1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

X-box murrettu ilman laitteistomuutoksia

Viestiketju Alkuperäinen Xbox -osiossa. Ketjun avasi Wire 10.07.2003.

  1. Sabathius

    Sabathius Member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No niin. X linuxia ei ole vielä sattunut kohdalle, mutta kun nyt olisi uusin knoppix tarjolla ja jostain olen pieraissut sellaisen käsityksen että se Fatxää tukee, niin pyysin moisen kokeiltavaksi.

    Tätä kirjoitellessani latautuu myös 1.3Phoenix paketti joka on Complete_Singed mallia. Tarkastaessani käytössä olevia filuja huomasin, että phoemixin paketissa luki pelkkä 1.3 ilman signed tekstiä.

    Katsotaanpas miten se homma tästä etenee.

    Pahoittelen tähän ja aiempiin viesteiheni eksyneitä kirjoitushäröjä... Liiallinen pähkäily pistää pään lisäksi myös sormet sekaisin...

    Kiitos avustanne, huutelen lisää jos tarvitsee.
     
  2.  
  3. Mallu

    Mallu Member

    Liittynyt:
    09.02.2003
    Viestejä:
    82
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eh.. sab.: jos viitsisit katsoa privatemessusi niin voisit saada noi filut nopeemmin ;) Ei hirveen kauaa viitsi niitä tuolla public-sivuilla pitää.
     
  4. krasanen

    krasanen Guest

    Sain boksin takaisin elävien kirjoihin uudella HD:lla :) Mutta nyt kun siirrän kamaa boksiin, nopeus on vain 10Mbps ja vielä Half Duplex! Missähän mättää. Välissä on Crossover kaapeli... onko tuo säädettävissä jostain?
     
  5. Sabathius

    Sabathius Member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Krasanen: Muistelisin että ristiinkytketyn piuhan maksimivahti on kymppimega sekunnissa... Saatan muistaa väärin, mutta voipi johtu siis siitäkin.

    Itselläni on sellainen hauska ongelma, että x-linux ei osaa lukea boxin kovoa ensinkään, vaikka itse boxi osaa (Nooh, ei osannut HDD Driverkaan ilman että User ja GC3 oli eliminoitu winhexillä...). Hauskasti X-Linux osaa kyllä avata Boxin HDn lukituksen jos se sattuu jäämään päälle (wau!), mutta lukenut se sitä ei(Jumittuu partition checkkiin boxin HDn kohdalla), vaikka lukitus oli valmiiksikin avattu...?

    Sotkipahan X-Linux vielä XPn osionkin mennessään, mutta eiköhän siitä vielä selvitä omin avuin.

    Sanokaapas joku viisas, Lukeeko tuo Knoppix Liven uusin versio FATXää?

    Jos joku muuten ihmetteli, että mitä meinaa error 21, niin se meinaa korruptoitunutta, tai puuttuvaa partitiota boxin kovalevyllä (tulipa testattu :)
     
  6. towelie

    towelie Regular member

    Liittynyt:
    06.05.2003
    Viestejä:
    251
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    sabathius: muistat väärin itse siirtelen filuja iloisesti 70mb/s vauhdilla (leffan siirtämiseen menii pari minuuttia) pelit tosin siirtyy hitaammin kun niissä on niin paljoo pieniä tiedostoja ja niissä ei kerkee vauhti nousta kunnolla
     
  7. Sabathius

    Sabathius Member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hmmph. Olen pikkuhiljaa luovuttamassa tuon boxin softamodauksen suhteen. Filut pitäisi olla oikeat jne jne ja kaiken paikallaan, mutta vehje antaa vain erroria 13 (Dash error) tai aloittaa loputtoman boottiloopin.

    Olisin kokeillut audiohackia, mutta minulla ei ole mitään keinoa päästä laittamaan filuja User osiolle, joten se siitä.

    Olen tosin miettinyt, että minulla on phoenix paketin asennuksessa tapahtunut joku "töpseli irti" tason moka, mutta eipä ole tullut hoksattua moista vielä.

    Boxin versio on 1.0, Boxo on Pal (Uu jee, ihan tosi?) Bios ja kerneli on 4036 (Muistaakseni)...

