1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

xbox ja xbox 360 onko ero tarpeeksi merkittävä ?

Viestiketju Alkuperäinen Xbox -osiossa. Ketjun avasi xXx 30.08.2006.

  1. xXx

    xXx Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    989
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tämä varmasti sivuaa jo jotain kirjoitettua tekstiä. toivottavasti ei kuitenkaan liikaa, joten toivottavasti asialle löytyy uusi näkökulma. http://www.gamespot.com/features/6140621/p-2.html siellä on kuvia xbox peleistä ja xbox 360 peleistä "rinnakkain" eli kun hiiren vie kuvan kohdalle, niin näkee grafiikkaerot. mielestäni tuo ero ei ole tarpeeksi merkittävä grafiikan suhteen. se mitä 360 konsoli vielä parantaa kuvanlaatua, niin se on eri asia. mielestäni noiden kuvien perusteella ero konsolien välillä ei ole kovin "merkittävä" itse pelaan konsolilla 2,5 metrin päästä ja silloin tuntuu että kuvakin näyttää paremmalta. eli mielipiteitä, siitä miten koette nuo grafiikkaerot (puolesta ja vastaan)

    EDIT: tarkoitan nyt lähinnä vain kuvan eroa. se mitä laitteiden ominaisuuksissa on eroa (paljonkin) on eri asia. minulle se on kuitenkin sivuseikka koska minä vain pelaan konsolilla, ja muuta en tee. ja tarkoitukseni ei ole suinkaan moittia xbox 360 konsolia tai vähätellä sitä. ja tuo linkki jonka laitoin siellä on ainakin kaksi sivullista noita "vertailu kuvia " jos jollakin on vastaavia sivustoja tiedossa niin laittakaa ihmeessä tänne.
     
    Viimeksi muokattu: 30.08.2006
  2.  
  3. turska

    turska Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    4,040
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse en kanssa huomannut mitään niin järisyttävää eroa graffoissa vanhan X-lootan ja X360:n välillä että olisin luopunut vanhasta ja siirtynyt uuteen.Tosin tuo ei johdu X360:stä ettei graffoissa ole suurta eroa vaan pelien tuottaja tahoista.Teräväpiirtotelevision omistajilla on kohtuulliset mahdollisuudet saada kunnon graffat ulos. Alla maininta siitä.
    (teksti lainattu)
    "Microsoft Xbox 360 pelikonsoli on teknisesti yhteensopiva molempien standardien 720p ja 1080i kanssa. Microsoftin konsolissa on komponenttiliitäntä sekä erikseen ostettava VGA (d-sub) liitin. Pelien grafiikan erottelukyvyn määrittää kuitenkin pelin tuottama taho, joten ei ole takuuta että läheskään kaikiste peleistä saa HDTV-tarkkuista kuvaa ulos."
     
  4. xXx

    xXx Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    989
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://www.tdubel.com/xboxtekn.html suurin resoluutio xboxissa 1920* 1080 ja muistinko oikein, että tuon resoluution saa (mahdollisesti) käyttöön HDTV:llä ? muistelisin että luin tuosta jostain. EDIT: esim ps2 konsolin suurin tarkkuus on 640*480
     
    Viimeksi muokattu: 30.08.2006
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    PS2 tukee myös joissain peleissä 1080i tilaa, esim. Gran Turismo 4

    http://www.hdtvpub.com/productdb/games/index.cfm
    tuossa on listaa Xbox:in HDTV peleistä, eli kaikki pelit eivät tue HDTV resoja Xbox:illa kun ei laitteen potku riitä, kaikki Xbox 360 pelit tukevat HDTV:tä.

    Ja noita kaikkien konsoleiden pelejä ei kannata yleensä käyttää vertailuun, kun ne tehdään yleensä heikoimman nimittäjän mukaan, joka sitten syö loistokkuutta "paremmilta" konsoleilta.
     
  6. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    en jaksa kaikkia viestejä lukea mutta sen verran mitä ensimmäistä viestiä luin niin ihan höpöhöpö puhetta :)

    tai siis noissa kuvajutuissa.. koska minustahan kyse on siitä että se peli tehty ensin vanhalle xboxille ja siitä vain paranneltu resoluutiota ja ehkä hieman tekstuureja jne..

    tai siis yhtäaikaa ne on tehty mutta siis pelin pohja on sama molemmilla konsoleilla ja 360:sellä vain resoluutio parempi jne..

    mutta vertaileppas huviksesi vaikkapa Fight Night Round 3 peliä vanhalla ja uudella xboxilla :p
    siinä eroa löytyy kuin yöllä ja päivällä. 360:sen versio on lähimpänä fotorealismia mitä mikään muu peli :) kasvoihinkin jos isku tulee niin upeasti sellainen "paineaalto" menee pitkin kasvoja ja iho rytistyy jne..

    katso myös kuvia esimerkiksi pelistä Kameo, Oblivion, Dead or Alive jne..

    on täysin eri tasoa nuo konsolit ei voi edes samanapäivänä verrata :D


     
  7. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No jos jotai kuvaputki romua käyttää niin se nyt on ihan sama onko siinä
    supernintendo vai xbox360...
     
  8. juhuri

    juhuri Member

    Liittynyt:
    17.01.2003
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jos pelaa tavallisella pienellä kuvaputkiruudulla, niin ero ei välttämättä ole kovinkaan merkittävä.

    Itse pelailen hd-tykillä, jonka vuoksi omasta mielestäni ero on tarpeeksi merkittävä :)

     
  9. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tuotakaan minen ymmärrä kun monet sanoo ettei muka eroa huomaa paljoa jos pelaa kuvaputkitöllöllä ja vanhalla..

    itse olen testannut jopa ihan vanhalla pienellä telkulla 15" ja voin sanoa että aivan helekutin paljon upeamman näköiset on pelit kuin vanhalla xboxilla..

    näkyyhän vanhassa tv:ssä esim tv ohjelmat :D niin miksei voisi myös pelin grafiikka näkyä hienompana.. tietysti jotain pientä yksityiskohtaa yms jää näkymättä mutta silti aivan ällistyttävän hienolta näyttää oli tv minkälainen tahansa :)

    itse pelailen nyt JVC:n 28" litteäkuvaputkisella töllöllä =)

    btw: vaikka asiaan ei liitykkään niin ajattelin mainita että on noissa eri valmistajien SCART kaapeleissa muuten aivan älyttömän suuria eroja. koska ensin minulla oli joku alle 10e halpis kaapeli ja kuva oli suttuinen. ei esimerkiksi voinut lukea burnout pelin alussa näkyvää pientätekstiä. ja muutenkin värit oli tummat.

    mutta sitten hankin Microsoftin oman SCART kaapelin ja tuli todella merkittävä parannus kuvanlaatuun. nyt kuva on niin terävää että on joutunut tv:stä säätämään kuvaa pehmeämmälle :D ja värit huomattavasti kirkkaammat mitä aikaisemmin
     
  10. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    koska kuvaputkissa nyt vain sattuu olemaan niin onneton resoluutio.
     
  11. qwerty83

    qwerty83 Regular member

    Liittynyt:
    06.09.2006
    Viestejä:
    159
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No joo, mutta silti pitää olla melkoinen puusilmä, ettei huomaisi esim. tekstuurien eroa :)
     
  12. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    niimpä :D
     

Jaa tämä sivu