1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

xbox 360 ja WLAN

Viestiketju Xbox 360 -osiossa. Ketjun avasi faeton 27.11.2008.

  1. villeke

    villeke Member

    Liittynyt:
    19.09.2006
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No niin, minäkin olin jo valmis ostamaan tuon Buffalon Ethernet-muuntimen (saa langallisen laitteen langattomaksi) mutta mutta.... Verkkokauppa.com:ssa olikin JUMI!!!

    Varasin laitteen, ettei tulisi turhaa ajoa ees-taas pitkin Hesaa, ja kas kummaa; kun tultiin kauppaan niin pienen kiertelyn jälkeen kun tultiin noutopisteeseen minun numero oli 138 ja menossa oli 72!!! Menin palvelukassalle ja sain arvion että "JOULUruuhkaa ja kestää ehkä 50 minuuttia. No, sanomatta selvä että sinnehän se jäi. Ei pidä tavaran etukäteen tilaamisen jälkeen olla niin pitkä ostoaika liikkeessä....
    :-(

     
  2.  
  3. villeke

    villeke Member

    Liittynyt:
    19.09.2006
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No, niin. Nyt se Buffalo on käärittynä joulupaperiin ja odottaa vain jouluaaton riemua kun se pullahtaa paketista esiin. Ja ruvetaan "virittämään" ko tuotetta.

    Meidän tapauksessa joudumme käsin konfaamaan (=säätämään) Buffalon luomaan yhteyden Zyxel P-660HW D1 ADSL-purkkiin. Joten siinä on vielä suuri mahka että asiat menee pieleen.
    Mutta rapotoin siitä sitten kun aatto saa ja lahja tulee käyttöön.
    T Villeke
     
  4. Iguanodon

    Iguanodon Guest

    Itselläni on myös tuo sama Zyxel:in modeemi ja jouduin Buffalon käsin säätämään siihen, varsin helposti onnistui.
     
  5. villeke

    villeke Member

    Liittynyt:
    19.09.2006
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei Iguandon ja muut lukijat!

    Joulu meni ja lahjat avattiin. Buffalokin viritettiin. Toisella koneella (PC1, johon ADSL purkki/hubi on kiinni) ei löytänyt verkkoa. Mutta toisella koneella (PC2, jossa wlan) löysi. Ja media center toimii kyllä (eli internet on toimiva) mutta se herjaa että on hidas yhteys eikä ole hyvä TV:lle tai HD lähetyksille. Enpä minä niin tarvitsisikaan mutta olisi hauska koettaa katsella PC:n kovalevyllä olevaa (vaikkapa DVD-muotoista leffaa...mutta nyt näyttää siltä että bandwith ei riitä. Miksi näin on? Onko se siitä syystä kun olen XBOX360:lla yhteydessä ensin PC1:een (jossa siis WLAN) ja sitten wlanin yli verkkoon?

    Miksiköhän se toinen kone ei osannut löytää verkkoa (siinähän piti kykeä Buffalo PC2:n ethernet töpseliin) mutta toinen löysi ADSL purkin...


    EDIT: vaikka uutta viestiä ei tänne enää saanut laittaa... niin silti uskalsin tänne loppupuolelle tätä omaa viestiä editoida sen verran että haluaisin kertoa muille tän asian kanssa painiskeleville että tuo BUFFALO-XBOX360 WLAN on toiminut kuin junan vessa. Eli aivan erinomaisesti! :-D Kun kaiken lisäksi samaa Buffaloa voi käyttää joko samaan aikaan tai sitten eri aikaan Internet liittymänä olohuoneessa... niin olisnko voinut jotain vielä paremmin toivoa. NO en tällä erää. Eli homma pelittää tosi sujuvasti eikä se ole tainnut kertaakaan seota. Lisäksi vanhempaa läppäriä voi käytellä huolettomasti nettiselaimena olkkarissa... jos tarvitsee. Hieno peli se Buffalo!
     
    Viimeksi muokattu: 26.10.2009
  6. Iguanodon

    Iguanodon Guest

    Konfiguroitko sen Buffalon sillä Buffalon ohjelmalla ensin? Valitsit Wlan-modeemmin/Wlan-tukiaseman johon yhteys muodostetaan, DHCP päälle ym...
     
  7. alpi

    alpi Member

    Liittynyt:
    15.11.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    hommasin tollasen xbox 360 verkkosovittimen boxiini, mutta se ei löydä wlan verkkoa meidän kotoa, ei sitten millään.. vaikka tälläinen on kyllä olemassa! missä vika? :(
     
  8. Mi_Kaheli

    Mi_Kaheli Member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni ei mitään ongelmaa tuossa ollut.
    Onko verkkosi varmasti asetettu näkyväksi (SSID)
    jos ei näy verkkoa, niin voit koittaa laittaa asetukset käsin, eli kirjoitat verkon nimen salaus-avaimen ym tiedot.
    Muista verkon nimi kirjoittaa käyttäen samoja isoja ja pieniä kirjaimia, mitä nimi oikeastikkin sisältää.
    (Mikäli ne nyt käsin saa kirjoitettua)
     
  9. alpi

    alpi Member

    Liittynyt:
    15.11.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    verkon pitäisi olla näkyvissä, koska esim. puhelimen wlania käyttäessä verkko näkyy heti ja pyytää salasanat sun muut... mutta tuon xboxin kautta näin ei ikävä kyllä tapahdu... miten voi olla mahdollista?
     
    Viimeksi muokattu: 21.01.2009
  10. Tenutus

    Tenutus Member

    Liittynyt:
    23.01.2009
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse yrittänyt tämän iltaa saada yhteyttä toimimaan, mutta yhteyttä testattaessa ei edes tukiasemalle asti reitti näytä toimivan.

    Joten onkohan mulla toi itse sovitin risana?

    Tossa sovittimen toisessa päässä näyttäs olevan jonkinlainen lamppu, mutta ei siinä mulla missään vaiheessa kyllä pala minkäänvärinen valo.
     
  11. tarelius

    tarelius Member

    Liittynyt:
    04.02.2009
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hommasin juurikin wlan tukiaseman, kun tuo wlan sovitin tuli boxin mukana. Sovittimen toiminta on ollut jotenkin outoa. Välillä valo sytynyt, kun koneen käynnistää. Naapureiden wlanverkot on saanut haettua näkyviin. Toisinaan sovittimen valo pysyy pimeänä ja silloinhan langattomia verkkoja ei haeskella, kun boxi ei tunne, että koko sovitinta on persuksissa kiinni.

    Nyt taas, kun olisi pitänyt asennella oikein toimintaan ni eipä tule valoa ikkunaan.
     

Jaa tämä sivu