1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

xbox 360 huolto

Viestiketju Xbox 360 -osiossa. Ketjun avasi Pume 07.03.2007.

  1. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Homma vaan tahtoo mennä sillä tavalla että maahantuoja sanelee liikkeelle ohjeistuksen näihin tapauksiin. Maahantuojalle se taas sanellaan tässä tapauksessa Microsoftin toimesta. Eli heidän kantansa on, että kaikki laitteet Saksaan.. (eriasia onko tämä järkeenkäypää).

    Jos liike vaihtaa vastoin ohjeita laitteen uuteen, jää se silloin tietenkin heidän tappiokseen. Siksipä epäilen että henkilö joka esim. sinulle on boksin uuteen vaihtanut ei ole ollut tietoinen näiden vehkeiden takuukäytännöstä. Siitä siis tuo "uskallus" kysymys.. ;)
     
    Viimeksi muokattu: 19.03.2008
  2.  
  3. Lerppu86

    Lerppu86 Active member

    Liittynyt:
    07.01.2008
    Viestejä:
    3,489
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    Toki tämäkin on aivan mahdollista.. Noinkin isossa liikeessä kuin Prismoissa henkilökunta ei välttämättä ole, saati sitten pysty olemaan niin tietoinen asioista kuin pienemmissä liikkeissä.. Minäkin vatvoin tuota kone asiaa pariin otteeseen eri myyjien kanssa ja sain kyllä sellaisia tarinoita kuulla että ohhoh...

    Myyjän mielipide oli noista takuu asioista että yksityisen on niitä joskus kovin vaikeaa saada menemään läpi. Minä kirjoitin reklamaatio kirjeen koneen mukaan jossa siis asiakkaana kerron mikä konettani vaivaa.

    He sitten lähettävät sen eteenpäin ja antoivat hyllystä uuden tilalle. Näin ainakin asiakas pysyy tyytyväisenä.

    Kyllä minä uskon sitä myyjän tarinaa.. Tuntui tietävän kyllä mitä tekee. varsinkin kun niitä oli tapahtunut useita viimeisen vuoden aikana.. Luulisi että olisi hänkin saanut palautetta toiminnastaan ellei se menisi ohjeiden mukaan. Ikäviähän nämä tällaiset asiat aina on mutta onneksi suurimmissa osissa tapauksia hommat saadaan hyvin pakettiin.
     
  4. alex2209

    alex2209 Member

    Liittynyt:
    09.04.2006
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
     
  5. jl78

    jl78 Member

    Liittynyt:
    10.10.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Takuu on 36kk = 3 vuotta... Niin ainakin minulle juuri eilen vahvistettiin Xbox 360 tuesta, kun sinne soitin Eliten hajoamisen vuoksi.

    Mitään pakkausmateriaaleja en UPS yhtiöltä saa, vaan käskivät asiakastuessa ( suomeksi, erittäin asiallinen ja mukava puhelu ) pakkaamaan "johonkin" pakettiin. :)

    Arvio palautukselle Tsekeistä on noin 3 viikkoa.... ARGH!! Pikkasen pistää "v***maan". Mutta minkäs teet?
     
  6. velokki

    velokki Member

    Liittynyt:
    08.01.2006
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tsekeistä? Menevätkö Elitet sinne, vai onko korjauksia kahdessa paikkaa?
    Kaikki kavereiden/tuttujen/foorumilaisten hajonneet 360:t mitkä tiedän ovat menneet Saksaan...
     
  7. jl78

    jl78 Member

    Liittynyt:
    10.10.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Näin ne ilmoittivat Tuesta. Kysyin sen tosiaan minne asti lähtee, niin sanoi reippaasti heti että Tsekin maalle ;)
     
  8. Sponce

    Sponce Member

    Liittynyt:
    02.04.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itellä meni boksi rikki reilun vuoden käytön jälkeen. Kolme valoa vilkku ja virheilmoitus E74. Soittelin tukeen ja käski lähettää saksaan. Kone lähti saksaan huoltoon 15.2.2008 ja tuli huollosta 5.3.2008 emolevy oli vaidettu. Kone käynnistyi normaalisti, mutta värit olivat mustavalkoiset. Aluksi epäilin, että TV:ssä vika mutta ei ollut.

    Soittelin tukeen uudestaan sanoivat että voi kokeilla uudella HD AV- kaapelilla, koitin ei auttanut. Soitin jälleen tukeen ja käskettiin lähettämään jälleen saksaan. Kone lähti siis uudestaan saksaan 6.3.2008 ja tuli takaisin 26.3.2008, tällä kertaa oli vaihdettu DVD-asema. Kuva oli edelleen mustavalkoinen.

    Täytyy sanoa että rupesi pikkasen ottaan jo päähän ku ei konetta saada kuntoon.

    Ajattelin että enää en konetta saksaan lähetä ja päätin soittaa netanttilan asiakaspalveluun, koska olin sieltä koneen ostanut. Käskivät lähettää koneen netanttilalle takaisin tai viedä lähimpään anttila myymälään joka lähettää koneen edelleen ja kaikki mitä paketissa tuli mukana ostohetkellä.
    Tänään soitettiin netanttilasta, että uusi kone laitetaan tulemaan.

