1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Xbox360 tarvike sata kiintolevy.

Viestiketju Xbox 360 -osiossa. Ketjun avasi Valittaja 31.12.2005.

  1. Valittaja

    Valittaja Guest

    Siis tietääkö kukaan että olisiko tässä tarvike kiintolevyssä minkäänlaista "lukitusta" niinkun vanhan Xboxin kiintolevyssä?
    Löysin nimittäin tämmösen ohjeen tuosta avaamisesta:
    http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=2610&p=5
    Ja sitten että saisiko ton kiintolevykotelon sisällä olevan sata kiintolevyn vaihdettua isompaan? Ja sitten voisiko joku pistää kuvan samanlaisen sata kiintolevyn liitännöistä, koska en itse noista sata kiintolevyistä paljonkaan tiedä. Onko kukaan löytänyt lisää tälläistä tietoa tuosta kovosta?
     
  2.  
  3. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Aivan 100% todennäköisyydellä, ja varmasti hankalampi kuin vanhassa boksissa. Filesystem ei ainakaan ole mikään fat tai ntfs, vaan todennäköisesti joku ntfs:n johdannainen.

    Tällä hetkellä ei mitään mahdollisuutta. Modpiirillä saattaa olla mahdollista, mutta sellaista kun ei vielä ole.

    Siis tuo on aivan perus sata kovo. Pienempi tosin, samanlainen mitä esim. läppäreissä on. Liitännätkin näkyy tuosta osoitteesta, jonka laitoit.
     
  4. Valittaja

    Valittaja Guest

    Mutta jos menen nyt esimerkiksi kauppaan ja sanon että yksi sata kovo kiitos. Niin voinko saada jtnkin väärän mikä ei kävis tohon ?
    Kovalevyn kokoa lukuunottamatta.
     
  5. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No jos sanot "2,5-tuumainen sata kovo, xxGB kiitos", niin et voi vääränlaista saada.
     
  6. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ja mitähän sillä SATA levyllä tekisit?
    Kun et sitä ainakaan vielä saa laitettua tohon boxiin.

    Mitä tulee lukitukseen, niin en usko että siinä on sellaista.

    Noi kiintolevyt toimii ristiin noissa koneissa ja lukitus estäisi aika tehokkaasti tämän.

    Pitää ottaa meinaan huomion, että vanhassa boxissa ei ollut ideana vaihtaa kiintolevyä keskenään, saatika ihan tyystin ostaa levyä ja laittaa koneeseen.
     
  7. Valittaja

    Valittaja Guest

    No jos ei ole sitten lukitusta niin mikä estäisi kiintolevyn vaihdon isompaan?
    Mahtaisiko olla että kovo on formatoitu johonkin 360 formaattiin?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 02.01.2006
  8. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No eiköhän, kuten vanhassakin boxissa on FatX.

    Myöskin se kintolevy sisältää varmana sellasia softiakin ja osioita, mitkä sielä pitäisi olla sullottaessa Xboxiin. Ihan kuten vanhassakin boxissa.

    Meinaan tuosta 20 gigasta alkuperäisestä kiintolevystä vain noin 2/3 on käyttäjän käytettävissä.

    On epäilty, että se sisältäisi erinäisi osioita, kuten vanhassakin boxissa oli kiintarilla, joita laite käyttää esim. välimuistina jne.

    Joka tapauksessa olen 100%, että jos tunget kaupasta ostetun levyn kylmiltän boxiin, niin joku herja tulee.

    Lisäksi tulee ihan niinkin simppeli kyssäri, että miten aiot sen kytkeä?
    Kentis sinulla on kiintolevy jo, jonka koteloon sen laittasit?
    Vai onko sinulla kytkentäkaaviot miten se kytketään suoraan xbox360 laitteen naruihin?
     
  9. Valittaja

    Valittaja Guest

    http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=2610&p=5
    Tässä shadown on ton kiintolevyn purkamis ohje. Siitä hahmottuu kyllä, koska sen erillisen kiintolevyn sisällä on SATA kiintolevy, liitännöistä en tiedä mutta niinkun arcanix sanoi että
     
  10. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mä en nyt oikein ymmärrä mitä ajat takaa?

