1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ylen tekstit edistää

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi bystis 02.04.2005.

  1. bystis

    bystis Guest

    Meillä on kaksi maximumin digiboxia ja viimeisimmän päivityksen(kesällä)jälkeen tekstitykset on toimineet moitteetta ja muutenkin boxi toiminut moitteetta,mutta nyt ovat tekstitykset alkaneet tulemaan aivan liian aikaisin suhteessa kuvaan. Onko Yle:ssä tehty jotain muutoksia tekstitykseen? Muilla samoja ongelmia?Ei auta buuttaukset.
     
  2.  
  3. stauf

    stauf Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    571
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ole iloinen että yleensäkin näkyvät, meikäläisen Maximumissa Yle ykkösellä ei näy lainkaan tekstit, kakkosella näkyy joskus,
    kaikki muut kanavat O.K.
    Pitäisköhän jättää TV-lupa maksamatta?
     
  4. pede

    pede Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2002
    Viestejä:
    240
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    pitäköhän vaihtaa tai päivittää boksia?
     
  5. jokisam

    jokisam Guest

    voi se olla lähetyksistäkin vika. päivitystä kannattaa kokeilla tai resetointia
     
  6. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
  7. KuppiJuu

    KuppiJuu Member

    Liittynyt:
    23.04.2005
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    On se kyllä älyttömän vaikeaa niiden saada DVB-tekstitys toimimaan kunnolla. Jopa laitteissa, joissa mainostetaan tukevan DVB-tekstitystä, ja näyttävän sen "ongelmattomasti", ja olevan Suomen markkinoille suunniteltu, saattaa DVB-tekstitys temppuilla.
     
  8. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Aivan ja sitten dvd-soittimien puolella kaikkein halvimmissakin soittimissa tekstitykset toimivat ongelmitta. Onhan dvd:llä ja dvb:llä tietysti eroa, mutta silti ihmettelen kun toinen standardi toimii ongelmitta ja toinen ei.
     
  9. n_r

    n_r Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    908
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hmmm... Tuntuu olevan aina välillä jotain ongelmaa nimenomaan lähetys päässä. Tänään ainakin TV2:lla tekstitykset edisti ja vilkku ja vipatti kuin viimeistä päivää.
     
  10. ImQu

    ImQu Member

    Liittynyt:
    30.05.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Suurin vika lienee YLE:n lähetyksissä. En tiedä tarkempaa syytä, paitsi että kuulemma lähettävät tekstit ja kuvan erikseen. Muut kanavat toiminee teksteineen kaikissa boxeissa. Nyt kuulemani mukaan aloittavat uudenlaisia lähetyksia kesäkuun alusta, jolloin ongelmat pitäisi olla pois pyyhittyjä. Tiedä sitä sitten, voihan olla, että kaikki boxit saa jotain häikkiä ennen kuin ne päivitetään, vaikka YLE:n mukaa kyseessä on standardi, joka ei aiheuta muutoksia ja pitäisi toimia kaikissa boxeissa. Seinänaapurin mukaan se R-kioskin myymä uusi boxi ei ole tökkinyt edes teksteissä. Pitää kai odottaa vielä pari päivää ja käydä sitten hakemassa. Jos jollain on kokemuksia, kertokaa, ennen kuin meen. Naapurin kehut oli vaan sen verran hyvät, että ajattelin kokeilla, kun luin sen ominaisuudetkin ensin.
     
  11. n_r

    n_r Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    908
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juh, en itsekään ole usein tuota havainnut. Tuo oli nyt toinen kerta (ja pahin) ~10kk jakson aikana. Ja YLE on ainoa tosiaan joka lähettää standardin mukaan tekstit erillä, hyvä minusta. Ja muut kanavat "polttavat" vanhaan malliin tekstit kuvaan.

    Nyt voin Ylen kanavilta tallentaa ohjelman ja jos siinä on tekstit niin saan ne subkuviksi DVD:lle.
     
  12. pede

    pede Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2002
    Viestejä:
    240
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ei siellä lähetyspäässä vikaa ole. päivittäkää niden boksien softat niin toimivat

    .. ja lopettakaa whinetys
     
  13. jule100

    jule100 Guest

    Välillä tekstit toimivat normaalisti , mutta silloin tällöin tekstit
    edistää ärsyttävän paljon.
    Ja boxiin ei ole tullut uutta päivitystä. (Finlux DVB-T 420)
     
  14. clayway

    clayway Member

    Liittynyt:
    12.06.2005
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Meillä on hurissut noin pari vuotta Humax CI-5100T -boksi ja softapäivitysten myötä on homma sujunut ihan ok. Viimeisin päivitys tuli ajettua sarjakaapelin kautta, ja sen jälkeen Ylen teksteihin tuli viimeisetkin viilaukset kuntoon - mm. tekstityksen musta reuna (outline). Ajastus on ollut ihan kohdallaan.

