1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

xvid kodekki

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi touran 24.02.2009.

  1. touran

    touran Regular member

    Liittynyt:
    14.01.2004
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    mihin toi kodekki täytyy asentaa, jotta vlc player toimii

    kiitokset
     
  2.  
  3. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    En kokeillut pelkkää VLCtä kun jouluna yks uus kone.
    Entuudestaan jo pelkkä vlc on toistanut paljon. Puuttuvia kodekkeja tulee rutkasti lisää ffdshow asennuksella.
    Ei sitä xvid erikseen tarvinut määrittää, että minne asentuu.

    ffdshowssa osa kodekeista pitää itse kytkeä päälle jne. Käynnistä valikosta käyntiin ja listoista tilanne katsomaan.
    Mä en oo semmoista tarvetta huomannut.
    Real Mediat on ainoo joka ei näy. Real Alternative lisäämällä sekin tulis iisisti käyttöön.

    The K-Lite Mega Codec Pack on ilmainen ohjelmistopaketti
    Tuota tässä toisessa ketjussa neuvottiin käyttämään. Ei kokemusta.
    Selostus vittaa että asenttaa 2 muuta toisto-ohjelmaa lisää myös.

    Katso tämä myös.
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/751322
     
    Viimeksi muokattu: 24.02.2009
  4. WillKane

    WillKane Regular member

    Liittynyt:
    07.01.2008
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Koodekki-tiedostot voi asentaa minne vaan kunhan merkitsee oikean polun rekisteriin. Yleensä installeri tekee tämän puolestasi. VLC ei osaa käyttää ulkoisia koodekkeja joten jätä asentamatta.
     
  5. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Mitäs se WillKane meinaa?

    Tietenkin ohjelman asennuskansion voi vaihtaa. Ei sitä silloinkaan tarvitse ylös merkitä. Winukka ja muut osaa sitä hyväkseen käyttää.
    touranilla joku epäselvyys asennuskansiosta tai plug-in asennuksena ohjelmassa.
    Ei merkitystä ffdshow kodekkipaketin kanssa kumpaankaan.
    ffdshow lisää vlc:hen erikoisempia kodekkeja, joita avi pätkissä voi olla käytetty.

    Ennen olen Real Alternativen asentanut, kun olen realmediaa halunnut toistaa. Sen asennuksen jälkeen Media Player Classic (joka tulee mukana siinä) on VLC:kin toistanut Realit.
    Mitä tarkoitat ettei VLC osaa ulkoisia kodekkeja käyttää?
     
  6. WillKane

    WillKane Regular member

    Liittynyt:
    07.01.2008
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    XviD dekooderi asennetaan käskyllä
    Kuten totesin niin asennusohjelma tekee tämän puolestasi mutta ehkä olin hieman epäselvä kuten kysyjäkin. Jos VLC ei toimi niin voisi hän kertoa miten tämä ilmenee. Jos ei viitsi edes yrittää ennenkuin vaivaa meitä muita kysymällä niin ei ansaitse ainakaan minulta selvempää vastausta.

    Ja VLC ei käytä DirectShow (<lue linkki) -koodekkeja. Se käyttää vain sisäisiä koodekkeja, joista suuri osa perustuu samaan libavcodec-kirjastoon kuin ffdshowkin.
    http://wiki.videolan.org/WindowsFAQ...AVC.2C_FFDshow.2C_AC3filter.2C_etc._codecs.3F

    Haastan sinut BforeDusk taisteluun tätä kummallista tapaa suositella asentamaan ensin VLC ja sen jälkeen joku koodekkipaketti kaikkia video-ongelmia vastaan. Olisin muutenkin varovainen suosittelemaan ensiksi koodekkipaketin asentamista sillä kokemattomampi lataa ja asentaa tuon K-Liten mammuttipaketin, jossa on niin paljon sälää ettei kukaan tarvitse. Vaara että DirectShow -toistoketjut menevät sekaisin on suuri. Siinä on tosin paljon hyviä työkaluja mukana mutta tarvitsevat löytävät ne muutenkin.