    Onhan vanhassakin boxissa ihan tavallinen IDE -levy ja ei siihenkään saa kiintaria pelaan ihan kylmiltään.

    Ja jollei sulla ole tota Xbox360 käytettävää koteloa, niin aika hankala kytkeä mitään levyä tohon, jollei tiedä pinnijärjestystä.

    Tossa kotelossahan on omanlaisensa liitin millä se kytketään tohon Xbox360:een
     
  11. Valittaja

    Valittaja Guest

    Mistäs tiedät et mul on Core ;D
    Siis tietenkin ostaisin sen tarvikekovon ja sitten siihen vielä isomman kovon, mutta katsotaan nyt kun tulee ne modit.
     
  12. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    En tiedäkkään, että sinulla on Core. Siksi sanamuoto "jollei".

    Mutta tosiaankin varmana jossain vaiheessa on mahdollista kytkeä itse "rakenneltu" levy tohon laitteeseen, muttei vielä.

    Joten siksi on aivan turhaa ostaa Xbox360 laitetta silmälläpitäen kiintolevyä.

    Sitten joskus jos tai kun modit tulee, niin tulee ehkäpä FTP -yhteydet mahdollisiksi jne. Tällöin pystyy rakentamaan omanlaisen levyn kuten vanhaan boxiinkin.
     
  13. Valittaja

    Valittaja Guest

  14. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    USB kiintolevyjä tohon pystyy vakiona asentamaan, jolta vois musiikia jne toistaa.

    Eli mistään modailusta ei tuossa ole kyse.
     
  15. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuollainen USB2 kotelo ei maksa kuin kympin muuten. On kätevä tuon XBOX:n kanssa mutta miksi ei myös tietokoneen. Tuota linkiä en sen tarkemmin lukenut mutta taitaa olla ihan FAT32 tai NTFS osiota tuo USB kovalevy joten sitä voi sit käyttää PC:nkin kanssa.

    Tässä kotelo: http://www.halvathinnat.com/product_info.php?cPath=1_41&products_id=108
     
  16. Morpheys

    Morpheys Guest

    En tiedä onko kukaan muu huomannut, mutta Shadownilla taitaa olla joku pakottava tarve päteä, joka asiassa täytyy olla erimieltä ja "olen-aina-oikeassa" asenteella.
     
  17. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Morpheys, tuli aikanaan huomattua tuo kun oli "pieni" väittely kyseisen kaverin kanssa. Mutta olkoot.
     
  18. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Olet erimieltä kanssani tässä aiheessa joltain osin?

    Olen kuitenkin tänne kirjoitellut ja neuvonut jo aika kauan ja saanut jopa senior member statuksen.
     
  19. Valittaja

    Valittaja Guest

    Mäki muistan Shadownin ja downloadin väittelyt PS2 osiossa.

    EDIT: Joo ei se mua haittaa vaikka vähän joutuu vänkään, mutta pääasia että epäselvänä ollut asia korjataan.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 12.01.2006
  20. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mikäs siinä on pahaa, jos ihmisellä on oma mielipide? Minä ainakin pidän omistani kiinni viimeiseen asti, tai siihen asti että joku muu ne vääräksi todistaa. Tulee aina otettua asioista sen verran hyvin selvää, että harvemmin olen väärässä, pyrin ainakin vastaamaan sen verran kuin asiasta tiedän.
     
  21. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jooh, ei tajua kanssa miksi se on väärin jos tuo oman mielipiteensä esille.

    Muistan toki tuon Jaspajamin jutun ja näin jälkeenpäin voin sanoa, että olin väärässä silloin. Mutta muistan sillon, ettei hän pystynyt millään muotoa asiaa todistamaan.

    Downloadin kanssa tuli väiteltyä ja siinä olen yhä edelleenkin oikeassa, kuten tässäkin aiheessa. Valittaja varmaan voi olla samaa mieltä?
     

Jaa tämä sivu