    Olis vaan heti pitäny soitella netanttilalle eikä minnekkää xbox:in tukeen, vaikka ei mulla mitää pahaa sanottavaa oo xbox:in palveluista sain sieltä kaks kuukautta ilmasta gold live aikaa ja yhen pelin.

    Semmonen tarina vielä ku tietäis miten se päättyy. Ehkä perjantaina jo tiedän.
     
  9. puppe_b

    puppe_b Regular member

    Liittynyt:
    02.04.2005
    Viestejä:
    843
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oma boksini on ollut kerran huollossa, jonka jälkeen asensin siihen ulkoisen usb-tuulettimen. Tällä hetkellä käytössä 1x80mm ja 1x120mm tuulettimet työntämässä viileää ilmaa konsolin sisään. Tässä copy-pastattu ohje vanhemmasta postauksestani (alkää antako myyntipuhemaisen kirjoitustyylin hämätä):

    "
    Lähteet:
    http://www.cubeowner.com/forums/index.php?showtopic=9632
    http://www.metacafe.com/watch/701904/usb_powered_fan/

    Ohjeet:

    -Osta tai ota vanhasta koneesta hiljainen 80mm tuuletin. Katso yllä olevat linkit ja rakenna niiden perusteella oma usb-tuuletin.

    -Liitä rakentamasi tuuletin poikittain makaavan konsolin oikeaan laitaan, eli konsolin "pohjaan". Tuuletin kannattaa laittaa puhaltamaan ilmaa konsolin sisään pohjan keskikohdan vasemmalle puolelle, jolloin ilmavirtaus kohdistuu konsolin sisällä oleviin siileihin parantaen ilmankiertoa.

    -Viilentävän vaikutuksen huomaa vaikkapa kun pelaat ensin pari tuntia jotakin peliä ja kokeilet kädellä kuinka kuumaa konsolin ulos työntämä ilma on. Usb-tuulettimen asennuksen jälkeen uusit pelisession ja lopuksi kokeilet kuinka kuumaa ilmaa konsoli työntää ulos tällä kertaa. Huomaat varmasti eron. Ilma on viileämpää!

    -Lisä tuulettimen virka on lähinnä auttaa konsolia hengittämään paremmin. Konsolin omat tuulettimet hoitavat ilman sisään imemisen ja ulos työntämisen, mutta kun pohjaan lisätään uusi tuuletin työntämään viileää ilmaa sisään, niin konsolin omat tuulettimet hoitavat vain kuuman ilman ulos työntämisen. Taakka jakaantuu tasaisemmin.

    -Takuu säilyy, sillä usb-tuuletin asetetaan konsolin ulkopuolelle. Itse asensin oman tuulettimen paikalleen neljän tukevan kuminauhan avulla. Tuulettimen reunoihin laitoin kumipäällystyksen, mikä esti tuulettimen resonoinnin konsolia vasten.

    Kysykää, jos jotain jäi epäselväksi. Kannattaa kokeilla!

    edit: moni kaupallinen xbox 360 jäähdytysratkaisu perustuu täysin samaan periaatteeseen.
    "
     
  10. alex2209

    alex2209 Member

    Liittynyt:
    09.04.2006
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    se kannattaa tässäkin tapauksessa muistaa,kun laiteeseen tulee jotain vikaa takuuaikana niin yhteys liikkeeseen josta ostettu.Tässä tapauksessa liikkeen kuuluu soittaa sinne tukeen ja hoitaa viallinen laite huoltoon.Se ei siis ole kuluttajan homma soitella tuotetukiin...
     
  11. velokki

    velokki Member

    Liittynyt:
    08.01.2006
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ja Nyko Intercooler tunnetusti paskoi konsoleita sekoittaessaan sen tuuletusjärjestelmän. :/
    Ei siinä mitään, tuo tuntuu ihan toimivalta systeemiltä, mutta Intercooler on vianaiheuttajana tunnettu.
     
  12. puppe_b

    puppe_b Regular member

    Liittynyt:
    02.04.2005
    Viestejä:
    843
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    [​IMG]
    Nyko Intercoolerin jäähdytys ei pohjaudu samaan menetelmään jonka kuvasin yllä.
     
  13. thejammy

    thejammy Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2006
    Viestejä:
    1,823
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    niin tuo nykon tuuletin kai "pöllii" osan virrasta välistä, tai siis kaiketi lisää virtaa josta oksi ei sitten oikein tykkää...
     
  14. velokki

    velokki Member

    Liittynyt:
    08.01.2006
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jaa no sitten en tiedä. Mutta kun sanoit että moni kaupallinen jäähdytysratkaisu perustuu tuohon, niin ekana tuli mieleen intercooler. :)

    Soz my mistake.
     
  15. velokki

    velokki Member

    Liittynyt:
    08.01.2006
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuli sitten tänään boksi huollosta, 2 viikkoa 1 päivä meni. Nopeuteen olen hyvin tyytyväinen.

    Mutta mutta...

