Itekkin pitäis kyseinen operaatio suorittaa, boxi venaa pakattuna himassa mutta UPSin noutoajat tuottavat ongelmia työssäkäyvälle ihmiselle. Ilmeisesti koko päivä pitäis viettää kotona odotellen noutajaa. Töistäkään nouto ei onnistu koska on liian iso talo ja UPSin työntekijöillä ei ole työpuhelinta jolla voisi soittaa tuomaan koneen alas :]
PS:n sivuilta kun tilaa huollon niin siellä voi valita olikohan 15min tarkkuudella ajan jolloin hakevat boksin pois, ei pitäisi uottaa ongelmaa..
kyllä se vaan tuottaa ongelmia, viimeinen noutoaika on 16:00, vaikka vaihtoehtoja on valittavan sen jälkeenkin
ainakin itse sain suoraan uuden ohjiamen kun yksi nappliu ( left bumper) ei toiminut... kannattaa sitten jos et saa ( tai jos saatkin) takuuseen sen niin ostaa tuollainen avain joka siihen käy ( taisi olla turva torx T10 tai jotain vastaavaa... laita viestii jso tarviit tarkan =) ) niin sen saa auki helposti ja aika varmasti korjattuaa sitten sen nappulan, topd näk esim tippunut ohjain niin vääntynyt vain hieman pois normaalist asennostaan...
Nyt ärsyttää... Olin hankkinut xbox 360:nen noin vuosi sitten ja elien huomasin, että boxi alkoi pitämään hirveää mekkalaa ja ei enää suostunut pyörittämään mitään pelejä. Kysyisin vaan, että paljonko boxin lähettäminen Saksaan huoltoon maksaa ja tarvitaanko siihen mukaan kuittia? Ongelma http://www.youtube.com/watch?v=aaoPDfFYuhA
Et joudu mitään jos vakuutat ettei näin voi käydä vuoden vanhalle tuotteelle. Jos eivät korvaa, turvaudu kuluttajasuojaan ja he pistävät Microsoftin maksamaan kyseisen vahingon. Pidä vain puolesi etkä maksa mitään. Aloita soittamalla Microsoftille, etkä missään vaiheessa anna periksi ja sanot olevasi pettynyt jne. ja heidän on pakko korvata se.
ei tarvitse maksaa mitään, soitat vain tuonne mikkisoftan palvelu numeroon jossa sitten he kysyvt konsolin tietoja( ota tiedot ylös koneen takaa enne soittoa), sitten täytyy cvain ilmoittaa UPS:lle(kuljetusfirma) että milloin tulevat hakemaan koneen veks, koko ruljanssi kestää ylkeensä noin 3 viikko ja hyvikseksi saat 1kk live aikaa.
Kiitti neuvoista =D Huomasin tuossa juuri että en löydä takuulappua mistään, eli pystynkö saamaan ilmaisen huollon jne, jos minulla ei ole takuulappua?
Oma boksini on tällä hetkellä huollossa ja siinä ei ole hdmi liitäntään ja ei ole Falconia. Nyt siis kysyn että tuleeko sieltä huollosta takaisin Falcon emolevyllinen boksi ja vielä hdmi liitännällä?
Kolmas kerta toden sanoo. Nyt vaadin jo korvauksia, jos ei heru niin kuluttajansuojaan otan yhteyttä ja kysyn heiltä mitä voitaisiin tehdä. Saadakseni edes jotain korvauksia irti tästä paskasta. Pistäisivät edes HDMI-liitännällisen boksin takaisinpäin. Saatana.
Nyt soitin asiakaspalveluun, ja pitääpi sanoa että kohtalaisen huono palvelu. Asiakaspalvelu lähti käyntiin kun kuului "Häxböx asakaspalal ABNSDANDASNSDA". Ei mitään selvää saanut siitä alkuesittelystä. No homma sitten hoidettiin, ymmärrysvaikeuksien kera. Tiesin kaiken mitä piti tehdä, sillä 3.kerta käsillä, ja siellä se vaan horisi tuntemattomalla kielellä. Numerosarjat se osasi sanoa, thank god. Mutta sitten tuli vaikeuksia kun oli pakko piikitellä. Kysyin että miten he selittävät sen että konsoli menee 3 kertaa rikki, 2 kertaa alle puolen vuoden sisällä. No, lukkoonhan se meni. "No, siis meillä on aina tavoitteena paras mahdollinen xbox-kolmekuusnolla-kokemus(whatever) ja siksi soitatte tänne". Okei, siis "xbox-kolmekuusnolla-kokemukseen" kuuluu se että konsoli sanoo itsensä irti 3 kertaa? Yeah, right. No sitten kysyin onko tästä saatavilla minkäänlaista kompensaatiota, korvausta? No, se 1kk Live-kortti on kuulemma se. Sanoin että sehän on vain korvausta siitä menetetystä Live-ajasta joka Saksan korjausreissun takia jää hyödyntämättä, eikä mistään oikeanlaisesta korvauksesta voida tuossa puhua. No sitten väitän että kuluttajansuojalaki voisi olla eri mieltä, sillä 3 kertaa rikki meneminen ei voida pitää luotettavana tuotteena, jona sitä kaupitellaan. No, palvelija alkaa sössöttämään sitten jotain, että näissä asioissa ei merkitse mikään muu kuin Microsoftin politiikka, ja tämän Microsoftin politiikan mukaan tästä ei korvata mitään ekstraa. No, kysyin sitten että meneekö Microsoftin politiikka Suomen kuluttajansuojalain edelle? Vastauksena tuli "kyllä". Lopetin puhelun piakkoin, kuitenkin kysyen vielä palvelijan nimeä josta aluksi en selvää saanut. Vastaus: "Asnndsnas". Anteeksi? "Anaztasia". Näin tänään. Soitan vielä ainakin kuluttajansuojaan jos pystyisin jotain irti repimään. Ja kun viime kerralla en valittanut lievästi kärsineestä Halo 3-skinistä, niin nyt sen kyllä huollon jälkeen teen.