    Ja vielä tuosta VLC:n RealMedia tuesta:
    http://wiki.videolan.org/Real_Media_Video
     
  7. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Mä en WillKanen taisteluhaasteisiin vastaa. Saat kaivaa vaikka verta nenästäs muualla.
    Trolla niin paljon ku haluat.

    Minä kerron omia kokemuksia eri ohjelmien käytöstä.
    Tässä ketjussa olen vähän enemmän maininnut myös tuon tajuttoman säätämisen ja tuhraamisen suhteen, mitä väärä kodekki paketti aiheuttaa.
    Joka ketjuun ei jaksa samoja asioita kirjoittaa.

    .avi päätteisissä videoissa on tullut vastaan vaikka kuin erikoista kodekkia, joita vlc:llä toistokin on valittanut kodekin puutetta.

    Jo kauan sitten huomasin ffdshow:n olevan ainoa paketti jonka olen joutunut lisäämään. (HD-aveille joutui lisäkodekkia hakemaan, mutta koneessapa ei riittänyt tehot niihin)

    Entuudestaan Applen Quick Time sekä Real Media vidoita varten olen joutunut noi Alternativet asentamaan. Ne kun on huomattavasti kevyemmät kuin Nimifirmojen oman toisto-ohjelmat.
    Viime jouluna imuroitu versio VLC:stä ja ffdshow tuli uuteen koneeseen asennettua.
    Kuten jo kerroin. Jos nyt huomaisit.
    En kokeillut ennen ffdshow:n asennusta, mutta kone näyttää QuickTimet jopa selaimessa.
    Voi olla että monelle, minullekkin VLC yksinään riittäisi.

    ???
    Firefox ei näytä Realeita.
    Ei ollu siinä koneessa käytössä talletettuja real tiedostoja, joten en ole kokeillut näkyiskö VLC:llä ilman Real Alternativen lisäystä. Onko se mahdollisesti lisätty VLC:n sisäiseksi kodekiksi, joka voi QT:n osalta olla. Jota en vanhasta kokemuksesta tiennyt vaan lisäsin heti sen ffdshown
    Real Alternative ei ole mulle aiheuttanut ongelmia VLC:hen.
    but in your RealMedia file, there's all sorts of networking stuff, and it is that which causes problems.

    K-Lite ei ole minun suositukseni. Toisessa ketjussa kehuttiin käytettäväksi, siksi linkin lisäsin.
    Laitoin myös linkin ketjuun joka lukemalla on kriittisempi K-Liten käyttöön.
    Pitäis tuosta tajuta, että katsomalla niitä omia videoita, jos ei valita kodekin puutetta, niin ei mitään, ffdshowtakaan, tarvi lisätä.
    Troll?
     
  8. WillKane

    WillKane Regular member

    Liittynyt:
    07.01.2008
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En minä trollaa vaan harmittaa nähdä niin monessa ketjussa mainittavan VLC:n käyttävän ulkoisia koodekkeja. Kuten sinä teit tässä ketjussa. Jos kysytään mihin koodekki asennetaan, jotta VLC toimii, niin oikea vastaus on mihin vaan ja sillä ei ole mitään vaikutusta VLC Playeriin.
     
  9. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Ekassa vastauksessa on jo selitetty tilanne.

    Otsikko ja aloituskysymys viittaa, että joku xvid leffa ei VLC:llä näy.
    Kodekkien suhteen sanottu, ettei niitä tarvitse tiettyyn paikkaan määrittää asentumaan.
    Sä olet VLC tiedoista lukenut, että siinä on sisäiset kodekit ja fanattisesti sitten väität ettei se ulkoisien kodekkipakettien kodekkeja käytä.

