1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ylen tekstit näkyviin? ja muita ongelmia..

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi Jupsu 19.05.2006.

  1. Jupsu

    Jupsu Active member

    Liittynyt:
    30.12.2005
    Viestejä:
    1,459
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    osaisko joku neivoo miten saisin tohon mun wintv korttiin toimiin ylen kanavilla tulevat tekstit..malli on wintv NOVA-T pci ja se joku mallin numero on 90002...toi on meinaan aika raivostuttavaa ku ei näy noi tekstit ollenkaa..:Dja seki on viel ongelmana et toi txt tv ei toimi ku harvoin..:S http://www.hauppauge.com/pages/products/data_novatpci.html

    ainii ja sit ku vaihtaa kanavaa ku tulee te mikä ohjelma tulee seuraavaks ja mikä nyt niin ne on melki aina ruotsia..:S
     
    Viimeksi muokattu: 27.05.2006
  2.  
  3. Jupsu

    Jupsu Active member

    Liittynyt:
    30.12.2005
    Viestejä:
    1,459
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    miten saan muutettua ku tol wintv:llä nauhottaa videon niin se on muodossa mpg. niin miten saan sen muutettua johonkin toiseen muotoon esim aviksi? ja onks se syynä et ku toi on tos mpg muodos niin ku kattoo mediaplayer classicil niin kuva pätkii sikana ja kun kattoo sit tolla win-tv:llä niin kuva ei pätki yhtää?
     
  4. -Ihmemies

    -Ihmemies Member

    Liittynyt:
    03.03.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni on vielä vanhempi versio kyseisestä kortista mutta.. Oletko kokeillut muita ohjelmia sen käytössä, ne tekstit toimii ProgDVB ja StuffTV ohjelmilla. Noilla ohjelmilla onnistuu myös tallennus niin että saat talteen koko kanavanipun tai ainakin (Sup ja TXT) teksteineen ylen kanavilta.

    Jos avi muotoon haluat, tähän löytyy ohjelmia netistä. Itse olen käyttänyt ProjectX jolla olen leikannut TS/ PS tiedostot ja tehnyt tarvittavat M2V, MP2, SUP, SRT -tiedostot joista sitten voin saada tehtyä DVD levyn tai AVI/ DIVX -tiedoston.

    Avi tiedostot olen tehnyt Avidemux ohjelmalla (vain video). Äänen olen uudelleen pakannut dBpowerAMP Music Converter -ohjelmalla AAC muotoon. AVI-Mux Gui ohjelmalla sitten yhdistän AVI(pelkkä video), AAC(ääni) ja SRT(teksti) jos ylen kanavalta tallennettu ohjelma missä teksti ollut mukana (siis teksti-tv tekstitys joka on ainoa josta sen SRT muotoisen tekstin saa). Siitä tulee Avi tiedosto jossa kuva ja ääni toimii, se SRT tiedosto pitää kuitenkin säilyttää ja olla samassa paikassa Avi tiedoston kanssa saman nimisenä.
    Tämä oli nyt yksi tapa tehdä avi-tiedosto, ohjelmia kuitenkin on riittävästi jolla voi tehdä muutoksen MPEG-2:sta MPEG-4/DIVX/XDIV -muotoon. Toisilla ohjelmilla se onnistuu suoraankin ja jollain on mahdollista saada SUP teksti poltettua kuvaan kiinnikin mutta niistä tähän en kirjoita mitään.

    Kyllä sillä media player Classicilla tiedostot pitäisi toimia, kannatta tarkistaa ohjelman asetukset ja että filtterit on kunnossa. Jos sinulla on DVD katselu ohjelma, käytä sitä MPG tiedostojen katseluun.
     
  5. Jupsu

    Jupsu Active member

    Liittynyt:
    30.12.2005
    Viestejä:
    1,459
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    no mä latasin ton ProgDvb ohjelman ja nyt tarttis tietää miten saan sen toimii? mitkä sielt asennus vaihees valitten et lähtis toimimaa? ku asensin ton ohjlman ja avasin sen niin tulee ilmotus device not started.. et mikähän mättää?`:D
     
    Viimeksi muokattu: 28.05.2006
  6. Miitti

    Miitti Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2005
    Viestejä:
    1,610
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  7. Jupsu

    Jupsu Active member

    Liittynyt:
    30.12.2005
    Viestejä:
    1,459
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    eiks toi oo maksullinen?
     
  8. SJK

    SJK Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2004
    Viestejä:
    205
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se on maksullinen, mutta parempaa vastinetta 15 eurolle on vaikea saada. Ohjelma on erittäin toimiva ja vakaa, joten suosittelen myöskin.
     
  9. Jupsu

    Jupsu Active member

    Liittynyt:
    30.12.2005
    Viestejä:
    1,459
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    oishan se kiva mut ei oo ylimääräst rahaa tohon..:D tietääks kukaa jotai ilmasta mutta toimivaa ohjelmaa?:D ku toi ProgDvb ei tunnu oikee toimivan.. kuuluuko muuten noitten wintv ajurien olla ääni-, video- ja peliohjaimissa? siis tuolla laitehallinnassa.
     