Toivottavasti saat velokki jotaan irti siit, toihan menee jo vähän yli et 3x levii tossa ajassa :E .GOOD LUCK=)
Nyt tuli vastaus kuluttajaneuvojalta: Ei tuosta mitään korvauksia kyllä tule, mutta kyllä Microsoft menee aika "on the razor's edge", kun rikkoo noita rajoja sillä joillakin kestää huolto sen 4 viikkoa. Ja menee koko ajan niiden äärirajojen mukaan.
onpas löysää paskaa toi kuluttajansuojapätkä, ympäripyöree laki mikä ei takaa oikeestaan mitään suojaa :S
Kaveri oli ostanut xboxin silloin kun tuli markkinoille, ja tähän asti ainoastaan 5 kertaa mennyt rikki. Korvauksena hän on saanut muistikortin, pelin ja reilusti xbox-live aikaa. Eli olette onnekkaita ne, joilla vain hajonnut muutaman kerran.
Nyt on pakko vuodattaa.. Ostin 13.6.2008 xboxin verkkokaupasta ja kone alkoi vittuilemaan vasta heinäkuun lopussa. Asiakaspalveluun soitin muutaman kerran eikä kertaakaan suomeksi saanut palvelua joten annoin olla. Kone siis toimi ajoittain tässä vaiheessa. Sitten ilmeistyi NHL09 (11.9.) ja ostin sen heti ja pari lavaa kullankeltaista Koffia ja ajattelin pelata parit pelit, vitut siitä mitään tullut. Näytössä ihme neliöitä, asema piti ääntä kuin hammaslääkärin pora ja peli tilttas aina kun piti alkaa pelaamaan. Vaihdoin varmuuden välttämiseksi pelin kaupassa ja sama juttu. Soitin aspaan ja siinä sitten suomi-viro sekotuksella selviteltiin asiaa ja akka perkele siellä pokkana väitti että on HD-kaapeli paskana. No lopulta sil meni hermo kun väitin et tuskin on ja laitto luurin kiinni. Soitin uudelleen ja eri henkilö vastasi, tämä osasi jopa suomea. Kerroin tilanteen ja hän oli sitä mieltä ettei muuta kuin kone pakettiin ja UPS noutaa. Siis kaljaa koneeseen. Seuraavana aamuna (perjantaina) soi ovikello ja UPS:han se siellä oli konetta hakemassa. Tässä vaiheessa näytti hyvältä ja olin oikein luottavaisin mielin. Kaljakaupan kautta viikonlopun viettoon. Seuraavana tiistaina tuli sitten postia Saksasta tai Tanskasta tai jostain sieltäpäin. Olivat lähettäneet uuden HD AV-kaapelin kotiin. Kiitti, mä haluun mun koneen. Nyt maanantaina, 6.10.2008 tuli kone "korjattuna" (emolevy vaihdettu) ja LIVE GOLD aikaakin tuli 1kk. NHL09-vierotusoireiden riivaamaana kytkin koneen rauhallisesti noin sekunnin sadasosassa paikalleen ja kone perkele tekee samaa kuin ennen huoltoon lähetystä.. Tyhjät pullot kauppaan ja kaljaa siis.. Aspaan en ole saanut soitetuksi vielä mutta huomenna on koko päivä aikaa, katsotaan mitä seuraa.. UPS:n toimintaa en kehu palautuksen osalta. Netissä luki seurantatiedoissa että kone tulee 3.10. ja odotin koko päivän kotona muuten, mutta kävin kaljakaupassa 50 metrin päässä. Keikka kesti n.10min., kaupassa ei ollut oikeastaan ketään mun lisäksi, kaupan ovelta näkee mun kotiovella suoraan ja eikös sillä välin ollut UPS-homo käynyt. Ei voinut edes soittaa tai odottaa sitä paria minuuttia. Viikonloppu tuli kalliiksi ku joutu menee kaverille pelaa peliä ja kaljaa juomaan. 6.10 oli sitten toinen palkaton vapaapäivä UPS:n takia. 15.7. ostin jopa uuden hienon telkkarinkin ku olin innoissani xboxin takia, 1400€ kaljarahaa meni siihenkin.. Katsotaan miten tarina jatkuu... Taidan ottaa opikseni, mennä kauppaan ja ostaa uuden xboxin sekä tolkuttoman määrän kaljaa. 20.10. sitten jälleen tuli toimintaa. Soitin Xbox-numeroon kyselläkseni miksei mitään tapahdu. Siinä kun hetken tilitin etten ole kovin tyydyttynyt niin lupasivat että UPS:n poika noutaa kotoa vanhan ja heti kun kone saapuu Saksaan (hyvän oluen maa) lähettävät aivan uuden.. Sopii mulle. Takuu näkyi heidän tiedoissaan loppuvan vuoden lopussa ja sain siihenkin loistavan ohjeen mitä tehdä, omani kun ostin kesäkuussa: Skannataan kuitti josta näkyy ostopäivä ja lähetetään se sähköpostilla osoitteeseen : Xboxsup3@microsoft.com . Lisäksi tietoihin etunimi, sukunimi + laitteen sarjanumero.. Eikun oluelle... 21.10. Olin 15 minuuttia poissa kotoa ja eikö UPS:n paskiainen taas käynyt silloin oven takana !! MIKÄ VITTU ETTEI NE HOMOT OSAA SOITTAA ENNENKUIN TULEVAT HAKEMAAN PAKETTIA !!! Varmat vitutuskännit..