1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Xbox360 hankintaan!?

Viestiketju Xbox 360 -osiossa. Ketjun avasi Evitaerg 27.03.2007.

  1. Evitaerg

    Evitaerg Member

    Liittynyt:
    04.08.2006
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli nyt jos saisi kokeneilta ja muilta perusteellisii vinkkejä ja vastauksia:

    Oma hd telkku huutaa uutta konsolia. PS3 voi heittää sinne 2-3 vuoden päähän hintansa takia ja nintendo ei oo koskaan ollu mun juttu.

    Eli kandeeko xbox360 ostaa? suuri kysymys on pelit. onko xboxille hyviä pelejä? kun tuntuu aina että kaikki ilmestyy vaan pleikoille. tidetäänkä jo esim että ilmestyyks GTA5 myös xboxille? Onko joitakin pelejä ilmestyny jo sekä xbox360le että ps3le?

    ja sitten se että eihän tässä xboxissa ole hdmita. miten siis boxin hd kuva eroaa ps3sta? millä se hd kuva muka saadaan ja mikä liitännässä on huonompaa kuin ps3n hdmissa?

    ja onko siis xbox360 jo mahollista modata? voiko sillä pelata varmuuskopioita?
     
  2.  
  3. puppe_b

    puppe_b Regular member

    Liittynyt:
    02.04.2005
    Viestejä:
    843
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  4. Pume

    Pume Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    297
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokemusta XO:sta noin 8kk. Myös PS3 ja Wii löytyvät.

    Kannattaa ostaa, jos haluaa hyvän uuden sukupolven pelikonsolin ja suhteellisen hyvän pelitarjonnan. Pelejä on keretty vääntämään boxille jo yli vuoden päivät, joten sillä saralla ollaan pleikkaria ja nintendoa edellä.

    GTA5? En tiedä, tietääkö viitosesta kukaan mitään, mutta GTA4:n (Grand Theft Auto) pitäisi ilmestyä loppuvuodesta sekä boxille että PS3:lle yhtäaikaa. Jos taas tarkoitit GT5:a (Gran Tourismo), niin käsittääkseni se on PS:n yksinoikeuspeli, eli ei ilmesty xo:lle.

    Tämän hetkisessä xbox360:ssa ei ole HDMI-liityntää, mutta HD-komponenttikaapelilla saa teräväpiirtokuvan aikaiseksi. Tämä vaatii tv:ltä HD-tuen sekä kyseisen liitännän. Myös VGA-kaapelilla homma onnistuu, jos vain tv:stä liitäntä löytyy.
    HDMI:n ja komponetti-HD:n ero taitaa olla aika pieni ainakin vielä tällä hetkellä, lähinnä ehkä hieman terävämpi ja kirkkaampi kuva HDMI:n kautta.
    Erona on myös se, että HDMI:n kautta signaali on täysin digitaalinen, kun taas komponettikaapelilla signaali on analoginen.

    Käsittääkseni XO:lle on olemassa jonkunlainen DVD-aseman firmware-päivitys, jonka avulla varmuuskopioita voidaan ajaa. En ole kuitenkaan aiheeseen enemmälti perehtynyt.
     
  5. exlex

    exlex Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    286
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos maltat odotella hetken, niin myyntiin on tulossa muutamien kuukausien sisällä toi uusi X-BoX 360, jossa on toi HDMI-liitäntä. Suosittelen odottelemaan sitä. Saat enemmän irti laitteesta.
     
  6. mufasalol

    mufasalol Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    236
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eh... no ei se liitin kyllä sen 100€(?) arvonen ole missään nimessä, mutta jos isompaa kovoa kaipaa niin ehkä sitten kannattaa odottaa uudempaa versiota
     
    Viimeksi muokattu: 03.04.2007
  7. exlex

    exlex Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    286
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin. Minua ei taas kiinnosta hirveästi se isompi kovalevy, kun siitä on toistaiseksi melkovähän hyötyä. Itseäni kiinnostaa ainakin se HDMI-liitäntä, koska olen ostamassa Full-HDTV tarkkuukella olevan tv:n ja siihen on todellakin hyvä että on HDMI-liitäntä. Lähinnä se että kuvanlaatu on parempi ja kuva skaalautuu automaattisesti eikä tarvitse skaalailla erikseen joka lähteelle.

    Mutta kaikki tarvitsee eri asioita. :)
     
  8. peruna

    peruna Guest

    Laitanpa kysymykseni tähän samaan ketjuun.

    Eli olen aikeissa ostaa Xbox360:n kesällä kun saan rahaa. Boxia tulen käyttämään tässä LG:n 19" tft-näytössä sillä Microsoftin VGA-piuhalla. Kysymys kuuluukin: Sopiiko se nykyinen myytävä VGA-kaapeli 360 ELITE -versioon, eli onko elitessä sen hdmi-liittimen lisäksi myös se liitin joka nyt on näissä "normaaleissa" bokseissa?