    Eikös operaation pitäisi mennä yksinkertaisimmillaan näin:?

    -Renametaan xbox.xtf ja xboxbook.xtf XFT päätteisiksi. (Font kansiota ei ole olemassa, joten annetaan olla juuressa.)

    -Laitetaan Bert.xtf ja Ernie.xtf paikalleen (Eli juureen, koska fonts kansiota ei ole.).

    -Siirretään boot.cfg, evox.ini, evoxdash.xbe. default.xbe, xboxrom.bin ja joku raw (en nyt muista että mikä...) Boxin C:n juureen. (Skinit voi unohtaa, koska hdd driver ei ossoo renameta audio kansiota, Kaatuu vain perhana jos yrittää. Skinit Disabloitu evox-ini.stä... )

    Laitetaan piuhat paikalleen ja bootataan vehje. Pitäisi toimia? No ei toimi...

    Mietin kanssa, että voiko kyseessä olla väärä rc4 key boxilleni? En tiiä, mitä lienen unohtanut...

    Nyt menen selailemaan modipiirien hintoja... toivottavasti ei tarviisi moista sortua ostamaan...
     
  8. TaXu

    TaXu Member

    Liittynyt:
    08.12.2003
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mites mä saan winhexillä editoituu niin että hdd_driver toimii. Herjaa invalid filename size. Yritin kattoo ohjeita mut en oikee saannu selkoo. Oon nyt tehny 2 backuppii xboxista ja nyt sitä toista sitten pitäs editoida winhexillä. Mites se tapahtuu?

    Oisko jotai toista ohjelmaa kun toi hdd_driver
    ja jos löytyy ni linkki ois mukava
     
  9. petu78

    petu78 Regular member

    Liittynyt:
    13.12.2003
    Viestejä:
    242
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Terppa!
    Tuliko sitä softamodauksen suomi asennus versiota koskaan minnekkään?
     
  10. kaarlo1

    kaarlo1 Member

    Liittynyt:
    15.07.2002
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Life is good!

    Tossa pari yötä yritin nysvää niin audio kuin font exploidia huonoin tuloksin, fontin sain toimii muuten paitsi kuva oli 4 värisevää palkkia. No ei siitä sen enempää, hermo meni ja ajattelin että antaa olla tältä erää kun boxi on alle viikon vanha ja peli himot kovat niin pelataan niitä paria peliä mitä on. Eli HDD driverillä backup takas ja ja piuha irti boxista ja boxin oma piuha kiinni ja virrat pois. Kaiken järjen mukaan boxin pitäisi siis olla samassa kunnossa kuin silloin kun otin sen backupin vaan kun iskin virrat päälle niin error 09! Joku nettisivun mukaan: Service Error 09
    Info: Harddisk parameters (PIO/DMA/or size). Certain minimum size is required for a debug BIOS.
    Solution: Unknown (to me, that is)...

    Eli ilmeisesti toi koodauksen masterpiece HDD Drivder ryssi sitten sen palautuksen vai ryssinkö minä, mene ja tiedä koska mitään erroria se ei heittäny, sano vaan jotain että uudelleen käynnistyksen jälkeen se näyttää mikä on tilanne joten käynnistin sen uudelleen. Suuri kysymys on nyt siis se että MITÄS NYT?!? Kovo on luonnollisesti lukossa joten en pääse tekee sille mitään. Miten mä saan se nyt sitten avattua? Linuxilla? Vai ruuvaanko paskan kiinni ja meen pokerina valittaa että tää rikki, saanko uuden takuilla? :D

    Boxini on siis v1.4 tai v1.5 en tiedä kumpi
    k 1.00.5101.01
    d 1.00.4920.01

    HELP!
     
  11. Mallu

    Mallu Member

    Liittynyt:
    09.02.2003
    Viestejä:
    82
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jos ehdit ottaa sen hdkeyn talteen niin ei hätää? Mutta et tietysti ottanut sitä... HDkey on avain jolla xbox-hdn saa AINA auki pcssä. Jos saa evoxin toimimaan edes jotenkin, niin ensimmäisenä pitää kaivaa settings valikosta BACKUP. Se luo kovalevylle hdkeyn jonka sitten voi poimia ftpllä.

