Itte veikkaisin ton halvemman hinnan johtuvan siitä että ihmiset ostaisitvat ennemmin ps3 ja sen pelejä kuin sitten xboxpelejä. Kun samaa tehdää itse ps3:sellekin, myydään tappiolla, muutta kun markkinat kehittyy, valmistus kustannukset laskee, jne jne, niin alkaa homma kannattamaan... Tosiaan vaan veikkaus, mutta halvemmala niitten on pakko alkaa myymään, koska eivät pääse muuten kunnola taistoon...
Vaikka online palvelut olisikin ilmaisia niin se ei tarkoita sitä, että sen maksu olisi liitetty suoraan peleihin. Alentamalla hintoja ja/tai tarjoamalla ilmaisia palveluja saadaan kasvatettua myyntiä ja sitä kautta saavutetaan suurempia voittoja. Blurayta ei todellakaan ole pakko käyttää ps3:ssa joten se ei kyllä vaikuta pelien hintaan. PS3 ja xbox 360 ovat kummatkin hyvin halpoja koneita verrattuna siihen, mitä ne sisältävät. Miksi minä valitsisin ps3:n? tässä suurimmat syyt: Hdmi-liitin. Langaton verkkosovitin. Kovalevy, jonka voi myös helposti vaihtaa suurempaan. Käyttöjärjestelmän asennus mahdollisuus. Halpa bluray-asema hd-dvd ja bluray ovat saanneet jo niin paljon suosiota ja vahvoja kannattajia, ettei kummankaan "floppaaminen" vaikuta kovinkaan realistiselta vaihtoehdolta. Parhaassa tapauksessa voisin kuvitella, että saataisiin kehitetty bluraysta ja hd-dvd:stä paremmin yhteensopivat eli ne olisivat kuin dvd-r ja dvd+r.Toinen vaihtoehto voisi olla, että hd-dvd ottaisi nykyisen cd-levyn aseman ja bluray dvd:n aseman.
Tossa oli kyllä loistavat perustelut, kiitos! Tuli mieleen ys nyt se niisä verkkomaksusta että siellähän nyt kuitenkin tulee pyörimään niitä mainoksia, ja ne nyt ei taida olla kovinkaan halpoja mainospaikkoja
Mutta käytetään kumminkin, joten hinta kasvaa. Normaalikäyttäjä ei huomaa eroa VGA:han. Monissa telkkareissa VGA/komponentti jopa parempi laatuinen ja luonnollisempi kuva Ton ideaa en oo oikeastaan tajunnut, seinässähän sen koneen on kuitenkin oltava niin joku wlan vähän turha. Mutta _mahdollisuus_ siihen on xboxissa jos tosiaan haluaa. boxissakin voi vaihtaa nykyään. Ja jos kovalevytilaaa todella tarvii, niin silloin sitä tarvii ja paljon, ja tuskin kukaan käyttää jotai pleikkaria sellaiseen. PC keksitty. Totta. Mutta monille turha ja silti pakko maksaa siitä kun pleikan ostaa. Boxiin saa HD-DVD:n todella halvalla _jos haluaa_ ja joka on muutenkin se parempi formaatti Bluraysta voisi korkeintaan tulla data-varasto. HD-DVD elokuvien julkaisuun.
Olisikohan tämä täysin kiinni näytöstä jolla katsotaan, ja hdmi on digiajan "scart"-liitin, joten sen pitäisi kyllä olla vakio kamaa jokaisessa uudessa laitteessa. Ainakaan minun olohuoneessani ei ole paikkaa verkkosovittimelle enkä halua vetää 10m johtoa koko kodin poikki, vain sen takia, että saan konsoliini internet yhteyden. Olen kyllä lukenut, että sen voi vaihtaa, mutta ei kovinkana helposti. 20gb on todella vähän nykyään ja 60gb menee helposti kun hdtv yleistyy. Xbox360 + PC ei ole kovinkaan halpa yhdistelmä. ? Miksi elokuvia ei voisi julkaista bluray levyllä?
Se on edelleen Blu-Ray, ei Blue-ray. Ja meepä johonki Jenkkiläisee pelikauppaa ---> hinnat n. 60$. Suomes on enemmän veroi joten hinnat tääl n. 65-70€, ja 360 (ainakin ne jotka myy) 75€. Eli se "bluray" ei tee pelejä kalliimmiks. On siinäki Member.
No noi vastauksesi oli sen verran matala tasoisia etten niitä sen kummemmin jaksa kommentoida, mutta No ei sitä kannata koska hd-dvd on siihen tarkoitukseen parempi, eikä ole kannattavaa molemmille formaateille julkaista (luulisin) Ja mikä ton edellisen kommentin tarkoitus sitten oli?
No jos nyt et tarkoittanut, että niillä on jo elokuvia, ei sitten mitään, mutta jos et, sanon tämän uudestaan: Blu-raylla on jo elokuvia!