    Minulla on siinä sellaiset laimeat 32.90€ Halo 3-skinit päällä. No, eiväthän ne sieltä ehjänä takaisin tulleet.
    Ei niissä paljon ole damagea, mutta se vähäkin siitä skinistä tekee käyttökelvottoman. Meinaan kun sieltä joistain damaged-kohdista paistaa 360:sen valkoinen väri tummien skinien seasta. Kuvittele punaiseksi maalattu auto jossa on jäänyt peilit sinisiksi.

    Nuo skinit ovat aika laimeat, joten on ihan kiva päästä niistä eroon, mutta ei h****tti vie jos en korvauksia vaadi. Live-aikaa ainakin se 3kk. Pistin alunperinkin viestin mukaan, jossa sanoin että tahdon Live-aikaa enemmän kuin 1kk. No, ei sieltä mitään enempää tullut.

    Varsinkin nyt kun skinit ovat kustut, niin korvauksia perkele.
    [​IMG]
     
  16. harryy

    harryy Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2005
    Viestejä:
    295
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    28
    Voin kertoa, että ei näitä tappioksi firman puolesta vaihdella vaan ihan mikkisoftan piikkiin menee. Ja toisekseen: jos jokin pulju on keksinyt oman takuukäytännön (lue: MS) nii sitä tulee noudattaa, vaikka kuinka v**utt**s. Voin kertoa että aikanaan kun asiakas toi laitteensa huoltoa varten myymälään, otimme yhteyttä mikkisoftalle joka sanoi että pyydä asiakasta soittamaan itse; kuulemiin.
     
  17. alex2209

    alex2209 Member

    Liittynyt:
    09.04.2006
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei ei,Liikkeen kuuluu ottaa yhteyttä mikkisoftaan.Kuluttajasuojanlain mukaan liikkeen kuuluu hoitaa tuoteen huoltoon järjestäminen.
     
  18. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Niinhän se on , mutta minkäs teet jos microsoft moiset ehdot sanelee? Ei kai sitä laitetta nyt siellä jälleenmyyjänkään luona aleta huoltamaan. Kyllähän sen varmaan sitäkin kautta lopulta huoltoon saa kun kunnolla tappelee. Eikö ole kuitenkin kaikki huomioon ottaen parempi, että asiakas itse soittaa sinne ms:lle, kuten on toivomus? Paljon nopeammin on boksi taas kunnossa, kun jää turhat välikädet pois..
     
  19. velokki

    velokki Member

    Liittynyt:
    08.01.2006
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No siis kuluttajansuojalakihan edellyttää myyjää hoitamaan asian kuntoon. Jotkut liikkeet saattavat suoraan lykätä uuden boksin käteen ja sen jälkeen soittaa Microsoftille ja hoitaa asiat paremmalla ajalla.
     
  20. mcmopo

    mcmopo Active member

    Liittynyt:
    01.07.2003
    Viestejä:
    1,507
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    68
    Itse voisin valaista hieman mitä itse voi boxille tehdä.

    Eli minun kohdallani huoto oli hieman erilainen. Ostin boxin jo valmiiksi rikkinäisenä (ring of death). Eli tarkoituksena oli korjata tuo laite. Aloitin elvytyksen purkamalla boxin kuoret ja lämmitin siiliä kuumailma puhaltimella kunnes käry rupesi noudemaan ja pistin samalla hopeatahnan vanhan liisterin tilalle.

    No laite toimi hyvin kuukauden päivät kunnes hajosi uudelleen, jolloin toistin tuon saman homman. Kun laite hajosi lopulta kolmannen kerran niin iteltä meni hermot ja lähdin selvittelemään vikaa tarkemmin. Niinkuin kaikki tietää vian syyksi paljastui ylikuumentuminen.

    Taman jälkeen aloitin vesijäähdytyksen tekeminsen jonka jälkeen laite on toiminut ongelmitta yli puolivuotta.

    Eli boxin voi korjata itse, mutta on tosiaan varauduttava siihen että korjaus ei kaukan aikaa ellei rakenna parempaa jäähdytystä. Mutta tähän mennessä olen korjannut 5 lootaa joista 3kpl on toiminut ongelmitta yli vuoden korjauksen jälkeen. Eli jos takuu on mennyt umpeen niin on ihan varteenotettava keino yrittää korjata itse, mutta silloin on suositeltavaa parantaa jäähdytystä huomattavasti että laite toimii varmasti (on nimittäin aika hankala avata).
     
  21. kristojo

    kristojo Member

    Liittynyt:
    25.04.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mitenkäs, kun on tällainen tapaus;
    Premium setti ostettu Suomen julkaisupäivänä, myöhemmin dvd-aseman firmis päivitetty 'varmuuskopioita' lukevaan.

    Onko takuuta enää jäljellä, meneekö tollaisenaan takuuhuoltoon vai pitääkö firmis päivittää ensin orkkikseksi?
    Kauanhan tuo kesti.

    Minne pitää soittaa tai ottaa yhteyttä että saa ohjeet takuuhuoltoa varten.
    Kiitokset avusta etukäteen!

    - Jouni
     

Jaa tämä sivu