1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Xbox ja digitaaliset äänet

Viestiketju Alkuperäinen Xbox -osiossa. Ketjun avasi kuqu 14.11.2003.

  1. kuqu

    kuqu Regular member

    Liittynyt:
    09.10.2002
    Viestejä:
    314
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ootteko saaneet Xboxin kautta ongelmitta digiäänet? Mulla modattu Xbox+siinä Advanced Scart kaapeli, jossa optinen lähtö. Oon vetäny optisella piuhalla optisesta lähdöstä Harman Kardonin viritinvahvistimen optiseen iniin. Ei pitäs olla vaikeaa. :/ Ei vaan pysty valitsemaan dolby digitalia viritinvahvistimesta :(

    Mikä ihmeköhän mahtaa olla vialla. Kahdella eri optisella piuhalla oon kokeillu ja sama juttu. Pitääkö jotain asetuksia rukata boxin puolella, et rupee toimimaan vai mikä mättää. Laittaakaapa ideoita tulemaan!
     
  2.  
  3. jjosk

    jjosk Member

    Liittynyt:
    09.04.2003
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En omista xboxia mutta ainakin sonyt valitsee digitaalitulosta sen oikean singnaalityypin. Laita dvd dolby digital äänillä pyörimään ja testaa toimivuus. Ei tavallista stereota pysty muuttamaan dolby digitaliksi vaikka se kuinka tulisi optisen kaapelin kautta.
     
  4. kuqu

    kuqu Regular member

    Liittynyt:
    09.10.2002
    Viestejä:
    314
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Dvd-soittimella doldy digital toimii koaksaalipiuhalla, et ei ole edellä mainitusta kysymys. Eikö siis kenelläkään ;) pelaa Xbox digitaalisilla äänillä? :( Miten virittelitte?
     
  5. jamos

    jamos Member

    Liittynyt:
    30.12.2002
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Toimii mulla ainaskin moitteetta xbox-pelit dolby digitalina 5.1.
    optinen lähtee scartjohdon kyljestä yamahan vahvarin optiseen.
    Tosin xboxissa pitää valita digitaaliäänet valikosta ensin.
     
  6. Brilleaux

    Brilleaux Member

    Liittynyt:
    09.12.2003
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siis olenko nyt ymmärtänyt oikein: X-boxista et saa digi-ääniä ulos, kuin ostamalla tuon ylimääräisen kaapelin?

    Miksi h...tissä!? Todella ärsyttävää tuollainen lisävarusteiden pakkokauppa, jos näin on.

    Miksei optinen liitäntä voi sijaita itse laitteessa? Käsittääkseni signaali siis tulee laitteen takalevyssä olevaan liittimeen sähköisenä? Ja ylimääräisessä lisävarustejohdossa se on optisena? Turhaa signaalin muuntamista sähköstä valoksi?

    Jos vouhotan turhaan, ja itse laitteessa on optinen liitäntä, hienoa! (näin toivoisin asian olevan:) )

    Jos optiseen liitäntään tarvitset lisävarustekaapelin, niin ei voi kuin ihmetellä taas Microsoftin tempauksia:(
     
  7. hjuw

    hjuw Guest

    Onko sulla xboxin asetuksista äänivalinnat oikein? Itselläni ainakin toimii dd-äänet hyvin.

    Brilleaux:
    Olet ymmärtänyt oikein. Tosin piuhaa ei ole pakko ostaa, voihan sen digioutin modata itse laitteeseenkin...

    Muutenkin x-boxiin kannattaa hommata rgb-kaapeli, niin eipä tuo optisella ulostimella oleva malli nyt suuri investointi ole.
     
  8. Brilleaux

    Brilleaux Member

    Liittynyt:
    09.12.2003
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    hjuw: Löytyisiköhän jostain ohjetta tuohon modaukseen:)
    Ei se kaapeli investointina iso ole, ja RGP-kaapeli kannattaa joka tapauksessa hommata, se on totta.
    Mutta periaatteesta ärsyttää moinen pakkopulla:(
    Mukavampi ja käytännöllisempi olisi jos optinen lähtö olisi itse koneessa? Erillisenä liittimenä.

    Yleensäkin typerää, jos koneen persieessä kerran on lähtö sähköisessä muodossa, muuttaa sitä taas valoksi?

    Onnistuiskohan siitä alkup. liittimestä ottaa signaali koaksiaalisena(sähköisenä)?
     
  9. hjuw

    hjuw Guest

  10. Brilleaux

    Brilleaux Member

    Liittynyt:
    09.12.2003
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    hjuw:
    Kiitokset tiedoista!:)

    Ei tuolla hinnalla kannata kyllä itse tehdä, asia kiinnostaa vain muuten:)

    Mistä muuten tuolla hinnalla löysit?
     
  11. hjuw

    hjuw Guest

    Löysin sieltä mistä muutakin olen ostanut, eikä tyytyväisempi voisi olla. Eli:

    http://www.cheapestmods.com/

    18,30€ näyttäisi tuo piuha olevan.
     
  12. kuqu

    kuqu Regular member

    Liittynyt:
    09.10.2002
    Viestejä:
    314
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tervepä-terve, ite kämmäsin tän homman. Vahvistimen puolella oli se ongelma. En ollu muistanu avata optiselle linjaa. Analoginen oli valittuna. Tuuppasin tilalle optical, niin johan rupesi äänet jytisemään ihan eritavalla. Ei helkutti, kun säikähin kun jysäytin Colinissa auton "kanjoniin," rupes vähä takakajarit+suppari hönkimään :D
     

Jaa tämä sivu