No shit, Sherlock? Enkä edes kirjoittanut Blue-ray, vaan blueray, joka on englantia ja tarkoittaa sinisäde (lol) ja kuvaa uutta formaattia hyvin. No eipä ole 75€ xbox pelit suomessa. Alle 60€ saa. Mutta PS3 pelit saattavat hyvin tulla olemaan, mutta sitähän et voi vielä tietää. No voi huoh, mene nyt jo noiden bluray kommenttiesi kanssa vaikka suomi24 palstoille. Kyllä me nyt tiedetään kaikki tosta formaatista jo täällä...
Jos voitot saadaan pelkällä pelimyynnillä ja jokainen laite tuottaa huomattavasti tappiota niin pelien alihintaan myyminen maksimoi tappiokierteen. Paitsi että Sony kerää voitot pelimyynnillä joten on ainoastaan yksi vaihtoehto jolla voidaan kuitata online maksut. Niin isot rahat ovat kyseessä että kompromissi ratkaisuja tuskin tulee. Paremmin yhteensopiva ei kuulosta varmastikkaan kummankaan tukijan tilipussin kannalta kovinkaan ihanteelliselta ratkaisulta. Joten se on ratkaisu listalla viimeisten joukossa.
Kyllä, mutta edelleenkään online maksuja ei pidä suoraan liittää pelien hintaan, vaan ne saadaan myymällä enemmän pelejä, ei siis kalliimmalla. Ihanteellisempi se on kuin täysi floppaus. Sotaa jatketaan tietenkin niin pitkään kuin mahdollista, mutta ei sen yhtä kovaa pidä koko ajan olla.
Ja mien tääl voi muokata noit viestejään? Kiva ku tää aihe on tehty 360-alueelle, ku tääl on vaan näit Xbox-fanipoikia.
Itse pidän suurimpana ongelmana että laitevalmistajat ei tee laitteita käyttöä varten. Erityisesti PS3: uudet ja kalliit pelilevyt ei tule kestämään käyttöä. Sillä tarkkuudella kun Blue ray toimii jo sormenjälki kykenee tekemään levystä lukukelvottoman. Aika näyttää, mutta itse uskon että n. puolen vuoden päästä alkaa tulla ärräpäitä toimimattomista ps3 levyistä.
Kukaan ei ole sanonut noin. Ja samalla itse todistit olevasi liian lapsi käyttämään internettiä. Eikai ny kukaan vittu luule että blueraylla ei olisi yhtään leffaa vielä :S Mee nyt kuuseen noiden "uutisiesi" kanssa. No miten se eroaisi jos tämä olisi PS3 alueella, jonka ovat vallanneet PS fanipojat? (Jotka ovat muuten jostain syystä kaikki näitä kymmenkesäisiä, ja "newbie" käyttäjiä....)
Ja vaikka itte oisikin vähän 10v vanhempi, eli joku hmm, 16 pahassa murosiässä ja hirveässä itseensätodistelu iässä, niin ei see sust yhtään sen viisampi. Itte oon täyttämässä 23 ja tuon vaan oma mielipide esille, niin kuin moni muukin, toki on hirveesti faktaakin sessa, sen nyt vaan tässä ratkase miten sen tuo esille. Ja tosiaan se että miten sitten halutaan kuunella/ymmärtää muitten väiteitä. Ite et ainakaan tunnu hirveesti kykenemään siihen.
No en kysynyt sun ikää eikä vois vähempää kiinnostaa. Muutenkaan toi juttus ei liittynyt mitenkään mihinkään jos siitä nyt jotai pystyi saamaan selvää (kokeile jotain suomen kielen peruskursseja vaikka). Totesimpahan vain miten asia on.
Kyllä, mutta edelleenkään online maksuja ei pidä suoraan liittää pelien hintaan, vaan ne saadaan myymällä enemmän pelejä, ei siis kalliimmalla. [/quote] En nyt nää oikein pointtia tässä lauseessa. Tässäki tapauksessa online maksut maksetaan pelistä tulleilla voitoilla eli online maksut ovat sisältyneet pelin hintaan.
En nyt ole varma miten käsität sen, että online maksut sisältyvät pelin hintaan. pelin hinta = pelin oikea hinta + online maksu? Asiahan ei ole näin.
En jaksanut lukea kuin osan viesteistä, mutta ainakin jotain taistelua täällä oli Liven ja Onlinen maksuista nähtävissä. Voisin laittaa tähän omaa kantaani tuohon, eli... Live Gold on rehellisesti maksullinen palvelu, jonka voi halutessaan tilata ja maksaa vaaditun summan. Silver palvelu on ilmainen, mutta sillä ei pahemmin pelailla lukuunottamatta joitakin harvoja poikkeuksia. Online palvelussa pelaaminen on "ilmaista". Lainausmerkit siksi, koska mikään ei ole oikeasti ilmaista. Onlinen kustannukset on laskettu johonkin sisään, osa voi olla konsolin hinnassa, osa pelien hinnassa ja osa vaikkapa sitten maksullisissa lisäpalveluissa. Kustannukset on vain "piilotettu" johonkin toiseen kohteeseen/kohteisiin sisään jotta itse pelaamisesta ei tarvitse erikseen veloittaa. Näin minä asian järkeilisin. Vai luuleeko joku, että Online palvelusta ei oikeasti aiheudu pelaajalle mitään kustannuksia = Sony tai joku muu maksaa, te hyödytte? Tuskinpa...