     
  15. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Minulla neljäntenä boksina nyt käytössä Humax CX1201-C uusimmalla softalla ja tyytyväinen olen ollut kun kaikki on toiminut niinkuin pitääkin. Jokaisessa edellisessä boksissa ollut ongelmia vähintäänkin tekstitysten kanssa.
     
  16. ImQu

    ImQu Member

    Liittynyt:
    30.05.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pede. Mitä tarkoittaa whitnetys? Mun nopealla, mtta säälittävällä enkulla tulee mieleen sana "why", josta taas johdan sen kysymykseksi. Ei oikeesti hajuakaan, mutta oletko kiltti ka kerrot.
    Kai huomasit, että olen aloitelija, joten ei taida olla yllätys, että mulla on joitain sanoja "hukassa". Oppia ikä kaiki.
     
  17. ImQu

    ImQu Member

    Liittynyt:
    30.05.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tulipahan pari hyvää kirjoitusvirhettäkin tuohon edellisen. Toisaalta haluaisin kuitenkin kysyä toistamiseen kenen tahansa mielipidettä siitä R-kioskin myymästä digiboxista. Lienee semmoinen peruskone perushintaan. Kukaan ei kai tuntenut, kun viimeksi kysyin, joten kysyn uudestaan, että jos jollain on tietoa, niin kertokaa.
    Ei mua ittee niin kovasti just se kiinnosta, mutta sain naapurilta (parhaalta kaverilta ja muutenkin tämän alan jonkinmoiselta harrastajalta aika rankkoja kehuja). Ajattelin hankkia, mutta toivon teiltä jonkinmoiset varoitukset tai sitten ok-kommentit. Kyllä tällä palstalla on kai tietoa, olettaisin, mutta kerrotaanko niitä näinkin uusille tyypeille? Jos vain voin, niin lupaan jeesata muita minkä tahansa aiheen kanssa (jos mulla vaan on tietoa). Aloittelijoiden palstalla meikäläinenkin voi olla avuksi.
     
  18. n_r

    n_r Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    908
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pede, ei oo uudempaa softaa boksiin ja valitettavasti tuo sama on käynyt useallakin boksilla. Siis vika oli oikeasti lähetyksessä. Mutta onneksi tuo vika oli vain hetkellinen.

    Tällähetkellä luonnollisesti on vielä menossa tekniikan sisäänajo. Esim Yle kakkosen lähetykset tökkivät pahasti päivänä muutamana - kuva siis hyytyi vähän väliä. Mutta se johtui siitä, että lähetyspään striimi ei täyttänyt speksejä vaan pursui yli ;-)
     
  19. Mikafin

    Mikafin Member

    Liittynyt:
    07.12.2004
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni on Luxorit (nykyisin Jacobson's eli se R-Kioskin laite) ja olen ollut tyytyväinen boxiin. Eipä boxissa ole ollut mitään ongelmia tekstien, huulisynkan tai minkään muunkaan kanssa.

    Ei ole tarvinut edes päivittää kertaakaan.

    Surround äänet toimivat optisen lähdön kautta

    Ja on tosiaan helppokäyttöinen boxi;
    Ostin äidillenikin samanlaisen ja hänkin oppi heti käyttämään sitä ja tuntuupa olevan tyytyväinen.


     
  20. ImQu

    ImQu Member

    Liittynyt:
    30.05.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitti "Mikafin". Jotenkin tommoisen tyyppisiä vastauksia oletinkin saavani. Se mun kaveri, josta kerroin, kyllä käsittääkseni tietää näistä aika paljon, mutta halusin vielä varmistaa. Oletan, että tällä palstalla kirjoittelijat tietävät jotain näistä aiheista.
    Kun nyt olen kuullut, että laite on ihan ok ja olen itse päätellyt ton hintatason, että senkin kanssa voi elää, niin taidan käydä itsekin Ärrällä. Toinen juttu on, että onko se entinen Luxorit. Sitähän myytiin aikaisemmin ainakin postimyynnillä ja olen kuullut siitä muutenkin pari positiivista kommentia. Kaikkea sitä näkee. Ei oo vaikeeta hankkia, jos se on myynnissä kaikilla kiskoilla. Kiitti vielä "Mikafin" ja jos muilla on tietoo, niin kuulisin mielelläni. Tosin oon kai jo ostopäätöksen tehnyt (muttei mikään oo ihan varmaa).
     
  21. muxfolder

    muxfolder Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2004
    Viestejä:
    194
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    YLE:llä ei ole toiminut ikinä kunnolla digipuolella tekstit ainakaan meidän boxissa. Joskus oli jossain YLE:n ohjelmassa juttua että ne yrittää koko ajan saada niitä toimimaan ja tekevät jatkuvasti tutkimustyötä eri boxien kanssa. Ongelma taitaa olla vaan yksinkertaisesti se että niitä boxeja on jos jonkinlaista hilavitkutinta . Ja niitä päivityksiä tulee tosiaan harvoin. Meidänkin Nokialle taisi tulla uusi päivitys pari kuukautta sitten ja edellinen ilmestyi jotain yli puoli vuotta sitten...
     

Jaa tämä sivu