    Saivarrellen asia voi olla, ettei VLC ulkoisia käytä, mutta ulkoisen kodekkipaketin asennuksella on 'puuttuu kodekki *' poistuneet ja leffat näkyy.
    ffdshow on se 1 iso nippu jonka lisääminen on mulla riittänyt lähes kaikkiin. Ei tarvetta hakea 20 kpl 'vain 1 kodekki', joka ei sotke muita jo asennettuja koskaan.
    Ja ffdshow lisääminen jos on ehtinyt jotain muita asentaa ei ole mulla sotkenut yhtään entistä.
    Joka tosiaan paskan paketin seurauksena tapahtuu.
    Omista videoista se on kiinni mitä kodekkeja joutuu asentamaan.
    Jos kaikki näkyy OK, ÄLÄ asenna yhtään, vaikka olis kuin hyvä paketti.

    Trollaamiselta toi 'eipäs-juupas vastaaminen' ja sotahaaste vaikuttaa.
    Trollaaminen tosin on 'muka asiallinen kirjoitus', jonka tarkoitus kuitenkin on vain sanasodan synnyttäminen.

    p.s. Mistähän sä ton xvid dekooderin asennus käskyn oot lainannut? (Ei mitenkään tuttu mulle, mutta nään seuraavat)
    1) Mistä on ilmestynyt koneelle yksittäinen xvid.ax
    2) Jos katsoo selitystä ja ohjetta regsvr32 käyttöön
    Niin komento
    regsvr32 c:\MihinKansioonHaluatkaanAsentaa\xvid.ax
    on huttua
    (Tosin ei se mikkisoftan sivullakaan ole oikein esimerkissään.)
     
  10. WillKane

    WillKane Regular member

    Liittynyt:
    07.01.2008
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olemme siis samaa mieltä koodekkipaketeista ja ffdshowsta.

    Mitä saivartelua tässä on?

    Tämä tiedosto on se dekooderi, jota yritetään asentaa. En tiedä voiko sitä mistään yksittäin ladata. Mutta lataa vaikka Xvid.orgin sivuilta lähdekoodi ja käännä pelkästään tämä tiedosto niin sinulla on se yksittäisenä.

    Mikä siinä on väärin? Ja missä Microsoft on erehtynyt?

    Koska olet kiinnostunut asiasta selvitä itsellesi mikä on DirectShow ja mieti miten VLC Player käyttää ulkoisia filttereitä Linuxissa tai MACissä. Ja kysy vaikka herra Googlelta "How to manually register codecs?".
     
  11. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Mikähän niissä komennoissa olis väärin?

    Mutta taidat olla Linux/Mac käyttäjä, niin ei sulla ole mahdollisuutta kokeilla, että toimiiko dos/windows komento.
    Netistä kaivelet vastauksia, et omista kokemuksistasi.
    Linkkiä lainaamaasi et laita, jottei voi katsoa miltä vuosisadalta FAQ VLC:n osalle. Jotta olisko tilanne muuttunut jossain vaiheessa.

    Ei mua kiinnosta tutkia miten VLC Player käyttää ulkoisia filttereitä Linuxissa tai MACissä. Ei kiinnosta edes miten käyttää winukassa.
    Riittää että tiedän minkä paketin asentamalla loppuu 'kodekki puuttuu - ei voi toistaa' ilmoitukset.

    Kysymys oli:
    Mistä on ilmestynyt koneelle yksittäinen xvid.ax?
    Ei mikä se on.
    Eikä mistä sen lädekoodin voi ladata ja kääntää yksittäisenä tiedostona, joka on jo paljon konstikkaampi homma. Kun en tiedä voiko sitä valmiina ladata jostain.
    Jostain sen on täytynyt ilmestyä, jotta viestissä kertomasi, 'näin se asennetaan' olis mahdollinen.
    Mistä on ilmestynyt?
     
    Viimeksi muokattu: 01.03.2009
  12. WillKane

    WillKane Regular member

    Liittynyt:
    07.01.2008
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä huomaan että sinua ei kiinnosta miten VLC käyttää ulkoisia koodekkeja, vaikka kovin siihen kantaa otatkin, mutta oletko edes lukenut noita viestejäni. Teet itsesi naurunalaiseksi kysymällä uudestaan ja uudestaan samoja asioita. Olen jo antanut linkin tuonne VLC:n FAQ sivulle ja edellisessä postissani jopa lainasin oleellisen.

