    - Seuravilla kerroilla käynistäessä kone päästi ininää ja päästyään työpöydälle näyttö sekoili taas noin 30 sek päästä. Eli ei kerinnyt RivaTunerilla laittaa vakiokelloja.

    Sitten sain tietää että minun HD 4850 TOXIC tulee vasta aikaisintaan 24.10

    -Yritin käynistää koneen Pci näytönohjaimen ja 8600gs yhdessä näyttöpiuhojen mentessä siihen Pci korttiin, EI TOIMINUT...
    Mut kyllähän se sitten toimi ku laittoi pelkästään Pci.
    - Kävin BIOSissa; ei ollu hyötyy...
    - Sitten tajusin mennä vikasietotilassa; avasin RivaTunerin, eikä siellä ollut ku vaan näytön asetukset...V_TUTTI IHAN KIVASTI...
    - Hetkeä myöhemmin kokeilin vaan käynistää koneen, JA SITTE SE TOIMIKIN V_TTU KAKS VIIKKOO MYÖHEMMIN, OLI MUUTEN IHAN KIVA LOMA KU EI KONETTA... Kellot palas itestään ja toimii, mut ajurit pitää ladata uudestaan... Nyt jo toista tuntia koneella
     

Jaa tämä sivu