1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Xbox360 ongelma

Viestiketju Xbox 360 -osiossa. Ketjun avasi Fthrottle 03.01.2009.

  1. Fthrottle

    Fthrottle Member

    Liittynyt:
    03.01.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin vähän aikaa sitten Tomb Raider: Underworld pelin, mutta aina kun pelaan tiettyyn kohtaan asti, niin ruutu jää jumiin eikä jää muuta mahdollisuutta kun sulkea koko boxi.

    Pelikotelon takana lukee vihreällä tekstillä HDTV 720p/1080i/1080p. Tarkottaako se, ettei tätä pysty pelaan mun telkkarilla joka pystyy vaan 480p -tarkkuuteen? Oon vaan kuvitellu että kaikilla telkkareilla pystyis pelaan xbox pelejä ainakin jollain tarkkuudella. Onko siis edessä uuden television hankinta, vai onko vika sittenkin boxissa?

    Olen kokeillut peliä kahdella eri telkkarilla: 32" hd ready taulutelkkarilla ja n.28" kuvaputkitelkkarilla. Ongelma esiintyy molemmissa telkkareissa, mutta kuvaputkitelkkarilla pystyi jostain syystä vähän pidemmälle pelaan ennen ruudun jähmettymistä. Molemmilla telkkareilla siis 480p on paras tarkkuus minkä voin valita. PAL-60 asetus on myös valittuna, eli se ei ole ongelma.

    Yritin pitkään löytää netistä ja mm. tältä sivulta neuvoja, mutta päätin sitten itse kirjoittaa kun ei löytynyt.
     
  2.  
  3. jeeba4

    jeeba4 Member

    Liittynyt:
    02.08.2007
    Viestejä:
    85
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mikä boksi malli sulla on? Jos sulla on mahdollisuus asentaa se kovolle niin tee niin, kun mulla oli monissa peleissä sama juttu ja se autto.
     
  4. thejammy

    thejammy Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2006
    Viestejä:
    1,823
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    missäs kunnossa itse pelilevy on? kuulostas että tuossa kohdassa on naarmu/likaa joka estää levyn lukemisen.... ei pitäisi kyllä tv:stä johtua. toinen vaihtoehto olisi kokeilla jonkun toisen xboxilla pyöriikö sillä normaalisti....
     
  5. Fthrottle

    Fthrottle Member

    Liittynyt:
    03.01.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Asensin nyt ton pelin kovolle ja luulinkin jo, että se autto kun pääsin eteneen siitä kohdasta mihin se ennen jumitti, mutta vähän matkaa kun menin siitä eteenpäin, niin taas kuva jähmetty.

    Pelilevyn tarkastin ja siinä ei näy naarmun naarmua. Ja tää boxi on ostettu n.2 vuotta sitten ja se on se "perusmalli" eli ei arcade, eikä elite vaan se siitä välistä. Eli komponenttikaapelilla on kiinni telkkarissa, kun HDMI -paikkaa ei ollut boxissa vielä tuolloin vakiona.
     
  6. turska

    turska Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    4,040
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  7. Fthrottle

    Fthrottle Member

    Liittynyt:
    03.01.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Välimuisti on tyhjennetty, kokeilin ilman kovoa pelata, puhdistin levyn vielä uudestaan huolella ja yritin pelata toisella gamer accountilla mutta ongelma vain pysyy.

    Ongelma ilmenee siis aina tietyissä pelin kohdissa. Kun pelaa peliä hard driveltä, niin pääsee hieman pidemmälle, mutta aina tietyssä kohdassa sekin jumittuu.
     
    Viimeksi muokattu: 04.01.2009
  8. thejammy

    thejammy Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2006
    Viestejä:
    1,823
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    rauta ongelma, taitaapi olla vielä takuu voimassa? soittoa tukeen ja setvimään siitäkauttaa asiaa heti maanantaina... itselläni oli samanlainen ongelma, tosin moneine pelien kohdalla ja vaikka oli kone ollut yli 2 vuotta niin takuuseen meni silti, uusivat lähes kaikki komponentit huollossa...
     
  9. Fthrottle

    Fthrottle Member

    Liittynyt:
    03.01.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko varma, että kyse on laiteviasta? Kun huomasin, että molemmat televisiot, joilla tätä oon koittanu pelata, päästää pelatessa sellaista ei terveellisen kuuloista rätisevää ääntä. Jotenkin tuntuu, että sillä on jotain yhteyttä tän ongelman kanssa. Mietin vaan jos jollain muulla olisi ollut samanlaisia oireita, niin missä vika voisi olla? Liittimissä?
     
  10. Ace_365

    Ace_365 Regular member

    Liittynyt:
    17.07.2006
    Viestejä:
    456
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tosi harvoin noi viat liittimissä on. Tekeeko muilla peleillä samaa? Kuuluuko kaiuttimista räsähtävä ääni just sillon kun kuva jumii?
     
  11. Fthrottle

    Fthrottle Member

    Liittynyt:
    03.01.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eipä ole kyllä missään muussa pelissä tällästä kuvan jumitusta ilmennyt. Ja toi ihme rätisevä ääni kuuluu aina välillä vaimeempana ja välillä ei kuulu juuri yhtään. Joskus se ääni alkaa kuulua kuvan jumittamisen yhteydessä, joskus ei. Edellistä peliä, FIFA 09:ä kun pelasin, niin siinä lähti jostain syystä äänet aina välillä hetkeksi kokonaan (~1min). Ajattelin silloin että liittimet olis jotenki hajalla, enkä kiinnittäny suurempaa huomiota.
     

Jaa tämä sivu