1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

XGL:n Asennus

Viestiketju Linux -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Silense 04.11.2006.

  1. Silense

    Silense Guest

    Ensinnäkin olen todella yllättynyt siittä, että en löytänyt tästä mitään topikkia täältä, kumminkin aika paljon ollu puhetta muuallakin, eikä ainakaan mitä itse olen ymmäärtänyt kovin helppo homma.

    En ole erityisen hyvä koneen käytössä vielä vähemmän Linuxin kanssa, kumminkin olen tutustunut komentoriviin etc.

    Olen kokeillut muutamia ohjeita netistä ja saanut koneeni siihen kuntoon, että graafinen tila ei suostu enään latautumaan...

    Nyt haluisin perusteellisen ohjeen XGL:n asenukseen, mieluiten suomenkielisen tai sitten englanninkielisen joka sitten on selkeä ja helppo.

    Tai sitten joku joka on asiaan perusteellisesti tutustunu voisi neuvoa, ihan miten vaan kunhan saisin sen toimimaan.

    Eli käyttöjärjestelmänä on tämä 6.06 Ubuntu ja Ati Radeon 9600 XT käytössä.

    Edit: Anteeksi sekoilen, eri kone käytössä xD Eli siis Ati eikä Nvidia.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 04.11.2006
  2.  
  3. .W.

    .W. Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    838
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Google antaa hakusanoilla "ubuntu xgl hoto" ekana linkkinä tälläisen step-by-step ohjeen: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=127090

    Olisikohan tuosta apua?

    Mutta varoituksen sana vielä jos kerran et kovin perillä ole linuxista ja komentorivityöskentelykin aristaa, niin mieti nyt vielä toisen kerran. Tuo XGL on vielä aikalailla testivaiheessa, ongelmia saattaa, ja todennäköisesti tulee..
     
  4. HmTT

    HmTT Regular member

    Liittynyt:
    29.09.2005
    Viestejä:
    484
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ymmärtääkseni uusimmassa ubuntussa (6.10) on vakiona asennettuna Xorg 7.1-versio. Tämä taasen sisältää IMO paremman vaihtoehdon XGL:lle, nimeltään AIGLX (tarkemmat eroavaisuudet yms, voit oma-alotteisesti kaivaa esille vaikka wikipediasta). Jos nyt välttämättä haluat Compiz:ia / Beryliä tms. testata, suosittelisin sinua päivittämään ubuntun uudempaan versioon ja testaamaan sitä AIGLX:n avulla. Kannattaa kuitenkin huomata, että atin binääriajurit eivät vielä AIGLX:ää tue, joten joudut asentamaan opensource-ajurit.
     

Jaa tämä sivu