    Enkä ymmärrä miksi jankkaat mistä xvid.ax on ilmestynyt. Olen jo kertonut mistä sen saa enkä ymmärrä kysymystäsi mistä se on ilmestynyt koneelle. Mille koneelle?

    Ja jos tiedät miten DirectShow-dekoodereita asennetaan niin kerro missä olen väärässä etten turhaan levittäisi väärää tietoa. Epäilit jo Microsoftin antamia ohjeitakin, joten eiköhän olisi jo korkea aika valaista meitä muita muutenkin kuin vastaamalla kysymykseen kysymyksellä.
     
  13. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Antamassasi linkissä näkyy: Some versions of RealMedia video format can be played with VLC, but in your RealMedia file, there's all sorts of networking stuff, and it is that which causes problems. See RealMedia for more details.
    The helix player and RealPlayer is better at playing this kind of file.

    Olleelinen lainauksesko on tämä: VLC only uses build in codecs so it doesn't support VfW or DirectShow APIs for codecs.?
    VfW = lyhenne sanoista Video for Windows ja se on Windowsissa käytettävissä oleva rajapinta.
    Mua ei kiinnosta tutkia, miten ja minkä rajapinnan kautta, sisäisesti vai ulkoisesti yms. VLC videon näyttämisen hoitaa, mutta kun Windows Median, Real Median ja Quick Timet saa toistumaan VLC:llä. Kunhan asentaa sopivan, puuttuvan kodekin.
    Tuo FAQ kysymys alkaa Why can't VLC use CoreAVC. Just CoreAVC:n asentamisella sain VLC:ssä HD-avit näkymään. Prossuteho vaan ei riittänyt katseluun.
    Jos annat ohjeet xvid-kodekin asentamiseen niin onhan se olleelista tietää, mistä se tiedosto, joka sen asentaa, tai on se kodekki, koneelle tulee. Siihen koneeseen joka sen kdoekin tarvii.
    Sun neuvohan oli jättää asentamatta ulkoiset kodekkipaketit.
    Kokeile Microsoftin ohje esimerkki regsvr32 käyttöön. Saatko sen menemään läpi ilman virheilmoitusta.
    Sä vastaat asian vierestä ja valitat että mä jankkaan samaa kysymystä. Sä et nää mitä vikaa M$:n ohjeessa on joten, 'Epäilit jo Microsoftin antamia ohjeitakin. Todista väittees. Eli opeta mullekkin oikein.'
     
    Viimeksi muokattu: 02.03.2009
  14. WillKane

    WillKane Regular member

    Liittynyt:
    07.01.2008
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olet lukenut väärää linkkiä. Jos et usko minua tai VLC:n FAQ sivua, jossa voi toki virhekin olla, niin kerro mistä tiedät VLC:n käyttävän ulkoisia koodekkeja. Muuten tämä keskustelu saa loppua tältä erää tähän. Tätä lukiessa muut hermostuvat ja sinä teet itsesi naurunalaiseksi. Tietysti jos levität tätä virheellistä tietoa niin voi olla että se jatkuu jossakin muussa ketjussa.

    Tässä on alkuperäinen kysymys, jossa ei mielestäni kysytä mistä xvid.ax tiedoston voi löytää. Jos olet asentanut XviD-dekooderin niin se löytyy omalta koneeltasikin. Ja Regsvr32-käskyn käyttämisessä ei ole mitään ihmeellistä. Jos et saa sitä toimimaan niin kerro minkälaisen virheilmoituksen se antaa.

    Olen ajatellut että Afterdawnin foorumi on paikka, josta muutkin kuin jäsenet etsivät tietoa. Suomenkielisiä vastaavia ei paljoa ole. Siksi olisi mielestäni tärkeää että täällä annetut ohjeet ja tiedot olisivat oikein ja jos eivät ole niin ne korjattaisiin vielä samassa ketjussa. Onneksi ketjun otsikossa on kirjoitusvirhe, jottei google toisi montaa ihmistä katselemaan näin hedelmätöntä keskustelua.
     
