1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

XBMC:llä käsiksi pc:n filuihin?

Viestiketju Alkuperäinen Xbox -osiossa. Ketjun avasi angelmoon 06.04.2007.

  1. angelmoon

    angelmoon Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    207
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    millaiset asetukset xbmc:rissä pitää olla jotta pääsee kattelee ja kuuntelee tiedostoja pceeltä? olen yrittänyt jo useaankertaan mutta aina xbmc ilmottaa vaan että ei saatu yhteyttä palvelimeen tai työryhmää ei löytynyt. olen vähä ulapalla vielä näiden verkko asioiden kanssa. xbox on reitittimen kautta koneessa kii, ja olen saanut boksin näkymään resurssienhallinnassa "lisää verkkosijainti" toiminnon avulla. tietsikassa winxp home. käsittääkseni xpeessä pitää tehdä kotiverkko, olen sen "määritä kotiverkko kotiin tai yrityksen käyttöön" toiminnon avulla tehnyt ja kokeillut useat kerrat eri verkkotyyppejä, vai pitääkö se olla joku tietty? pitäisikö xboksin näkyä siellä xp:n työryhmässä jos kaikki on ok?
     
  2.  
  3. mcmopo

    mcmopo Active member

    Liittynyt:
    01.07.2003
    Viestejä:
    1,507
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    68
    No periaatteessa Xboxissa pitäisi voida käyttää automaattisia asetuksia. Ja kannattaa myös tarkastaaa että koneella ei ole mitään palomuuria mikä estäisi tuon yhteyden (esim. f-secure ei toimi ilman säätöä vaikka sammuttaisit sen).
     
  4. angelmoon

    angelmoon Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    207
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo mulla on automaattiset asetukset xbmc:ssä ja f-secure koneessa, mut eikös täs pceelläkin jotaa verkkoasetuksia pitä tehä? ja jostaa olin lukevinaan että XboxMediaCenter.xml tiedostoon pitäs kans jotaa tehä?
     
  5. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Jos XBMC on tarpeeksi uusi ei tohon konffitiedostoon tarvitse kajota. Ensinnäkin Xboxilla ja PC:llä pitää olla kiinteä IP. Toiseksi sinun pitää pistää jotain PC:ltä jakoon ja sallia tiedostojen jakaminen palomuurilta Xboxin IP:lle. Kummankin koneen pitää olla myös samassa työryhmässä. Sitten menet vain XBMC:hen ja valitset haluamasi kategorian esim.musiikki. Siirrät valinnan Samba työryhmä/workgroup kohdalle ja painat pädistä valkoista nappia. Sitten naputtelet palvelimen osoitteeksi PC:n IP:n. Nyt pitäis toimia.
     
  6. angelmoon

    angelmoon Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    207
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    juu onnistuin sillee että laitoin kiinteet ipeet pceehen ja xboksii, mut onkelmana tuli eteen tämä että sit en pääs koneella nettii, eikä boksikaan löydä säätietoja. kuinkas onnistuisi että netti toimisi samalla?
     
  7. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
  8. angelmoon

    angelmoon Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    207
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    juu mulla on modeemissa nat, ja mulla on se ensimmäisen tyylinen verkko. katoin komentorivillä ipconfig komennolla koneen ipeeni ja tyrkkäsin boksin asetuksiin samalla taval ku kiinteillä aikasemmin, mut boksi ei löydä konetta? mikähän vika?
     
  9. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Voitko pistää sen modeemisi sisäverkon IP:n ja PC:n IP:n? Voisi helpottaa jos tietäisi, että IP:t on ainakin kunnossa.
     
  10. angelmoon

    angelmoon Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    207
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    juu. nyt taas likuutaa vähä meiksille tuntemattomilla vesillä? modeemisi sisäverkon IP:n ja PC:n IP:n? selviääkö nää just sieltä komentoriviltä ipconfig komennolla, vai mistä nää näen?
     
  11. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Joo se PC:n IP näkyy ipconfig komennolla ja modeemin IP on se IP jolla pääset modeemin hallintakonsoliin.
    Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig /all
    Modeemin IP pitäisi olla NAT:n tapauksessa siinä Oletuskäytävä kohdassa ipconfig /all komennon tulosteissa.
     
  12. angelmoon

    angelmoon Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    207
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tämmösiä löysin.

    - 82.215.244.150

    - 82.215.244.1
     
  13. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Nämä osoitteet on julkisia IP-osoitteita eli et ole NAT:n takana. Jos pistät koneisiin yksityiset IP:t niin lähiverkko toimii, mutta netti ei ilman NAT:a. Toi oletuskäytävä IP on se palveluntarjoajan reititin jonka kautta nettiliikenteesi kulkee maailmalle.

    Mikä modeemi sulla on? Onko siinä mahdollista pistää NAT:a ja haluatko pistää edes sitä päälle? Pistäisitkö mielummin PC:hen toisen verkkokortin Xboxia varten?
     
  14. angelmoon

    angelmoon Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    207
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    juu mulla on telewellin tw-ea501 v3 ja ainakin manual väittää että nat olisi oletuksena päällä, en sit tierä. juu kyllä mä haluaisin surffailla samal ku boksilla selailisin konetta, eli nattia päälle vaan, jos seuraukset on jotenkin vastenmieliset nii sit harkitsen sitä toista verkkokorttia.
     
  15. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
  16. angelmoon

    angelmoon Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    207
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ohjeissa:
    ip:n vaihtaminen kiinteäksi kyllä onnistuu mutta ei se netti enää toimi, minkäköhän teen ny väärin? muuten ohjeet vaikuttaa hyviltä.
     
  17. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Onko se NAT päällä?

    Se modeemisi IP on 192.168.0.254. Eli pistä tällaiset IP asetukset.

    PC
    IP 192.168.0.1
    Oletuskäytävä 192.168.0.254
    DNS 192.168.0.254

    Xbox
    IP 192.168.0.2
    Oletuskäytävä 192.168.0.254
    DNS 192.168.0.254

    Sitten pistät modeemista NAT:n päälle. Selaimeen osoitteeksi 192.168.0.254. Käyttäjätunnus ja salasana ovat kummatkin admin. Sitten etsit WAN asetuksista yhteyden tyypin ja muutat sen routing muotoon.
     
  18. angelmoon

    angelmoon Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    207
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    juu mulla on sillee vähä käytetty tää modeemi ja tästä oli NAT otettu pois päältä, ja sen takii raavin tätä päätä ku en päässy modeemin asetuksii käsisksi. "luulen" et tästä eteen päin pitäs alkaa vörkkii ku saan sen NATin koht päälle, on niin outoo tää verkkomaailma. ja kiitos sul jelpeist ja vinkeist, kysellää taas jos jotaa ilmaantuu ;)
     
  19. angelmoon

    angelmoon Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    207
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    VOLA Nyt on nattii ja tehdasasetusta päällä. ja viel oli tosa xboksin takaa verkkopiuha lähten irti tosa ku tarkistelin piuhoi, liekö irron ku tonne hyllyn väliin sitä runnoin, voi voi voi voi. Ny toimii ja nolottaa. mut kiitos neuvoist edelleen.
     
    Viimeksi muokattu: 09.04.2007
  20. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Pääasia, että toimii. Nauti XBMC:n monista ominaisuuksista...itse ainakin nautin lähes päivittäin. :)
     
  21. angelmoon

    angelmoon Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    207
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tod. nautin \o/!!
     

Jaa tämä sivu