    Boottaako sun masiina pelin kanssa? Jos boottaa niin swappaa sen avulla ja yritä fixata kuntoon. Kai käytät 1.3.5:sta ja 25. päivättyjä fontteja? Jos ei pelitä niin joudut ostaa modpiirin.
     
  12. kaarlo1

    kaarlo1 Member

    Liittynyt:
    15.07.2002
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo no ei tullu otettua HDkey backuppia kun se evoxi ei oikeen fudannu. Eli ruutu oli neljässä tai viidessä palkissa jotka väris ja rullas ylös alas niin ei siitä mitään selvää saanu. Ei myöskään boottaa pelin kanssa. Jostain muistan lukeneeni että joku hehkutti kun linux aukasee ja sulkee sen kovon näppärästi mutten tietenkään enään löydä sitä :) Ja Xbins:seissä muistan nähneeni jotain unlockkiin liityvää... Olisko noin että modipiirillä sais toimii? Koska ton HDD Driverin takia ajattelin muutenki ostaa tuolta mopiiri.com:ista sen pogo pinneillä asennettavan piirin, vähemmän miettimistä ja pelkotiloja :)

    Paskanakki kaikinpuolin, ei kehtais alle viikon ikästä laitetta huoltoonkaan roudaa kun ei ole enää takuitakaan ;)
     
  13. hjuw

    hjuw Guest

    kaarlo1:

    Itse sain myös alkuperäisen kovoni error 09 tilaan, ja netistä etsimällä en löytänyt tuohon ratkaisua. Modpiirikään ei tuota osannut ottaa käyttöön. Minulla tosin on toinen kiintolevy tuossa laitteessa, mutta voisihan sitä silti koittaa jos tuon originaalin saisi vielä toimimaan.
     
  14. kaarlo1

    kaarlo1 Member

    Liittynyt:
    15.07.2002
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Just jotain tommosta mä en olis halunnu kuulla :) Eli edessä on modipiirin ja kovon osto... No onneks mä olen työtön, eli suorastaan uin rahassa =) Ja se on varmaa että noi kovot joka multa löytyis koneesta ei salettiin toi boxissa? Maxtor 4D040H2 ja Samsung SV2042D. Mistähän sen sais selville?

    Tulihan se "softamodaus" aika kalliiksi sitten. Ja kun miettii että kaks päivää renkkasin ideä irti kylmähiki otsalla enkä saanu mitään rikki ja sitten backupin palautus maksaa +100€ niin se vituttaa niin paljon ettei pysty edes miettii koko asiaa!

    Että terveisiä vaan kaikille niille jotka on täälläkin piipittäny ettei viitti ruveta kun HDD Driver suostu ottaaa backuppia: en laskis sen varaan.
     
  15. kaarlo1

    kaarlo1 Member

    Liittynyt:
    15.07.2002
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jees valoa tunnelin päässä! Rankan opiskelun päätteeksi olen oppinut että boxiin uppoo kovo kuin kovo. Jos haluaa pelaa liveä niin sen pitää lukittua, joka ei mua kiinnosta vähääkään, joten ihan sama lukittuuko vai ei tässä vaiheessa. Laitoin Modpiiri.com:ista tulee X-B.I.T jos tämmönen vatipää sais sen vaikka asennettua noilla pogo-pinneillä :) Ja meinaan täräyttää väliaikasesti ton mun Samsungin 20Gt levyn sinne.

    Nyt tulee taas tiukka kyssäri: Miten toi levyn vaihto käytännössä sitten tapahtuu? Ensin varmaan asennan ton modipiirin mut mitäs sitten? Pitääkö se levy olla ihan formatoimaton vai pitääkö se valmistella jotenkin. Mulla on tosiaan backuppi tosta boxin kovosta koneella joka on siis sillä hevonv***n HDD Driverillä tehty jos niitä originaali filei tarvii...
     
  16. hjuw

    hjuw Guest

    Juu, lukottuvaa kovoa vaatii vain originaalibios.

    Kovon vaihto on varmaan helpoin lukemani perusteella tehdä Slayersin auto installerilla. Se kuulemma pistää uuden kovon osioiden, formatoiden ja tuuppaa orggis xbox-kamat ja muutakin laitteeseen tarpeen mukaan. Eli backuppia ei edes tarvittaisi.