    Ja vielä: olen suunnitellut eliten ostoa sen takia, kun se kuulemma käy viileämpänä, ja on näin ollen vakaampi kuin nämä premiumit ja coret, joista olen lukenut paljon hajoamistarinoita. Pitääkö tämä paikkaansa?

    Tft:n vaihtoehtona minulla olisi käyttää 14" Samsungin vanhaa putkitelkkaria, eikä uuteen hd-telkkuunkaan ole oikein varaa, joten ymmärrätte varmaan miksi tuo VGA on minulle tärkeä.
     
  9. puppe_b

    puppe_b Regular member

    Liittynyt:
    02.04.2005
    Viestejä:
    843
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lyhyesti: sopii.

    Elite versio tukee sekä vanhaa vga- että uutta hdmi- piuhaa :

    [​IMG]

    Eli voit liittää boksin suoraan näyttöön kahdella tavalla. Joko helpommin, niin että käytät vanhaa liitäntää (vga-piuha):

    [​IMG]

    Tai hyödyntämällä hdmi-dvi(-vga) ratkaisua:

    [​IMG]

    Eli isket tuon hdmi pään kiinni Xbox 360 (elite) konsoliin ja sitten tuon DVI pään kiinni näyttöön. Jos näytössä ei ole vapaata dvi paikkaa niin tuon dvi:n voi muutaa vga-liitännäksi yksinkertaisella lisäkappaleella:

    [​IMG]

    edit: näin ainakin itse olen ymmärtänyt asian.
     
    Viimeksi muokattu: 24.04.2007
  10. peruna

    peruna Guest

    Selvä homma, kiitoksia. Täytyy sitten katsella jos sen eliten ostaisi. Tuon hdmi-dvi piuhan kanssa pitänee odotella, että MS tekee juuri eliteä varten sellaisen joka erottelee myös nuo äänijohdot. Tai sitten ostaa vaan se vanha vanha VGA-johto, tuskinpa niillä kuvanlaadullisesti suurta eroa tällä näytöllä on.

    Tekeehän noita johtoja muun muassa Joytechikin, mutta haluan sen takia MS valmisteisen, koska siinä tulee mukana adapteri, jolla äänipiuhat saa muutettua yhdeksi 3.5mm plugiksi. Itselläni kun ei ole muuta kuin tällainen perus Creativen 5.1 kaiutinsetti johon saa liitettyä sellaisen 3.5mm liittimen jostain ulkoisesta laitteesta. Tuota adapteria ei kuulemien mukaan esim. Joytechin tuotteissa tule mukana.
     
  11. puppe_b

    puppe_b Regular member

    Liittynyt:
    02.04.2005
    Viestejä:
    843
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tämmöoistäkö tarkoitat:
    [​IMG]

    Ja tuohon sinun 5.1 settiin ei saa ääniä optisella johdolla kiinni? Saisit ulos aidon 5.1 äänen, jota pelitkin tukevat. Toisaalta kyllähan tuo 5.1 kaiuttimiin hajautettu stereoäänikin kuulostaa ihan hyvältä.
     
  12. peruna

    peruna Guest

    Jep juuri tuollaista tarkoitin. Ja joo, tähän settiin ei saa optista kiinni ja juuri sitä mietinkin, että se stereo ihan riittävän hyvältä varmaan kuulostaisi.
     
  13. Skull_Cro

    Skull_Cro Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2007
    Viestejä:
    340
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kysyisinpä vaan että toimiikos xbox 360 kuva putki töllön kanssa hieman epä varma vaan olen asiasta joten kysyn ettei tule harha ostos nii ja saakos muute mitenkää ääntä irti jos liitän litukka näyttöön ?
     
  14. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Kyllähän se kuvaputkitelevisiollakin pelittää. Jotkut pelit vaativat kuitenkin televisiolta PAL-60 tilan, jonka löytyminen putkitöllöstä kannattaa ensin varmistaa. Jos televisiosi ei ole aivan hirmu vanha niin siitä kyllä tuo tuki löytyy. Tietenkään pelit eivät pääse aivan täysin oikeuksiinsa ennenkun vasta 720p, ja siitä korkeampiin tarkkuuksiin yltävillä näytöillä..

    Liittäessäsi boksin littunäyttöön joudut hivenen kikkailemaan saadaksesi äänet irti. Eli kierrättämällä vaikkapa vahvistimen tai tietokoneen kautta mutta onnistuu se kuitenkin.
     
  15. -nick-

    -nick- Guest

    pelien kannalta xbox360 on paras vaihtoehto ainakin tällä hetkellä mutta ominasuuksien takia ps3, itse omistan molemmat ja pääasiassa tulee poksulla pelailtua mutta toi ps3 on viihdekeskuksena sitten aivan omaa luokkaansa, saa linuxin, tallentavan digiboksin, nettiselaimet, bluray soittimen ja lista jatkuisi vaikka miten pitkään:) niin ja joo saa xbox360 modattua firmwaren mikä mahdollistaa varmuuskopioiden toimimisen.
     

Jaa tämä sivu