    Viimeksi muokattu: 28.05.2006
  10. Jupsu

    Jupsu Active member

    Liittynyt:
    30.12.2005
    Viestejä:
    1,459
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    nyt on sellai ongelma et nyt toi kuva on ruvennu tökkii nii hitosti ettei tota telkkuu ees oikee voi kattoo!! välil se ongelma oli pois mut nyt palas entistä pahempana..:S toi kuva toimii aina hetken ku on just käynnistänny koneen mut sit jos sammuttaa wintv:n ja kattoo vaik hetken videoo tai surffaa netis nii kuva tökkii taas iha hitosti...mikähän vois auttaa?:O
    EDIT: nyt hain uusimman ajuri ja ohjelmisto päivityksen tähän jha täs tuli mukana joku ihmeen hcw tvtv syncit ohjelma johon pitäs rekisteröityy..no mää rekisteröidyin mut nyt mietityttää et mitä virkaa tol ohjelmal oikeen on?
     
    Viimeksi muokattu: 08.06.2006
  11. -Ihmemies

    -Ihmemies Member

    Liittynyt:
    03.03.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joskus minulla oli ongelma mikä tuli hitaasti mutta yllättäen ja käyttäytyikin niin ihmeellisesti. Silloin käynnistyksen jälkeen hetken kaikki toimi hyvin mutta vähän ajan päästä yhden kanavanipun kanavat rupesi tökkimää pahasti vaikka signaalin voimakkuus/laatu oli 100%/100%. TS muotoinen tallennus sisälti suuret määrät bit-virheitä eli silloin se vika on datassa..
    Syynä oli virtalähde, kun vaihdoin sen uuteen niin ongelmakin oli poissa.
    Eli onko ongelma kaikilla kanavilla vai vain jollakin. Oletko kokeillut muita ohjelmia?
     
  12. Miitti

    Miitti Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2005
    Viestejä:
    1,610
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Edelleen sanon sen että kannattaa laittaa se 15€ siihen DVBViewer Pro:hon, koska se toimii.
     
  13. Jupsu

    Jupsu Active member

    Liittynyt:
    30.12.2005
    Viestejä:
    1,459
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    nyt formatoin koneen kokonaa ja nyt toimii kaikki kanavat taas täydellisesti lukuun ottamatta niitä ylen tekstityksiä ja niitä ihmeen kanava infoja jotka on ruottiks..:D ja mielelläni ostaisin ton ko. ohjelman muttakun en viitsi tähän korttii enempää rahaa tunkee!:D mitä mieltä ootte et kuuluuko noi ylen tekstien näkyminen takuuseen? koska täshän on kai viel takuuta jäljel nii voisko se jotenki auttaa?:D
     
  14. Miitti

    Miitti Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2005
    Viestejä:
    1,610
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei kuulu.
     
  15. Jupsu

    Jupsu Active member

    Liittynyt:
    30.12.2005
    Viestejä:
    1,459
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    noo ei voi si mitää..pitää ootella et wintv tekis sellassen päivityksen ajureihin et toimis..:D
     
    Viimeksi muokattu: 11.06.2006
  16. SJK

    SJK Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2004
    Viestejä:
    205
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sitä on tullut odoteltua jo muutama vuosi...
     
  17. SF100

    SF100 Regular member

    Liittynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    278
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Odottelin myös vähän aikaa kun ostin Nova T 90002:n elokuussa 2004. Mutta eipä niitä paljoa Suomen tekstitykset ym. kiinnostaneet. Kannattaa maksaa 15€ DVBViewer Pro:sta.
     
  18. Jupsu

    Jupsu Active member

    Liittynyt:
    30.12.2005
    Viestejä:
    1,459
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    mul on nyt koneel 3.2.6 dvbviewer.. ja tää ei löydä mun tv korttii.. tai siis ku menee tohon directX niin siel ei oo mitää hauppauge juttuu?:S
     
    Viimeksi muokattu: 14.06.2006
  19. SF100

    SF100 Regular member

    Liittynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    278
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  20. Jupsu

    Jupsu Active member

    Liittynyt:
    30.12.2005
    Viestejä:
    1,459
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    no tota tää on tälläi netist otettu juttu..;))ja mä kokeilin tota sun ohjetta siis tota vanhemman version mut siin tuli heti onkelma ku siin piti valita sielt listast oma tv kortti ne jutut nii mul ei siel ollu yhtää mitää? et onks toi homma sit korjattu niis uusis betois et ne läöytää tän kortin? mut mää ostan sen heti jos se kans on ihan varma et toimii täl mun kortil...ku tää on tää uus wintv malli(ostettu joskus syys-marraskuussa 2005)..kuuluuks noitten wintv:n ajurien olla tuol kohas "ääni-, video- ja peliohjaimissa" et löytääks toi dvb viewer sen sielt..ku eiks se joskus oo kohas directX:ki?:O ja mites toimiiko tol ohjelmal toi kaukosäädinki? ja se viel et kuis pitkä toi "lisenssi" on? et kuuluuks päivitykset kui pitkäks aikaa ja se viel et miten toi niinku tilataa?:D
     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2006
  21. SF100

    SF100 Regular member

    Liittynyt:
    11.09.2003
    Viestejä:
    278
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lisenssi on kerralla kuitattu eli päivitykset saa aina. Nova T 90002:n ajurit ovat suoraan BDA-tuetut eli pelkkä ajureiden asennus riittää niin se toimii DVBViewer Pro:ssa. Sieltä DVDPlazan threadista löytyi neuvoja kakelle. Itse en ole sitä käyttänyt.
     

Jaa tämä sivu