1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Yli 90min cdr-levy DVD-pöytälaitteessa.

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi ignotus 03.09.2002.

  1. ignotus

    ignotus Guest

    Tuossa polttelin n.95min/865Mt cdr-levylle(99min levy). Kyseessä oli SVCD joka toimi pöytävehkeessä melkein loppuun asti. Onko kellään mitään käsitystä/kokemusta, siitä kuinka suuria levyjä noin vehkee toistaa.
    Laite on Pioneerin DV-535.
     
  2.  
  3. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Yleisesti pidetään rajana noin 90min, että sitä pidempiä ei kannata polttaa tai riskeeraa vahvasti sen, että levy ei toimi DVD-soittimessa.

    Ja tuntuu, että moni ei ajattele sitäkään, että "okei, tämä toimii mulla, niin mä teen sit näitä 120min CD:tä huoletta" on vähän heikko ajatustapa, ihmisillä on tapana vaihtaa kodinkoneitaankin aika pirun usein.
     
  4. ricardo

    ricardo Guest

    Oman vehkeeni kohdalla tuo raja on 92.00,ja olen jostain lukenut,että sama koskee myös monia muita merkkejä.
     
  5. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Itse olen kuullut niinkin loogisen luvun kuin 89:56, jota pidetään ns. maksimi turvarajana, jonka yli kannattaisi välttää polttelua. Parhaitenhan se selviäisi, kun kaivaisi 5kpl vuodelta 1998 olevaa DVD-soitinta ja kokeilisi.
     

Jaa tämä sivu