1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

XFX 4890 kellotus ropleemi

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Henry1979 06.11.2009.

1. Vaiski7

Vaiski7 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voisiko joku kertoa kuinka pääsen kellottamaan konettani? Eli siinä on i7 920 2.66Ghz jossen sais 3 - 3.6Ghz välille ja sitten on 6 gigaa 2000Mhz sistä DDR3 muistia, muisti käy tällä hetkellä 1033Mhz, muisti kammoissa tuulettimet itsessään, et sitäkin vois nostaa ja sitten emona on asuksen P6T Deluxe V2. ja siitäkin vois repiä jotain irti ja kotelo, Antec p182, ei tosin löytynyt sitä mikä minulla on, koska mulla on vakiona 4 tuuletinta, yksi päällä kaksi sivuilla ja yksi edessä ja pohjaan laitan viidennen jos tarvitsee ja siitä saa etupaneelin lukkoon avaimilla, että kukaan ei muka saa käyntiin sitä konetta. Näytön ohjain on GeForce 295 Golden Special Edition, sain sen juuri tuoreena. Olisiko joku niin ystävällinen ja kertoisi kuinka kellotan vaikka tuon Prossun ensin sieltä Biosin kautta ja kuinka noihin näytön ohjaimen säätöihin pääsee käsiksi. KIITOS. Ai niin ja Windows 7 home premium X64 on ohjelma.

2.  
  3. Wintoosa

Wintoosa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Biossiin menet advanced/overclock-osioon.

Sieltä nostat BCLK-lukemaa ylös. Vakiona se on 133Mhz. Nostamalla sen 150Mhz:iin, saat 3.0Ghz. Jos BCLK on 160, saat 3.2Ghz. BCLK:n noustessa yleensä i7 haluaa lisää virtaa. Joten alat nostamaan myös CPU Voltagea ylöspäin.

Esim, jos kone kaatuilee kelloilla, laita volteiksi 1.35V

Ja onko vakiocooleri i7:lla vai parempi (noctua tms.)?

4.0Ghz:iakin saat i7:sta irti, kunhan jäähdytys on kunnossa.

4. Ransester

Ransester Active member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
  5. Vaiski7

Vaiski7 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Suuri kiitos sinulle Wintoosa, näistä erittäin selvistä ohjeista, juuri nämä asetukset halusinkin tietää ja kerrankin tuli vastaus ilman kettuilua, siitä kun en osannut kellottaa prossuani, kiitos siitäkin ja minulla on noctua coolerina, juuri tämän takia koska tiesin että joudun kellottamaan prossua jo tätä konetta kasatessa. Koska aikaisempi prossu oli E8400 ja siinähän olijo vakiona se 3.0Ghz. Niin nostelin nyt tuon I7 920 sen tuohon 3.2Ghz ja kone käy yhtä hiljaisella äänellä kuin ennenkin, eikä lämmöt nouse. Kun seurasin noita sinun ohjeita ja laitoin vielä coolerin pyörimään 5% nopeemmin jos lämmöt nousee 60C ja siellä näky olevan niin paljon kaikkea sälää tuolla näytön ohjaimessa, etten uskaltanut muihin asetuksiin juurikaan koskea, siellä oli asetuksissa hirveästi jo vakiona noita tuulettimien pyöritys nopeuksia, lähes joka lämmöille erikseen, pitää opetella huolella nämä asiat ennen kuin rupeaa enempää puristelemaan tehoja ja ei kyllä tunnu edes sille että tarviis enää nostella, kun kone toimii kuin unelma. Vakiona tuo prossu jotenkin häiritsi minun 3D pelaamista, mutta ei häiritse enää ja onhanse mukava kun voi pelata kaikkia pelejä kaikki säädöt täysillä, kun käytän tuota 3Dtä enemmän noihin, 3D leffojen katsomiseen, en niinkään pelaamiseen. Pelaatko Modern Warfare 2 peliä, jos pelailet netissä sitä niin pistähän nimi merkkiäsi sieltä tai etsi minut Steam ystäväksi, olen nimellä, Emperor*Fin* mutta hienoa että osasit auttaa minut tuohon prossun kellotukseen, kun muut viestit oli mitä oli.

Viimeksi muokattu: 03.01.2010

Jaa tämä sivu