1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Yhteys pätkii koko ajan

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi PETE11 04.09.2021.

  1. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Tämä tilanne on ollut päällä toista viikkoa l. yhteys saattaa olla päällä minuutteja ja hetken päästä se menee poikki eli katkeaa ja hetken päästä tulee takaisin se yhteys. Toisinaan yhteys päällä kymmenenkin minuuttia, mutta edelläkuvatun kaltainen yhteyden katkeaminen ja uudelleen tulo tapahtuu tässäkin tapauksessa. Olen ollut yhteydessä operaattoriin ja minusta on alkanut tuntua että kyseessä on vika joka liittyy minun läppäriin. Onko se mahdollista?
    Liittymäni: Saunalahti Mobiililaajakaista 4G 100M ja reitin: Huawei B818 4G-reititin.
    Olen tuon reittimen useampaan kertaan resetoinut l. laittanut tehdas asetuksille, muttei siitä mitään hyötyä ole.
    Kun yhteys katkeaa, kytken verkkodiagnosttiika käyntiin. Siellä lukee: Kohteella SecureLine ei ole kelvollista ip määritystä. Miten tuon defenderin asetukset pitää olla tai vaikuttaako palomuuri tähän asiaan. Läppärini:
    HP 15-G082no - Hitta bästa pris på Prisjakt
    Keljuttaa koko tilanne. Pyyttäisin ohjeita...
     
    Viimeksi muokattu: 04.09.2021
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Mikä tuo SecureLine on? Onko yhteys reitittimeen langallinen vai langaton? Koita toimiiko yhteys katkoitta, jos kannettavassa on käytössä pelkkä Microsoft Defenderin virustorjunta ja palomuuri. Kannettavan verkkosovittimen pitäisi oletusasetuksilla pyytää ja saada reitittimeltä automaattisesti IP-osoite koko yhteyden ajaksi.

    Edit. täsmennetty Defenderiä koskevaa ehdotusta.
     
    Viimeksi muokattu: 04.09.2021
  4. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Onko sinulla käytössä Avast? Eikös tuo SecureLine ole Avstin VPN? Kokeile ilman sitä, jos ongelma johtuu siitä.
     
    PETE11 kiitti tästä.
  5. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Mulla on käytössä langaton yhteys ja käytössä on avast. Kokeilen ottaa pois tuon avastin....

    Tämä on tarua ihmeellisempi asia, mutta kun poistatin avastin kone alkoi toimimaan normaalisti. Ainakaan vajaan kahden tunnin aikana ei ole ollut nuita yhteysongelmia. Mulla on ollut avasti ainakin 5 vuotta, eikä tällaisia yhteysongelmia jotka ovat tuosta avastista johtuneet ole ennen ollut. Mutta kiitos teille ohjeista...
     
    Viimeksi muokattu: 04.09.2021
  6. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
  7. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Poistatin avastin "revo uninstaller" ohjelmalla. Se poistaa käsittääkseni hyvin...
     
  8. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Tuohon en osaa ottaa kantaa, koska en tunne ohjelmaa.

    Virusohjelmille on niiden valmistajien taholta omat poisto-ohjelmat. Ehkä siksi, että ne "tunkeutuvat" melko syvälle käyttöjärjestelmään ja normaali poistolla koneelle ilmeisesti jää niistä jotain.
     
    Viimeksi muokattu: 04.09.2021
  9. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Kokeilen käyttää vielä tuota avastclear.exe... Ajoin vielä sillä läpi koneen...
     
    Viimeksi muokattu: 07.09.2021

Jaa tämä sivu