    Ei tuota hdd_driveriäkään noin haukkua tarvisi, joku on sen kuitenkin omalla ajallaan koodannut, ja antanut muiden käytettäväksi. Vaikka toimivuus on vähän miten on, ei se ole maksanut mitään, eikä vastaavaa muuta ole. Toki aina voi itse tehdä paremman jos siihen kykenee.
     
  17. krasanen

    krasanen Guest

    Vihje softamodauksen yrittäjille: Maadoittakaa se xbox ja pc keskenään rungoista ettei käy kuten mulle. Xboxin kovon ohjauselektroniikka kyrvähti kun ero tasaantui IDE-kaapelin välityksellä. Saiskohan tuota pelkkää levyä mitenkään takuuseen? ;)

    Korjaukseksi ei ole muuta keinoa kuin hardware-modaus ja uusi kovo.
     
  18. hjuw

    hjuw Guest

    Tuon maapotentiaalieron luulen rikkoneen minunkin levyni. Pari kertaa idepiuha kutitteli sormiakin mukavasti. Tosin xbox on suojaeristetty laite, joten sen runkoa ole tarkoitettu maadoitettavaksi. Oma pc:kään ei ole maadoitettu, se taas olisi hyvä olla maissa...

    Mutta hyvä nuo potentiaalierot olisi hukata muualla kuin idepiuhassa.
     
  19. noppeli

    noppeli Member

    Liittynyt:
    12.02.2003
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikä mättää kun kone buuttaa ton microsoft logon jälkeen ja buuttaus on luupissa?

    Pitääkö tehdä muuta kun kopioida System hakemistoon tuolta Complete_Signed_Phoenix_Bios_Loader paketissa olevat filet tonne. (boot.cfg, default.xbe, evox.ini, evoxdash.xbe, phoenix.raw, xboxrom.bin) ja font hakemistoon bert.xtf, ernie.xtf ja sit nimetä siellä olevat 2 fileä .xtf:si.
     
  20. Mallu

    Mallu Member

    Liittynyt:
    09.02.2003
    Viestejä:
    82
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    On muuten aika heikko onnistumisprosentti parhaillaan softamodilla :D.
    Jos joku vielä aikoo softamodata niin EI KANNATA =).
     
  21. kaarlo1

    kaarlo1 Member

    Liittynyt:
    15.07.2002
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    hjuw: Joo samaa oon lukenu tosta slayeristä, en vaan oikeen tajunnu mikä se on (rupee olee liikaa univelkaa :)) ja jostain config magicista on ollu puhetta millä sais valmisteltua sen kovon xbox käyttöön ja selvitettyä että lukittuuko se.

    Ja oot kyllä todella oikessa siinä ettei pitäis niin kovaan ääneen dissaa HDD Driveriä, joku on tosiaan nähny vaivaa sen tekemisessä. Mutta oli pinna sen verran kireellä ja migreeni paino ettei jaksanu ymmärrys riittää :)

    Sen verran voin vihjasta ihmisille jotka vielä haluaa softamodausta yrittää ja käyttää tota softaa niin mulla se kaatu aina jos yritti käsitellä filejä siinä oikean puoleissa ikkunassa mutta toimi ihan nätisti kun työskenteli ainoastaan siinä vasemmanpuoleisessa ikkunassa. FatXplorer ei taas kaatuillu oikeastaan ollenkaan mutta välillä megan filen siirtoon saatto kulua melkein 10min...

    Vähän jännittää toi X-B.I.Tn asennus kyllä! Mun tuurilla mulla tietty v1.5 boxi mutta kun ei ole yleismittaria niin en saa selville sitä millään! Eiköhän ne parin piuhan kolvaus onnistu mutta mistäs tiedän joudunko kolvaa? Mitäs jos isken sen kiinni olettaen että se on v1.4 niin meneekö jotain paskaks? Vai voidaanko olettaa että se ei vaan toimi mutta mitään ei mene rikki ja sitten kolvaan ne pari piuhaa? Tai ehkä mun vaan pitää koittaa metsästää semmonen mittari ennen kuin rupeen hötkyilee...
     

Jaa tämä sivu