  15. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Että sä jaksat jauhaa tota VLC ei ulkoisia kodekkeja käytä.
    Mä punasin tohon edelliseen kohdan, mitä mä oon yrittänyt sanoa sullekkin jo useamman viestin ajan.

    Jos sulta winukka uupuu, jotta pääsisit näkemään, millaisen virheilmon Mikkisoftan ohje antaa, niin tässä on malliksi komentorivin tulostetta.
    D:\>c:\regsvr32.exe sample.ocx
    c:\regsvr32.exe ei tunnistettu sisäiseksi tai ulkoiseksi komennoksi,
    suoritettavaksi ohjelmaksi tai komentojonotiedostoksi.

    Siltä pohjalta sanoin huttua tuohon sun nevomaan
    XviD dekooderi asennetaan käskyllä
    koska linux kaverien tyylisesti jätät osan tarpeellisesta mainitsematta,
    tai kirjoitat hassusti, eli väärin.
    'Kai nyt kaikki tajuaa mitä ennen tuon komennon syöttämistä pitää tehdä. Tarviiko se sanoa.'
    Kysyjän lauseen perusteella et kykene päättelemään kummoiset taidot tietokoneen käytössä kysyjällä on.
    Nyt lisäsit
    Jos olet asentanut XviD-dekooderin niin se löytyy omalta koneeltasikin.
    Mihin sitä asennusohjetta sitten enää tarvitaan?

    Wikipedian otsikkoonko perustat kirjoitusvirheen ketjun otsikossa?
    Wikissä: Sanana koodekki on käännöslaina englannin termistä codec (compresser/decompressor, suomeksi koodaaja/koodinpurkaja). Toisinaan käytetään myös suoraan sanasta codec muodostettua muotoa kodekki. Suomenkielinen Microsoft Windows kääntää termin codec pakkauksenhallinta.

    Kokeiles googlata nuo 2 suomenkielistä versiota codec sanalle.
    Tulokset 1 - 10 noin 11 600 osuman joukosta haulle Koodekki. (0,13 sekuntia)
    Tulokset 1 - 10 noin 36 600 000 osuman joukosta haulle kodekki. (0,22 sekuntia)
    Kumpi noista olis käytetympi muoto?
    Vai pakkauksenhallintako otsikossa pitäis lukea?
    Vai kirjoitusvirhe, kun ei osaa sanoa dekooderin kanssa ongelmaa, purkaessa ongelma.
    Ei tiedä nitä hienoja mutta oleellisia eroja asioihin.
    Wikissä aloituslauseet:
    Koodekki on algoritmi tai tietokoneohjelma, joka pakkaa ja purkaa ääni- tai kuvasignaalia, tai muuten muuntaa datavuota tai signaalia.
    Dekooderi on laite, ohjelma tai niiden yhdistelmä, joka purkaa tai erottelee jonkin algoritmin mukaan pakattua, salattua, yhdistettyä tai kätkettyä informaatiota alkuperäiseen muotoon käsittelyä tai esittämistä varten.


    “Koomikkoa hatuttaa jos joutuu itse naurunalaiseksi, traagikko ei paa pahakseen jos joku nauraa edes jollekkin.„
     
  16. WillKane

    WillKane Regular member

    Liittynyt:
    07.01.2008
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sinulla on käskyssä väärä polku. Regsvr32 löytyy system32 kansiosta. Yritä kirjoittaa pelkkä regsvr32.
     
  17. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Yippee-ki-yay, motherf*****! Unbelivable, unf***inbelivable!
    fantastique, merveilleux, douze point pour UillQuein
    Tajutonta, vähän sä osaat!

    [​IMG]Tästä kuvalle 6 viikoa lisää näkyvyyttä
    'Ju tookin tu mii?'
     
    Viimeksi muokattu: 04.03.2009

Jaa tämä sivu